Toon posts:

Citrix PN traag na disjoinen domain *

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant heb ik de Citrix server opnieuw geinstalleerd op een nieuwe server in een AD. We hebben de werkstations (overwegend NT4) van het nt4 domain getrokken zodat ze niet op het oude domain kunnen komen, wat nog tijdelijk draait ivm Exchange.

Wat er nu echter gebeurd is dat de NT4 stations enorm traag zijn bij het opstarten van de Program Neighbourhood. Dit kan soms ruim een minuut duren. Het connecten naar de citrix en en het werken op de published desktop gaat verder flitsend.

Er staat ook een XP station en 2x een 98 station en daarop start het gewoon zonder problemen op.

In de eventlog kan ik niks vinden, en zodra ik ze op het oude domain terugzet gaat het wel weer snel. Is dit 1 of andere service of dependecie wat opgestart moet worden? De enige service die ik uit heb gezet was netlogon, omdat deze een foutmelding gaf. (wat logisch is)

iemand een idee?

Oh sorry, topictitel is niet helemaal duidelijk.. Kan een modje deze evt aanpassen naar iets duidelijkers? TIA

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 10:50 ]

Verwijderd

Even een aantal vragen,

De nt 4 bakken het je echt fysiek geremoved uit het domein, dus niet alleen maar lokaal inloggen?

Werkte het domein al met roaming instellingen (profiles, etc.) ? Zo ja, heb je een useraccount wat
zowel op de machine als het domein bekent is met roaming instellingen, misschien probeert deze iets te laden....

Eventueel kunnen de computer policies nog conflicteren enzo.

Probeer anders eens een rdp connectie op te zetten, en kijk eens of deze ook zo traag is als dikke stront. Misschien ligt het wel aan de terminal settings.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 15:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik neem aan dat je ook de dns forwarding goed hebt staan, zodat de werkstations niet eerst het hele net afzoeken naar de goeie dns van de server?

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:33:
Even een aantal vragen,

De nt 4 bakken het je echt fysiek geremoved uit het domein, dus niet alleen maar lokaal inloggen?

Werkte het domein al met roaming instellingen (profiles, etc.) ? Zo ja, heb je een useraccount wat
zowel op de machine als het domein bekent is met roaming instellingen, misschien probeert deze iets te laden....

Eventueel kunnen de computer policies nog conflicteren enzo.

Probeer anders eens een rdp connectie op te zetten, en kijk eens of deze ook zo traag is als dikke stront. Misschien ligt het wel aan de terminal settings.
De nt4 bakken zijn echt fysiek uit het domein gegooid. Ze werkte niet met roaming profiles. Policies werden niet gebruikt.

Het opzetten van de verbinding zelf gaat wel goed. Het is puur het laden van de Program Neighbourhood. Zodra die geladen is en ik zie mijn Application Sets staan, werkt het zonder problemen.

De DNS servers staan goed ingesteld ook. We zijn alle pc's afgeweest om ze uit het domein te halen en de dns te controleren. Daar hebben we juist opgelet namelijk ivm problemen in het verleden.

Verwijderd

Geen de user eens schrijfrechten op de volgende key op hun NT workstation:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing\Store

Verwijderd

Anders zet de user even in de local administrator group.
Kijken of dat het dan nog een probleem opleverd.

Als dat zo is, dan ligt het aan de combinatie os/software/instellingen,
misschien kun je dan overwegen de citrix client te downgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er om half 1 om de ups te vervangen dus dat ga ik gelijk ff proberen.. Als dat niet werkt denk ik dat het idd een combi is van omstandigheden... Och, na verloop van tijd gaat iedereen over op thin clients en dan zijn we van het gezeik af :) Maarja, dat is een tig jaren plan

Ook bij een downgrade van de client duurt het lang. Ik heb versie 6 :+ geinstalleerd en dan nog gaat het niet lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist geprobeerd. maar zelfs als local admin duurt het lang..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Had je smiley zijn optie al uitgevoerd? Verder kun je de license000 ook verwijderen dan rebooten dan vraagt de client een nieuwe terminal server call aan.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb beide opties getest.

Ik weet redelijk zeker dat het niet iets met licenses te maken heeft. Ook al heb ik een clean install van de client (dus ook zonder instellingen e.d.) duurt het lang.

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je ook gewoon een snelkoppeling naar je application set maken. Dan hoef je de Program Neigbourhood zelf niet telkens te starten. Werkt bij mij in ieder geval wat sneller dan eers PN openen en dan Application Set kiezen..

