Online SVG mogelijkheden en de combinatie met PHP/mySQL

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo,

Ik ben sinds zeer kort aan het kijken naar SVG en de mogelijkheden hiervan.

Zelf heb ik redelijk wat (grafische) kennis van PS/EPS en PDF, ook met php en mysql red ik me aardig. Ik weet de basiskennis van XML en XSLT.

Logischerwijs stuit ik op SVG, en wil graag een werkend project maken. Maar ik weet niet of het mogelijk is, en waar ik op moet zoeken.

Het zou om het volgende gaan: ik weet dat het mogelijk is om een online svg editor te maken, dus wat interactiviteit e.d. Wat ik dus wil: Het opvragen van de huidige svg content, en deze opslaan in mysql. Later wil ik deze middels php weer oproepen kunnen, en verder gaan.

Heeft SVG een soort van <form> van html warmee dit kan? Ik zie op internet wel voorbeelden van datadriven images, wat er opzich wel op lijkt, maar daar mis ik het stukje wat de huidige SVG content "opvraagd" en kan "posten" naar mySQL middels html/php ?

Wie kan mij duidelijk geven en in de juiste weg sturen? Ik heb de SVG spec. sheet erbij gehad, daar kom ik niet verder dan die DOMnode commando's maar ik heb een gevoel dat het daar niet mee gaat lukken.

Evt. doorstuur naar Programming + Webscripting ? ik weet niet wat toepasselijker is, mijn topic zit voor mn gevoel erg op de lijn omdat het om datadriven SVG gaat in combinatie met php e.d. Uiteindelijk gaat het wel weer over puur de mogelijkheden van SVG zelf....

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 17:18
SVG komt hier wel eens langs, maar de scripting van PHP in combi met MySQL zit echt meer in P&W.
Maar zoiezo denk ik dat veel van dergelijke sites werken met een XMLdatabase in plaats van MySQL. Maar als ik me vergis, mag iedereen me affakkelen, hoor ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Savantas op 29-09-2005 12:39 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
bump

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 10:32

killercow

eth0

Wat je zou kunnen proberen is een build van mozilla downloaden met svg support.

(bijvoorbeeld 1.5 beta), en dan met de canvas tag spelen.
Met javascript en css kun je dan best leuke dingen doen met SVG.
bijvoorbeeld kleuren enzo uit de css halen, en animeren met javascript.

openkat.nl al gezien?

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

De SVG 1.0 en 1.1 specificaties bieden geen fatsoenlijke ondersteuning voor het versturen van data naar een server. Daar is dit formaat eigenlijk ook niet voor bedoelt. Toch gaat men in SVG 1.2 (momenteel nog een draft) raw sockets opnemen en functionaliteiten die vergelijkbaar zijn met XmlHttpRequest.

Ikzelf heb wel eens gebruik gemaakt van getURL en postURL. Dit zijn extra features die de Adobe SVG Viewer te bieden heeft. Het werkt echter niet met andere viewers/browsers. Het is dus aanteraden om andere technieken te gebruiken zoals JSON-RPC of XML-RPC

Nog een aantal interessante artikelen:
Dynamically updating SVG based on serverside information.
An Introduction to XML-RPC
Client-Server Communication in SVG Web Applications
API enhancements (SVG 1.2) (is nu nog niet te gebruiken)

-----------------------------------------------------

Mijn eerste SVG-applicatie was ook een simpel tekenpakket: QuickShaper (werkt alleen met ASV3.x icm IE6). Achteraf beschouw ik het als een waardeloze applicatie. Verder zou ik je aanraden om eerst wat JavaScript en DOM te leren alvorens verder te gaan.

[ Voor 47% gewijzigd door JeromeB op 30-09-2005 14:43 ]

PC load letter? What the fuck does that mean?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

M4RTiN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:00:

Heeft SVG een soort van
van html warmee dit kan? Ik zie op internet wel voorbeelden van datadriven images, wat er opzich wel op lijkt, maar daar mis ik het stukje wat de huidige SVG content "opvraagd" en kan "posten" naar mySQL middels html/php ?
Nee, XForms is een separate XML-specificatie ... wel is het mogelijk om verschillende XML-formaten door elkaar te verweven, dus bv binnen een XHTML-pagina stukken SVG content includen, of MathML en daarbinnen dan weer XForms verwerken ...

Tevens is het mogelijk alle XML inhoud op te vragen en te doorlopen dmv DOMscripting, die nodes kan doorlopen, op deze manier kan je vanuit een XML-pagina alle inhoud clientside via scripting benaderen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1