Toon posts:

Debian Pakketten installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Als je debian installeert, dan vraagt hij na de tijd, wat je erbij wilt installeren, je kunt dan kiezen uit desktop envoirment, file server, mail server, print server enz. Daar staat zon hele lijst wat je aan kan vinken, waarnaar de computer alles gaat downloaden en installeren.

Maar nu ben ik op zoek, ik heb dat scherm al een keer gehad en zou graag nog de webserver erbij willen installeren, deze stond erbij, maar ik weet niet hoe ik dat scherm weer kan oproepen.

Iemand enig idee?

Ik heb gezocht op google, maar weet niet goed hoe ik dit moet noemen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44

Cyphax

Moderator LNX
Noem het apt-get ;)
Zoek daar eens een howto van op, dan wordt het snel duidelijk. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De beste front-end voor apt-get is aptitude. Dus je start aptitude, je drukt op 'u' (update). Dan ga je door de lijst met packages heen (zoeken met '/') en druk je op '+' als je een package wilt installeren (en '-' als hij weg moet). Vervolgens druk je twee maal op 'g' om je wijzigingen toe te passen.

Je kunt aptitude als gewone user starten, er wordt je om je root password gevraagd zodra dat nodig is.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het installeren van software lijkt mij basiskennis, zie ook de 2 posters bij mij met hun opmerking over bijvoorbeeld apt-get. Op het internet kun je ontzettend veel informatie vinden, zeker over het installeren van een webserver en debian.org heeft zelf ook genoeg documentatie, succes!

Dit topic is gesloten.