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik volgens mij al een keer geprobeerd... maar kan nooit kwaad om het nog een keer te testen... Het zal alleen na het weekend gebeuren...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT met titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Staat je application resolving op tcp/ip (upd 1604) of op tcp/ip+http (xml 80)?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht een raar idee, maar installeer je ICA client eens gewoon opnieuw? Wellicht heb je ergens een authenticatie probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:08:
Staat je application resolving op tcp/ip (upd 1604) of op tcp/ip+http (xml 80)?
Waar staat dat? :?
Microkid schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:12:
Wellicht een raar idee, maar installeer je ICA client eens gewoon opnieuw? Wellicht heb je ergens een authenticatie probleem.
Ook al geprobeerd. Werkt niet

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:36:
[...]

Hoe maak je connectie met de server (instellingen)?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:44:
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:36:
[...]

Hoe maak je connectie met de server (instellingen)?
Via TCP/IP, ip adres ingevoerd, dus niet op auto-locate gezet. Verder alles default.

Ik zou alleen nog kunnen proberen wat er gebeurd als ik er helemaal geen application set in heb staan. Dan weet ik zeker dat het niet aan verbindingsinstellingen kan liggen.

ik zie nu pas wat je bedoeld :D maar staat dus gewoon op TCP/IP Was nog niet helemaal wakker toen ik je post las

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 08:26 ]

Verwijderd

tcp/ip is dus udp 1604 verkeer voor resolving.
Zet deze voor de lol eens op tcp/ip+http, en probeer het nog eens.
Hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal inderdaad eens kijken. Volgens mij werkt het dan niet helemaal lekker omdat ik NFuse niet geinstalleerd heb en dus geen http draait..

Maar ik kan me vergissen, volgende keer als ik er ben zal ik het testen. Op zich hebben de gebruikers er niet veel last van, het is alleen vervelend.

Verwijderd

xml application resolving staat los van nfuse.
(het kan wel poort 80 delen met nfuse als het moet, maar als er geen iis op staat, heeft xml de poort voor zich alleen)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:45

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:44:
ik zal inderdaad eens kijken. Volgens mij werkt het dan niet helemaal lekker omdat ik NFuse niet geinstalleerd heb en dus geen http draait..

Maar ik kan me vergissen, volgende keer als ik er ben zal ik het testen. Op zich hebben de gebruikers er niet veel last van, het is alleen vervelend.
NFuse is alleen maar een uitbreiding op je Citrix.... geen verplichting ;)
Maar goed als je Citrix sevrer niet meer aan een domein gekoppeld is dan zul je alle login accounts lokaal aan moeten maken en de gebruikers opnieuw moeten koppelen aan je apps.
Om hoeveel servers gaat het en heb je een losse datacollector :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
chromeeh schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:38:
[...]

NFuse is alleen maar een uitbreiding op je Citrix.... geen verplichting ;)
Maar goed als je Citrix sevrer niet meer aan een domein gekoppeld is dan zul je alle login accounts lokaal aan moeten maken en de gebruikers opnieuw moeten koppelen aan je apps.
Om hoeveel servers gaat het en heb je een losse datacollector :?
Citrix zelf zit wel aan het domein gekoppeld, alleen de stations niet. Dat zijn eigenlijk thick thin clients geworden :)

Datacollector zegt me vrij weinig dus het zal wel niet. Het is ook niet een supergroot netwerk hoor, in totaal maar 25 stations verdeeld over 2 locaties

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:45

chromeeh

the Gnome

Citrix gebruikt de IMA service om te valideren en load balancing etc uit te voeren.
En de farm state te controleren.
Maar goed hebben de gebruikers dit probleem alleen of ook de Admins :?

edit:
Waarschijnlijk zul je lokaal je users moeten aanmaken en ze dan opnieuw toewijzen aan de diverse apps. Ik heb het gister even met m'n eigen Citrix test bak geprobeerd ;)

[ Voor 34% gewijzigd door chromeeh op 07-10-2005 08:23 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
chromeeh schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:49:
Citrix gebruikt de IMA service om te valideren en load balancing etc uit te voeren.
En de farm state te controleren.
Maar goed hebben de gebruikers dit probleem alleen of ook de Admins :?

edit:
Waarschijnlijk zul je lokaal je users moeten aanmaken en ze dan opnieuw toewijzen aan de diverse apps. Ik heb het gister even met m'n eigen Citrix test bak geprobeerd ;)
Admins hebben er ook last van...

lokaal bedoel je de gebruikers die in de AD staan ook lokaal op het werkstation... dat is misschien wel een idee. Alleen jammer dat het autologon dan niet meer werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er nu eindelijk... Nu heeft windows 98 er ook last van.. zojuist de algemene gebruiker die autoinlogt op de werkstations ook in de AD toegevoegd maar dan duurt het nog even...
Pagina: 1