26 Inch monitor??

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:33
Weet iemand of er bij een 66 cm (volgens mij 26Inch) breedbeeld LCD tv met een resolutie van 1366x768 een goede kwaliteit uit komt als ik deze aan een pc aansluit?

Het is een aanbieding bij de Mediamarkt. Het is een JVC. Verder staat er geen informatie bij.

• yorroy
En ik bedoel dan vooral bij games :*)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een 20" gewone TFT doet 1600 x 1200, dan is dat voor een groter scherm wel een flink mindere resolutie. Daarnaast is het de vraag hoe het met de aansluitingen zit :)

• yorroy
Er zit wel een PC aansluiting op.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult inderdaad stukke grotere pixels hebben. Voor TV maakt dat weinig uit, maar verwacht niet dat je hem als standaard monitor kunt gaan gebruiken, daar is dat ding namelijk veel te onscherp voor.
Games gaan dan weer wel, omdat die over het algemeen niet zo'n heel klein lettergrootte hebben.

wat moet dat ding overigens kosten?

Verwijderd

ja, maar er werd bedoeld wat voor 1...

je hebt namelijk de keuze tussen VGA (D-Sub) en DVI (DVI-D/DVI-I/DVI-A)

en dat heeft wel degelijk invloed

edit: en nog verder: DVI single link en dual link, waarbij de hogere resoluties dual link willen. Dit is alleen mogelijk mits zowel je videokaart als lcd tv dit ondersteunen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 11:52 ]

• ShellGhost
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:49:
[...]

ja, maar er werd bedoeld wat voor 1...

je hebt namelijk de keuze tussen VGA (D-Sub) en DVI (DVI-D/DVI-I/DVI-A)

en dat heeft wel degelijk invloed
Vergeet HDMI niet.

Verwijderd

nee dat is niet van invloed voor combinatie met een PC

op je video kaart zit nl geen hdmi

hmdi = dvi + toslink (stom gezegd)

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
wat kost die dan???

1337

• yorroy
Hmm.. ik heb een andere gevonden: de Acer AL2671W 26 inch LCD TV. 845 Euro.

Aansluitingen:
Aansluitingen 2 x SCART ( 21 PIN SCART )
1 x VGA input ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15) )
1 x DVI-Digital ( 24 PIN Digital DVI ) 1 x composite video input ( RCA phono )

Maar dit is dus niet scherp genoeg om bijvoorbeel verslagen te typen enz.?

• yorroy
Die JVC koste trouwens 888,-

• ShellGhost
yorroy schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:56:
Hmm.. ik heb een andere gevonden: de Acer AL2671W 26 inch LCD TV. 845 Euro.

Aansluitingen:

Maar dit is dus niet scherp genoeg om bijvoorbeel verslagen te typen enz.?
Moet je dan wel de res erbij zetten.

Verwijderd

yorroy schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:41:
En ik bedoel dan vooral bij games :*)
als je zo'n dergelijk grootte scherm voor games wilt gaan gebruiken, duik je toch flink de boot in

ik denk dat de responsietijd veels te hoog is (25+ ms) van het lcd waar wij over praten.

erg jammer dat je niet meer specs kunt geven, daar zouden we veel meer aan hebben.

Maar ik durf je nu op voorhand al te geven; een LCD-TV die in de aanbieding is van deze grootte zal zeker geen game monster zijn

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Als je hem voor games wil gebruiken, lijkt het me handig om ook de response-tijd even te checken.
De meeste schermen van die grootte gaan nog niet sneller dan 20ms. (misschien deze wel hoor, maar het is wel een belangrijk puntje...)

de reageerder boven me is nog iets sceptischer :P

[ Voor 14% gewijzigd door Saryon op 29-09-2005 12:00 ]

Deliriant isti Romani.

• yorroy
Res staat er niet bij. Ik heb um gevonden op de Funprice website. Onder 26" LCD tv's.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zou ik toch kijken voor een 24" monitor voor de pc. Kost je dan wel een paar eurootjes meer, maar dan heb je er ook wat aan. Ik denk namelijk niet dat je echt lekker kan gamen op dit ding.

• yorroy
Leesfout: Resolutie is 1280 x 768

• ShellGhost
yorroy schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:00:
Res staat er niet bij. Ik heb um gevonden op de Funprice website. Onder 26" LCD tv's.
Res staat er wel bij.

Beeldscherm
Beeldscherm diagonaal 26 "
Helderheid 450 cd/m²
Responstijd 16 ms
Kijkhoek, horizontaal 170 o
Kijkhoek, vertikaal 170 o
Resolutie 1280 x 768
Aantal kleuren 16.7 M
Audio
Luidsprekers 2 x right/left channel speaker - built-in - 5 Watt
Verbindingsmogelijkheden
1 x headphones ( mini-phone stereo 3.5 mm )
Audio line-in
Technische details
Kleur Silver
Audiosysteem Stereo, NICAM, A2; 3D Surround, SRS Focus
Gebruikersknoppen Remote control
Contrastverhouding 600:1
Analoog videoformaat PAL, SECAM
Horizontaal draaibaar +/- 20°
Energiebeheer
Soort voeding Internal
Stroomverbruik 150 W
Gewicht en omvang
Afmetingen B x D x H 828 x 215 x 501 mm
Gewicht 14.000 g

• yorroy
Klopt, ik zag het alweer. Responstijd trouwens 16MS.

• yorroy
conlusie dus: voor normaal computergebruik en gamen dus geen LCD tv van 26"??

