Wij hebben hier 2 clusters staan.
deze bestaan uit dezelfde hardware, de ene is TEST en de andere PRODUCTION.
hardware :
Compaq Proliant DL580
Memory : 6Gb RAM
CPU's : 4* 1.6Ghz Pentium Xeon
Harddisks 4*36Gb 15K
Raid setup : RAID 5 (4*36Gb)
Volumes :
C : System
D : Data (SQL Database)
E : Install
F : Transaction Logs
Software:
Windows 2000 Server
SQL Server 2000
Draait Navision.
De servers zijn geclusterd dmv een dedicated 1000Gb Fiberoptic netwerkkaart en Legato.
de SQL database is ongeveer 45Gb
Nu is het probleem dat hij best wel traag is. als wij in TEST wat veranderingen aanbrengen in de database dan groeit de transaction log als een idioot en duurt het ongeveel 7 a 8 uur voordat hij klaar is. in Production doet hij er even lang over.
Nu hebben we een vendor die voor ons ook testen draait en als hun hetzelfde doen duurt het ongeveer 3 uur.
hun hardware :
Intel Pentium 4 2.8Ghz
2Gb Ram
dat is wat de programmeur mij wist te vertellen.
Nu dacht ik dat als je meerdere Xeon processoren heb dat je dan het geheugen moet verdelen onder de aantal processoren ? dan zou het 6Gb / 4Cpu's = 1,5 Gb per CPU zijn ?
of zit ik nu helemaal verkeerd?
we hebben al geprobeerd om de database te prunen (SQL Litespeed) maar nog steeds is hij niet echt snel.
iemand een Idee?
deze bestaan uit dezelfde hardware, de ene is TEST en de andere PRODUCTION.
hardware :
Compaq Proliant DL580
Memory : 6Gb RAM
CPU's : 4* 1.6Ghz Pentium Xeon
Harddisks 4*36Gb 15K
Raid setup : RAID 5 (4*36Gb)
Volumes :
C : System
D : Data (SQL Database)
E : Install
F : Transaction Logs
Software:
Windows 2000 Server
SQL Server 2000
Draait Navision.
De servers zijn geclusterd dmv een dedicated 1000Gb Fiberoptic netwerkkaart en Legato.
de SQL database is ongeveer 45Gb
Nu is het probleem dat hij best wel traag is. als wij in TEST wat veranderingen aanbrengen in de database dan groeit de transaction log als een idioot en duurt het ongeveel 7 a 8 uur voordat hij klaar is. in Production doet hij er even lang over.
Nu hebben we een vendor die voor ons ook testen draait en als hun hetzelfde doen duurt het ongeveer 3 uur.
hun hardware :
Intel Pentium 4 2.8Ghz
2Gb Ram
dat is wat de programmeur mij wist te vertellen.
Nu dacht ik dat als je meerdere Xeon processoren heb dat je dan het geheugen moet verdelen onder de aantal processoren ? dan zou het 6Gb / 4Cpu's = 1,5 Gb per CPU zijn ?
of zit ik nu helemaal verkeerd?
we hebben al geprobeerd om de database te prunen (SQL Litespeed) maar nog steeds is hij niet echt snel.
iemand een Idee?