[SBS 2003/Exchange] alle mail met eenzelfde reply-to adres *

Pagina: 1
Acties:

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:55
Microsoft Small Business Server 2003

Op dit moment hebben we hier in het bedrijf verschillende e-mail adressen. Deze zijn in gebruik en iedereen kan mailen.

Wat niet lukt is het replyen op een van de e-mail adressen. Als ik met een van de email adressen een mailtje stuur en de ontvanger van het mailtje replyd daarop krijgt diegene de melding dat het bericht niet verzonden kan worden. Op echter één e-mail adres lukt dat wel. Dit email adres moem ik even 1@email.nl Deze situatie is gewenst door de eigenaar van het bedrijf omdat deze dan als eerste alle mailtjes binnen krijgt op 1@email.nl en deze dan kon doorsturen naar de gewenste medewerker met bijvoorbeeld 2@email.nl of 3@email.nl.

Is het mogelijk dat op de mailtjes gereplyd kan worden en dat deze replys dan bij 1@email.nl uitkomen? Op dit moment moeten alle medewerkers aan de mail toevoegen: voor reply 1@email.nl.

Weet iemand hoe dit precies moet en of dit mogelijk is?

Alvast bedankt,

[ Voor 36% gewijzigd door The_Priest op 29-09-2005 12:15 ]

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

The_Priest schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:32:
Wat niet lukt is het replayen op een van de e-mail adressen.
Om antwoord te krijgen op je vraag, zul je op zijn minst "niet lukken" beter moeten omschrijven.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• The_Priest
Ik heb de openings post aangepast

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:32

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je nog een poging doen om een samenhangend verhaal te maken van je vraag ?
Kan je ook de exacte foutmelding geven ?
Hebben de gebruikers wel de juiste rechten ?
Default mail adres ?

O ja, kan je ook alle a's uit je topic halen, het is geen replay, maar reply !

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 29-09-2005 11:15 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The_Priest
@ lier, ik heb niet alle a's uit de post gehaald dan weet je helemaal niet meer wat je leest :P

Ik zal het proberen anders te omschrijven.

We hebben hier 5 email adressen 1@mail.nl, 2@mail.nl, 3@mail.nl, 4@mail.nl en 5@mail.nl. Met alle email adressen kunnen we mail versturen. Echter één email adres kan mail ontvangen. Dat is 1@mail.nl. Dit is zo omdat de eigenaar van het bedrijf de mails wil ontvangen. Nou is het alleen erg verwarrend voor contacten om een mailtje te krijgen waarop ze niet kunnen replyen. Ze krijgen dan namelijk de melding dat het bericht niet kan worden verzonden etc.

Nou was mijn vraag of het mogelijk is dat contacten een mail sturen of replyen naar bijv. 2@mail.nl of 3@mail.nl en deze dan wel terecht komt bij 1@mail.nl. Dat dus alle mail van alle email adressen binnenkomt op 1@mail.nl.

Ik hoop dat het hiermee duidelijker is,

Verwijderd

De eigenaar van het bedrijf moet maar eens toelaten dat hij niet alles in de gaten kan houden. Neemt hij ook eerst alle telefoontjes aan? Mag alleen hij de faxen van het apparaat halen? Ik heb dit ook regelmatig meegemaakt; men is bang de 'controle' te verliezen.

Wat je beschrijft is dat je het adres 1@email.nl wilt toevoegen als standaard adres voor alle gebruikers. Dit kan/mag niet. Wat je wel kunt doen is Message Journaling aanzetten op de server en alle email naar 1@email.nl laten versturen. Op deze manier wordt van alle email verzonden/ontvangen aan de Exchange organisatie een kopie naar 1@email.nl verstuurd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig met SBS van doen en (naar ik aanneem: je geeft namelijk niet aan over welke MTA je het hebt) alles met Exchange/OL, dus ik verplaats het even naar Software Algemeen en ik maak de titel af: [SBS2003] zegt niet veel :)

Yoshimitsu geeft (in de 2e alinea :P ) een handige tip. Ook staan er op technet wat artikelen over het veranderen van de reply-to address. Kijk zelf even in hoeverre die relevant zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

SBS gebruikers zijn nogal eens POP addicts. Laat je email.nl boxen leegahlen door de popconnector en alles deliveren naar de box 1@email.nl op de exchange doos. probleem weg: externe users mailen naar 4@email.nl en het komt aan bij 1@email.nl

Als de medewerkers hiervoor niet speciaal getekend hebben dat hun baas zomaar hun communicatie in mag lezen (privacy!) kan hij echter wel een flink proces aan z'n reet verwachten.

