Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mail relay test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een tooltje hebben om de pc's en servers van hele subnetten tegelijk te testen op mail relay. Ik heb het MRT tooltje van monkeys al gedownload, maar deze krijg ik niet geinstalld (bijkomend nadeel is dat deze, voor zover ik weet, op een linux systeem moet worden gedraaid) aangezien ik niet zown held ben met linux.

mijn vraag is dus: heeft iemand of een goeie install guide voor het tooltje van monkeys of een ander tooltje (liefst voor onder windows) om hele subnetten te testen op mail relay.

BVD :)

/edit
abuse.net kan ik dus niet gebruiken aangezien dit maar voor 1 server/pc tegelijk is en ik er honderden moet testen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 10:34 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

abuse.net kan ik dus niet gebruiken aangezien dit maar voor 1 server/pc tegelijk is en ik er honderden moet testen
:?

Of je hebt ontzettend veel mailservers nodig, of je bent gewoon raar bezig. De meeste normale clients zijn geen mailservers en zullen dan ook de mailserver gebruiken die ingesteld staat. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ik moet testen of er pc's (al dan niet perongeluk) staan ingesteld op mail relay om spam en virusverspreiding te voorkomen.
bij win XP zal het standaard uit staan je, maar bij win 2k server, win 2k3, linux red hat, etc kan het zijn dat het aanstaat en op een paar mail servers na mag dat niet. vandaar dat ik een heel subnet moet kunnen testen.

ow en trouwens ik ben dan niet vaag bezig, maar mijn baas :P ik heb dit niet bedacht ;)

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:25
Firewalletje instellen aan de buitenkant van jullie subnet(ten) die geen SMTP van/naar interne machines anders dan je eigen mailservers toestaat?

Verwijderd

Topicstarter
dajappie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:18:
Firewalletje instellen aan de buitenkant van jullie subnet(ten) die geen SMTP van/naar interne machines anders dan je eigen mailservers toestaat?
verrek ja, strak plan ^^ aan ACL's had ik nog niet gedacht :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

dajappie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:18:
Dat werkt wel, maar daarmee weet je nog steeds niet welke pc's en servers nou ingesteld zijn op mail-relay.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begin eens met een simple portscanner, om te kijken welke PC's er luisteren op port 25.
Dat zuller er vast geen honderden zijn. Afhankelijk van het aantal kun je dan besluiten om relay handmatig te gaan testen met Outlook (Express) of een scriptje te bakken wat een commandline mailer aanroept.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:32:
[...]

Dat werkt wel, maar daarmee weet je nog steeds niet welke pc's en servers nou ingesteld zijn op mail-relay.
das opzicht niet zown probleem lijkt me. het gaat er vooral om dat er niet allemaal spam word rond geslingerd via ons

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:43:
[...]

das opzicht niet zown probleem lijkt me. het gaat er vooral om dat er niet allemaal spam word rond geslingerd via ons
Zelf weten natuurlijk, maar het verdient geen schoonheidsprijs. Er blijven nu potentiele mail-relays draaien die alleen maar tegengehouden worden door je firewall.
Beter is het om het probleem bij de wortel aan te pakken.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Als je pc voor pc wil af gaan scannen lijkt mij dat je firewall niet goed ingesteld staat.
Gewoon een rule:
From outside to (mail server ip) port 25 allow. de rest deny... Done :D

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:20:
[...]

Zelf weten natuurlijk, maar het verdient geen schoonheidsprijs. Er blijven nu potentiele mail-relays draaien die alleen maar tegengehouden worden door je firewall.
Beter is het om het probleem bij de wortel aan te pakken.
das natuurlijk waar, maar als ik (nog) geen goeie oplossing vind om het bij de wortel te doen, dan moet het wel op een andere manier. en schoonheid geef ik zowiezo niet om :P als het voldoet aan de eisen zonder al te gekke bijwerkingen ben ik al te vreden, vervolgens ga ik kijken of het niet misschien wat mooier kan

@Vliegjong
beetje ingewikkeld om uit te leggen zo, maar het gaat vooral om de interne mail. (er zijn een X aantal machines die via smtp naar onze mail server mogen mailen, maar als deze nu ook smtp-dingen van workstations/andere servers gaan ontvangen sturen ze dat meteen door naar de mailserver en deze stuurt hem vervolgens ook gewoon door omdat hij van een systeem komt dat mag mailen.)

ps. net nog ff wat meer uitleg gekregen en er is dus een lijstje van een 40 of 50 systemen die moeten worden getest een openstaande smtp poort zodat we niet de situatie krijgen die ik hierboven heb beschreven. hierdoor kunnen we bv ook niet testen met abuse.net omdat deze van buitenaf test, en wij van binnenuit moeten testen. nog een minpunt van abuse.net is dat ze je, voor zover ik weet, op een blacklist gooien als je mail relayed en dat moeten we natuurlijk ook niet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk toch iets gevonden om het bij de wortel te doen :) een batch scriptje maken waarmee ik inlog via telnet op poort 25 en dan een mail probeer te sturen. tis wat type werk in het begin (moet voor ieder systeem apart typen dat die hem moet checken) maar dan heb je ook wat :P

als ik de mail bij me aankomt dan weet ik wie ik onder zijn kloten moet schoppen (het bericht dat ik stuur gaat dan iets zijn van "server XXX relayed mail") omdat zijn server lekt :)

wish me luck ^^
Pagina: 1