Goedemorgen,
Ik heb het volgende probleempje met VBA in Access.
Mijn probleem is, dat er in elke module opnieuw de variabelen gedeclareerd en ingesteld moeten worden. Ik heb geprobeerd om 1 public sub te maken met en daarin de variabelen te declareren maar dit werkt niet (variabelen gelden alleen in de sub zelf, niet in de rest van de code) zie voorbeeld:
Met enum kom ik er niet denk ik, want daarmee kan je alleen getallen declareren. Als ik probeer een constante te laden bij het openen van het formulier krijg ik een foutmelding. Heeft iemand een idee, het lijkt mij toch dat dit vrij eenvoudig moet kunnen.
Alvast bedankt
Ik heb het volgende probleempje met VBA in Access.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Sub knop1_onclick Dim A as string Dim B as string A = "bla" B = "BLA" Functie1 A,B end sub Sub knop2_onclick Dim A as string Dim B as string A = "bla" B = "BLA" Functie4 A,B end sub |
Mijn probleem is, dat er in elke module opnieuw de variabelen gedeclareerd en ingesteld moeten worden. Ik heb geprobeerd om 1 public sub te maken met en daarin de variabelen te declareren maar dit werkt niet (variabelen gelden alleen in de sub zelf, niet in de rest van de code) zie voorbeeld:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| sub LadenVariabelen Dim A as string Dim B as string A = "bla" B = "BLA" end sub Sub knop1_onclick LadenVariabelen Functie1 A,B end sub Sub knop2_onclick LadenVariabelen Functie4 A,B end sub |
Met enum kom ik er niet denk ik, want daarmee kan je alleen getallen declareren. Als ik probeer een constante te laden bij het openen van het formulier krijg ik een foutmelding. Heeft iemand een idee, het lijkt mij toch dat dit vrij eenvoudig moet kunnen.
Alvast bedankt