Toon posts:

Mobo doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Mobo dat vreemd doet. Eergister viel de hele PC uit en bootte niet meer. Ik heb het volgende gedaan:
Schijven losgehaald (lintkabels van het Mobo), kaarten verwijderd (muv video) en het Mem weggehaald, ding
piepte..... Ok, 1 stripje mem. terug. Geen piepjes. Ook geen beeld...
Andere videokaart en de schijven (electrich) verwijderd. Depressief donker beeld
PCI-videokaart........ Middernacht
Andere pci-videokaart, je kan nooit weten..... Nope, geen lichtpuntje...
Andere videokabel, Nada te zien
Monitor doet het wel!

Symptomen vooraf: spontaan rebooten (soms) en (soms) uitvoeren van Hang.exe. Het schijf LED. bleef dan branden. Remedie: uitzetten, kwartiertje goed vloeken (dat scheen te helpen) aanzetten en hopen dattie het weer deed. Dit lukte tot eergisteren.
|:( |:( |:( |:( |:(

Conclusie: CPU kaduuk of het MOBO naar de eeuwige jachtvelden

Klopt mijn conclusie of heb ik iets over het hoofd gezien???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor een moederbord hebben we het hier?
Toevallig een plankje van een paar jaar terug, die last heeft van brakkig elcos?

Verwijderd

Topicstarter
BX mobo.... Moet effe opzoeken welk type, dat heb ik nu niet bij de hand. Zit een Slot1 op met een Pentium 850.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 10:40 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:39:
BX mobo.... Moet effe opzoeken welk type, dat heb ik nu niet bij de hand. Zit een Slot1 op met een Pentium 850.
grote kans dat elcos beetje rot zijn, kijk daar eens naar. Als die dingen namelijk bol staan, danwel opengebarsten zijn gaat dat ding nooit meer stabiel werken.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het zou wellicht ook je voeding kunnen zijn. Post inderdaad je specs eens en daarbij dus ook merk/type voeding :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• EXX
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:39:
Het betreft een Gigabyte GA-BX2000+ (het mobo is van mij afkomstig >:) )

[ Voor 22% gewijzigd door EXX op 30-09-2005 15:38 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Kom je nog in BIOS? Zet de Promise controller eens uit, misschien verziekt die de boel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Hij zegt dat het beeld het niet meer doet :? Probeer ook eens een BIOS reset. Maar controleer verder eens de condensators, grote kans dat die kapot zijn. Ik denk dat het mobo het probleem is.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier net een Asus P3B-F die niet meer uit wil. Als je de computer uitschakelt dan schakelt die wel alles uit maar alles qua CPU-Fan, case-Fan, harde schijf en ga zo maar door blijven maar doordraaien. Als je dan weer aan zet dan gaat die weer aan en als je weer de knop in drukt om uit te zetten dan gaat alles zwart en is die ook uit maar alles blijft dus nog doorwerken. Dus als het ware blijft de computer aan maar is eigenlijk ook alles uit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

The__Virus schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:35:
Hij zegt dat het beeld het niet meer doet :?
Je kan de Promise controller ook met een jumper disablen. Even de manual downen zou ik zeggen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal een beetje vreemd gegaan. Ineens (zelfde videokaart) weer beeld. Alles weer (stapsgewijs) vastgezet. Nu werkt-ie weer. Vraag is voor hoe lang.....

Bedankt voor tips en hulp....

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als hij het nóg een jaartje vol zal houden is dat systeem toch wel aan vervanging toe :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:55:
Allemaal een beetje vreemd gegaan. Ineens (zelfde videokaart) weer beeld. Alles weer (stapsgewijs) vastgezet. Nu werkt-ie weer. Vraag is voor hoe lang.....

Bedankt voor tips en hulp....
Het antwoord op mijn vraag is nog steeds niet beantwoord, hoe zit het met de elcos op dat bordje?

Met brakke elcos kun je soms wel eens goed booten maar erg lang stabiel werken kun je er niet mee. Dus kijk daar eens naar.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Is dit nu écht zinvol, dit na een jaar weer te kicken? 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.