Toon posts:

[XP] ICS met wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem hier thuis. Ik heb sinds kort een Xbox (die zien we in dit verhaal even als PC) en daar kan je mee op Xbox live. Nu wil ik op internet via een ICS met mijn pc, die op een wireless network zit. Maar hoe moet ik dit doen?

Als ik mijn wireless op sharen zet dan krijg ie automatisch 192.168.0.1 adres, het adres van mijn router.
Als ik dan mijn ip van mijn router verander, werkt het internet nog, maar zet ik dan vervolgens mijn LAN verbinding aan dan krijg die een heel anders adres, ergens in de range van 169.124.224.73. Als ik daar ook sharen aanzet, krigt die ook 192.168.0.1 toegewezen en dat gaat natuurlijk niet.

Kan dit wat ik wil? Dus vanaf mijn pc die wireless internet ontvangt, bedraad doorgeven aan de volgende pc? En zo ja, hoe? Want ik weet het niet meer... :'(

Verwijderd

Topicstarter
voorzichtig kickje.. Kan iemand mij aub helpen?:)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Je hebt dus al een wireless router?
Dan moet je niets met ICS doen. ICS is een software router, en die heb je niet nodig.

Je moet je wireless adapter bridgen met je non-wireless adapter. Dit wordt dan 1 virtuele adapter.

Je DHCP request (en de rest van je data) van je Xbox zal dan via je ethernet kaart, via XP door gebridged worden naar je WLAN kaart en verder naar je router (en vise versa)

Zo'n opstelling heb ik ook tijden gehad.
Kelder: Server met wlan kaart gebridged naar een ethernetkaart welke via een switch alle andere pc's van internet voorzag.
3 hoog flat: Wlan Router met @home

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tnx.. Maar hoe moet ik dat precies instellen? In de router de DHCP uitzetten? En de XBox een vast ip adres geven? En hoe moet ik dat bridgen doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 19:14 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Alles laten staat zoals het was.. DHCP gewoon aan, de XBOX moet er ook mee om kunnen gaan.

Vervolgens selecteer je beide netwerk adapters via je configuratiemenu, rechtsklik en 'Bridge' kiezen (donno wat het in het nederlands is).. et voila..

Pvouput live