Verwijderd

nee, breedbeeld en games is in mijn ogen sowiso al geen goede combinatie, de meeste spellen ondersteunen dat soort resoluties ook nog eens niet en de resolutie van deze tv is niet eens hoog. Ik zou het maw niet doen

Verwijderd

ben ik niet helemaal met je eens....

Ikzelf heb een 26" widescreen van LG....resolutie 1280*768. Als tweede scherm aan mijn PC hangen voornamelijk aangeschaft voor films e.d.

Gewoon desktopgebruik is best te doen....Okay, het beeld is niet zo scherp als de 22inch iiyama CRT die er naast staat maar echt storend vind ik t niet.

Ook gamen gaat goed. World of warcraft en Splintercell draaien perfect. Battlefield 2 had dan wel wat moeite met de refreshrate. Zolang je geen snelle shooters gaat spelen werkt t gewoon goed. T is inderdaad even klooien soms met instellingen maar dat is altijd met de combinatie games en widescreen. Kijk ook even op: http://www.widescreengamingforum.com/forum/

mijn conclusie: als tweede scherm erbij en voor non shooter games is het perfect. Tuurlijk, de resolutie is beperkt maar verwacht je iets anders voor dat geld dan? Ik vind dat de beperkte resolutie meer dan goed wordt gemaakt door de grootte van t scherm.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mwoah, tis een twijvel geval, het zou best kunnen dat je er erg blij en tevreden mee bent, hangt ook een beetje van je eigen kritiek af.
Als je gewend bent om Windows desktop te gebruiken op 1024x768 op een 15" scherm dan heeft dit scherm alleen in de breedte meer pixels, maargoed dat moet best kunnen, en een verslag typen lukt ook wel bij die resolutie. Maar de pixels zullen bij 26" wel vrij groot zijn, dat houdt in grote 'vierkantjes', maar die zijn onderling uiteraard wel haarscherp, je kan het daarom bij LCD panels beter hebben over 'grove' pixels inplaats van een onscherp of wazig beeld omdat de pixels zo groot zijn, dat is meer een probleem van hele grote CRT TV's met lage resolutie en een grof sleuvenmasker... iets waar een LCD scherm geen last van kan hebben. Als je er 30cm met je hoofd vanaf wilt zitten (zoals ik nu voor mijn 21 CRT zit) lijkt me dat wel wat ongemakkelijk werken, maar een game kan je er best op spelen, al zal ik dan toch wel minimaal een meter van dat scherm af gaan zitten.

Verwijderd

Laat je niet van de wijs brengen het werkt prima. Het is niet onscherp. Ik gebruik het al een jaar of 3. Voor games zou ik alleen wel een 8ms HDTV nemen.

Verwijderd

Ik denk dat je even een goeie pc winkel moet inlopen om het zelf even te zien en te voelen. Meningen lopen altijd uiteen omdat een ieder andere kriteria en eisen hanteert. Denk dat ze oa. bij Mycom wel zo een tv op een pc hebben draaien, vaak voorzien van demo's.

Kzou zeggen, kruip je stoel uit en op pad ;) Alleen zo kom je er echt achter of je het wat vind, of om je keuze bij te stellen voor een goeie 24 inch monitor.

Succes

• StarLite
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Het is maar waar je prios liggen.
Het paneel wat erin zit is gewoon van een stuk mindere kwaliteit dan "echte PC TFT's", deels omdat er ook een tv-tuner etc inzit voor het geld.
Ik heb op campzone een dell 24" TFT en een 26" [?] LCD-TFT [die van de mycom] naast elkaar gezien en dan zie je dat de DELL een ontzettend stuk scherper is.
Ook is 1280x768 wel erg laag voor 26". Het is een resolutie die gemaakt is voor 17-19" schermen, niet 26" dingen :)

De LCD-TV is gemaakt om TV op te kijken, echte PC-tft's zijn gemaakt om op je PC aan te sluiten. Een 24" PC-TFT is scherper, heeft meestal een betere responsetijd, een hogere resolutie etc. Het voordeel van de LCD-TV is dat je zonder PC er direct TV op kan kijken, dat er ingebouwde speakers inzitten etc, je zit dus niet vast aan je PC daarvoor.

Als je hem puur voor je PC wil gebruiken zou ik voor bijvoorbeeld de Dell 24" [2405FPW] of een ander scherm gaan. Via de inkoopactie die nu loopt kost de dell maar €875 [+€30 verzendkosten]

[ Voor 13% gewijzigd door StarLite op 29-09-2005 15:13 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• ShellGhost
Voor een lcd tv is 1280*768 vrij normaal.
Is net een hdtv res, de 720 versie.

• yorroy
En contrast.. is het beter om die laag te hebben of hoog?
Ik zie hier bijvoorbeeld 700:1 en 450:1

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:27
Je zit gewoon met enorme pixels op zo'n tv, dus moet je verder van het scherm af zitten, maar het wil in principe prima. Mijn 26" LCD tv is net zo vlijmscherp als m'n 24" TFT (allebei via DVI aangesloten), alleen grofmaziger.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Dit niets voor je?
24" widescreen Sony GDM-FW 900 op E-bay

Mits je de ruimte ervoor hebt natuurlijk

Systeem Specs

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat weerhoud je om gauw een winkel binnen te lopen en de TV even te testen met een (geleende) laptop? Voor zo'n som geld mag je best wel eens zien hoe de prestaties zijn.

en dan natuurlijk wel even je bevindingen posten :P

Hier staat tekst

• StarLite
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hoe hoger hoer beter.
700:1 - 1000:1 is tegenwoordig normaal bij PC-TFT's.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1