lol ... dan kan je het ook doen met Perl (en mijn collega schreeuwt dan keihard Python! er achteraan) op de commandline.
Het zal sommigen die hier nog niet zo in thuis zijn wellicht verbasen hoe eenvoudig sommie CLI tools zijn en hoe veel je er allemaal mee kan doen.
elevator schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:21:
De toegevoegde waarde van Linux zie ik hier echt totaal niet - 'grep' heeft niets met Linux te maken maar is gewoon een commandline tool die toevallig vaak op o.a. Linux geinstalleerd is. Net zoals 'findstr' een commandline tool is die toevallig vaak op Windows geinstalleerd is en grotendeels hetzelfde kan.
Probeer findstr eens - maar je zou ook eens kunnen kijken naar MSN Desktop Search bv.

Met die tool kan je ook een hoop tot bijna alles. Tis gewoon het gemak van "bash" en de omgang van het geheel dat me aanspreekt.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit hier geen Linux te prediken vanaf mijn Windows laptop, maar ja ... Grep/find/sed/awk/xargs zijn soms zo handig naast de mogelijkheid om gelijk in Perl of wat anders te kunnen doen, zonder aparte installaties.
Daarbij ... is grep, net als wget en andere tools vast en zeker al geport naar Windows en kan je die daar net zo makkelijk gebruiken.
[
Voor 47% gewijzigd door
VisionMaster op 29-09-2005 11:25
]