• The_Priest
Bedankt voor de info, zouden jullie alleen iets specifieker kunnen zijn? Ik kan deze opties niet echt vinden. Ik ben ook nog niet echt bekend met server 2003. :X

• The_Priest
Ik heb misschien nog een idee als iemand zou kunnen zeggen of dit mogelijk is..

Is het mogelijk om alle uitgaande e-mail, dus 1@email.nl, 2@email.nl 3@email.nl en 4@email.nl onder 1@email.nl te versturen? Dus dat contacten eigenlijk alleen te maken krijgen met 1@email.nl en als ze dus replyen hun mail ook naar 1@email.nl gaat?

Verwijderd

Kijk eens goed:
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:59:
Wat je beschrijft is dat je het adres 1@email.nl wilt toevoegen als standaard adres voor alle gebruikers. Dit kan/mag niet. Wat je wel kunt doen is Message Journaling aanzetten op de server en alle email naar 1@email.nl laten versturen. Op deze manier wordt van alle email verzonden/ontvangen aan de Exchange organisatie een kopie naar 1@email.nl verstuurd.
Mijn oplossing kun je vinden in de help van de pop3 connector voor sbs2003 of op google... maar eigenlijk moet je dit zo kunnen vinden want het staat recht voor je neus in de instellingen van de popconnector.

• The_Priest
Voordat ik iets fout doe..

Bij het tabblad mailboxes, staat pop3 mailboxes:
daar staat dan eem username, een email server en een mailbox type. In dit geval is dat een Global Mailbox. Ik klik op edit en klik dan op routing rules. Dan op Add, selecteer dan bij Exchange Mailbox 1@email.nl?

Wat ik hiermee bereik is dat alle inkomende mail ook naar 1@email.nl gaat? Of dat alle mail altijd naar 1@email.nl gaat?

[EDIT] Ok ik heb gedaan wat ik hier boven heb vermeld. Ik heb een mailtje gestuurd met hotmail naar 4@email.nl, ik kreeg een undelivered email terug. Of heb ik nou met de bovenstaande instellingen ingesteld dat uitgaande mail altijd via 1@email.nl gaat? Lijkt me niet want het staat bij pop3 instellingen..

[EDIT2] Of moet ik bij pop3 mailbox / mailbox information / mailbox type (wat nu staat op global), instellen als user en dan 1@email.nl selecteren?

[ Voor 38% gewijzigd door The_Priest op 30-09-2005 13:52 ]

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Was het in Outlook niet mogelijk om een default reply to address in te stellen?
Kan het hier niet checken, zit hier met Lotus Notes te werken.
The_Priest schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:23:
Ze krijgen dan namelijk de melding dat het bericht niet kan worden verzonden etc.
Als een bericht niet verzonden kan worden, ligt het probleem niet bij jou. Maar ik neem aan dat degene die replyed een non delivery report krijgt.
Let er op dat je exacte foutmeldingen geeft.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

The_Priest schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:20:
[EDIT2] Of moet ik bij pop3 mailbox / mailbox information / mailbox type (wat nu staat op global), instellen als user en dan 1@email.nl selecteren?
Juist ja, de mail van die pop3boxen moet bezorgd worden bij één user (de algemene mailbox)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34
Je wilt dus eigenlijk een groepsafzender? Zo ja, [rml][ Exchange 2000] Event Sink[/rml] :).

• The_Priest
Ik heb nu dit ingesteld: pop3 mailbox / mailbox information / mailbox type: user en dan 1@email.nl geselecteerd.

Als ik het goed begrijp haalt nu het email adres 1@mail.nl alle pop3 boxen leeg.

Als dit werkt zit ik nog met een probleempje. De instellingen van de email adressen zijn zo ingesteld dat er dus geen mail gestuurd kan worden naar 2@mail.nl 3@mail.nl etc. Hebben deze adressen op moment dan geen pop3 box of e.d.?

Als ik een beetje wartaal uitsla mijn excuses ben niet zo bekend op dit gebied. :+
Pagina: 1