Doelstelling:
De inhoud van een flexgrid schrijven naar een textbestand. Iedere kolom gescheiden met een puntkomma en iedere rij op een nieuwe lijn in het bestand.
Probleem:
Het inlezen van een textbestand naar de flexgrid werkt. Maar het SCHRIJVEN van de aangepaste inhoud van de flexgrid naar nieuw tekstbestand wil maar niet lukken. De tekst in het tekst bestand is onleesbaar.
De code:
Al geprobeerd:
De debug monitor geeft als waarde van strbuffer
strbuffer = ÿþID;English (UNITED KINGDOM) [en_GB];Finnish (FINLAND) [fi_FI];French (FRANCE) [fr_FR];Polish (POLAND) [pl_PL];
strBuffer bevat dus de juiste string.
Doe ik het bestand open, dan krijg ik
䑉䔻杮楬桳⠠乕呉䑅䬠义䑇䵏 敛彮䉇㭝楆湮獩䘨义䅌䑎 晛彩䥆㭝牆湥档⠠剆乁䕃 晛彲剆㭝潐楬桳⠠佐䅌䑎 灛彬䱐㭝
Ik heb eerst de oude methode gebruikt
Via de search heb ik echter de nieuwere methode gevonden; maar met hetzelfde resultaat.
Ik vermoed dat het probleem ligt bij de speciale karakters die ik wil schrijven. Het is dus het print statement die niet overweg kan met deze karakters. Ik moet dus een andere methode gebruiken. Echter geen idee over welke methode ik moet gebruiken.
De inhoud van een flexgrid schrijven naar een textbestand. Iedere kolom gescheiden met een puntkomma en iedere rij op een nieuwe lijn in het bestand.
Probleem:
Het inlezen van een textbestand naar de flexgrid werkt. Maar het SCHRIJVEN van de aangepaste inhoud van de flexgrid naar nieuw tekstbestand wil maar niet lukken. De tekst in het tekst bestand is onleesbaar.
De code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| '// 1 rij uitlezen van de flexgrid en schrijven naar het bestand Dim fso, txtfile Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set txtfile = fso.CreateTextFile(strPadnaam, True) For Y = 0 To intKolom FlexGrid.Col = Y If Y = 0 Then strBuffer = FlexGrid.Text Else strBuffer = strBuffer & ";" & FlexGrid.Text End If Next Y Debug.Print "strbuffer = " & strBuffer txtfile.Write (strBuffer) txtfile.Close |
Al geprobeerd:
De debug monitor geeft als waarde van strbuffer
strbuffer = ÿþID;English (UNITED KINGDOM) [en_GB];Finnish (FINLAND) [fi_FI];French (FRANCE) [fr_FR];Polish (POLAND) [pl_PL];
strBuffer bevat dus de juiste string.
Doe ik het bestand open, dan krijg ik
䑉䔻杮楬桳⠠乕呉䑅䬠义䑇䵏 敛彮䉇㭝楆湮獩䘨义䅌䑎 晛彩䥆㭝牆湥档⠠剆乁䕃 晛彲剆㭝潐楬桳⠠佐䅌䑎 灛彬䱐㭝
Ik heb eerst de oude methode gebruikt
code:
1
2
| Open strPadnaam For Output As #1
print #1, strbuffer |
Via de search heb ik echter de nieuwere methode gevonden; maar met hetzelfde resultaat.
Ik vermoed dat het probleem ligt bij de speciale karakters die ik wil schrijven. Het is dus het print statement die niet overweg kan met deze karakters. Ik moet dus een andere methode gebruiken. Echter geen idee over welke methode ik moet gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 13:43 ]