Hey!
Voor school moeten wij een kaartlezer applicatie ontwerpen in Visual Basic en deze dan verbinden met een database (Interbase / *.ib). Nu hebben we een voorbeeld database van school gekregen die wij mogen gebruiken. In IB Console is de verbinding aanwezig (deBeer.ib) en ik kan ook alle tables zien + bijbehorende queries (zie plaatjes).
In IBConsole is verbinding met database:

In Visual Basic is verbinding met database:
[
Hoe moet ik nu een tabel hieraan toevoegen en hoe kan ik dus gewoon een query uitvoeren?
Het klinkt misschien super simpel, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb de Help functie van IBConsole geprobeerd, en ook heb ik op http://www.borland.com gekeken. Tevens heb ik de zoekfunctie hier op GoT gecheckt, maar volgens mij is het zo'n simpele vraag dat dit gewoon nergens behandeld wordt. Thx
Voor school moeten wij een kaartlezer applicatie ontwerpen in Visual Basic en deze dan verbinden met een database (Interbase / *.ib). Nu hebben we een voorbeeld database van school gekregen die wij mogen gebruiken. In IB Console is de verbinding aanwezig (deBeer.ib) en ik kan ook alle tables zien + bijbehorende queries (zie plaatjes).
In IBConsole is verbinding met database:

In Visual Basic is verbinding met database:
[

Hoe moet ik nu een tabel hieraan toevoegen en hoe kan ik dus gewoon een query uitvoeren?