Toon posts:

[MS ACCESS 2003] probleem openen database

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
deze melding krijg ik steeds en kan niks doen met mijn database heeft iemand hier een oplossing voor?
link:

http://www.betheone.nl/foutmelding.jpg

txt:

Deze database bevindt zich in een onverwachte toestand en kan niet worden geopend in Microsoft Office Access.

Deze database is geconverteerd van een vorige versie van Microsoft Office Access met behulp van de DAO-methode CompactDatabase in plaats van met de opdracht Database converteren in het menu Extra (vervolgmenu Databasehulpprogramma's). Hierdoor is de database slechts gedeeltelijk geconverteerd.

Als u beschikt over een kopie van de database met de originele indeling, gebruikt u de opdracht Database conveteren in het menu Extra (vervolgmenu Databasehulpprogramma's) om de database te converteren. Als de originele database niet meer beschikbaar is, maakt u een nieuwe database en importeert u de tabellen en query's zodat de gegevens niet verloren gaan. De andere databaseobjecten kunnen niet worden hersteld.

en dan OK

en heb dit reeds geprobeerd maar helaas het werkt nog steeds niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:23:
en heb dit reeds geprobeerd maar helaas het werkt nog steeds niet :(
Wat heb je precies geprobeerd en wat werkte daar niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
Tosti-ijzer schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:23:
Als u beschikt over een kopie van de database met de originele indeling, gebruikt u de opdracht Database conveteren in het menu Extra (vervolgmenu Databasehulpprogramma's) om de database te converteren. Als de originele database niet meer beschikbaar is, maakt u een nieuwe database en importeert u de tabellen en query's zodat de gegevens niet verloren gaan. De andere databaseobjecten kunnen niet worden hersteld.
dit heb ik reeds geprobeerd...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat wil je doen met de database? Kan je de kopie met de originele indeling nog wel gewoon openen, of krijg je daar ook al een fout mee?

Anders misschien een optie om een nieuwe (lege) database te maken en alle objecten uit de kapotte versie daarin te importeren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik helaas al geprobeerd maar dit helpt helemaal niks ik heb een backup die is van 25-5-2005 maar 't nadeel is er is mee gewerkt tot 28 september 2005. ivm. met een project administratie is dit bestand zeer belangrijk... ;(