[Wireless P2P] PC met wireless kaart kan niet downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Topicstarter
Allen,

Ik heb een USR8054 wireless Turbo access point & Router en hier zijn 3 pc's op aangesloten.
2 via een kabel (gewoon UTP) en hier is ook niks mis mee. Maar de ander maakt gebruik van een wireless kaartje (ook van USR) en die kan geen gebruik maken van P2P clients.

Bji het zoeken kan hij niks vinden, laat staan het downloaden er van. Internet werkt verder wel prima dus het gaat hier alleen en specifiek om het functioneren van P2P clients met het wireless kaartje.

Wat is hier aan de hand en waarom werkt het niet via het wireless kaartje ?

Ik heb al op google gezocht en natuurlijk de zoekfunctie van gathering gebruikt, maar niks specifiek hierover gevonden.

Verwijderd

Gebruik je misschien hetzelfde poortnummer als de andere pc's? Zo ja, ander poortnummer proberen en dit instellen in je router (NAT).

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Topicstarter
Ik heb ondertussen verschillende P2P clients geprobeerd op de pc met het wireless kaartje (terwijl er op mijn eigen pc die met een kabeltje aangesloten zit alleen Lime Wire gebruik), Shareza, Lime Wire, Pilot etc, en ze doen het dus allemaal niet.

Kan het dan nog steeds een kwestie van de zelfde poort zijn ? :?

Verwijderd

Eolis schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:58:
Ik heb ondertussen verschillende P2P clients geprobeerd op de pc met het wireless kaartje (terwijl er op mijn eigen pc die met een kabeltje aangesloten zit alleen Lime Wire gebruik), Shareza, Lime Wire, Pilot etc, en ze doen het dus allemaal niet.

Kan het dan nog steeds een kwestie van de zelfde poort zijn ? :?
Over het algemeen gebruiken ze allemaal andere poorten, maar je zal ze wel in je router moeten forwarden om de meeste p2p-clients te kunnen gebruiken. Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal

edit
Overigens betwijfel ik of je hierdoor ook geen zoekresultaten zou kunnen krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 10:22 ]