Toon posts:

Wel internet, geen verbinding in netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

PC1: Kan internetten, kan 3 uitgegeven IP's pingen, kan op gedeelde schijf van PC2
PC2: Kan internetten, kan PC1 niet pingen, kan niet op gedeelde schijf PC1

PC1: Heeft blijkbaar een verbinding met de router en kan wel op de schijf van PC2 komen. Probleem is echter dat deze pc geen verbinding heeft staan in "mijn netwerkverbindingen". Wanneer ik ctrl-alt-del doe kan ik wel de grafiek van de netwerkadapter bekijken.

Wanneer ik een verbinding aan wil maken via een modem krijg ik de melding dat er onvoldoende schijfruimte of geheugen is om de opgegeven verbinding te maken.

Drivers (sis900) zijn geupdate, IPstack is gereset en het werkte eerst prima, er is niets veranderd aan de configuratie.

Dan is er ook nog een PC3, deze kan ook naar de schijf van PC2 en niet naar PC1.

Wanneer ik op PC1 via de netwerknaam naar zijn eigen schijf zoek werkt het perfect, alleen via de andere pc's niet.

Schiet maar!

Edit: er is uiteraard nog voldoende schijfruimte, of een verbinding moet 40+ GB in beslag nemen ;), en geheugen lijkt me ook geen probleem.

Ook heb ik de onboardadapter al uitgeschakeld en alles verwijderd, daarna weer ingeschakeld maar nog steeds niets.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 11:59 ]

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Firewall staat aan op PC1?

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
:+ simpele oplossing! Maar toch blijf ik het raar vinden dat er geen enkele verbinding onder "mijn-verbindingen" staat. Hierdoor was ik dus ook op het verkeerde been gebracht.

Thanks!

Even verder geklooid, wanneer ik de lijst met verbindingen refresh krijg ik de melding dat dat niet kan. Kijken of de netwerkservice ingeschakeld is, is de suggestie.

De service staat ingeschakeld...

Probleem 1 is opgelost maar ik blijf het erg raar vinden, mede doordat er ook nog een verbinding via ISDN met de bank is, deze werkt ook gewoon maar zou ook een verbindingsicoon moeten hebben. Ik ga maar eens rebooten

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 12:15 ]

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Wellicht vreemd om dit topic omhoog te schoppen, maar ik moest hier meteen aan denken. Ik heb dit probleem (geen adapters in netwerkverbindingen) ook net gekregen op een PC. Daar was de boosdoener Zonelabs. Of in ieder geval toen ik die eraf haalde was het probleem weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Marlibica op 05-10-2005 16:26 ]

Sign here against sigs