Kan XP niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Goedendag,

Ik ben in het bezit van het volgende systeem:
Pentium 4 640
Asus P5ND2 SLI deluxe
512Mb PC6400 DDR2
XFX GeForce 6800 PCI-e 256Mb
Deskstar 80GB
Win XP Pro SP-2

Sinds een paar dagen had ik last van stotteringen in UT 2003, Secret Weapons over Normandy en ook 3dMark03 wilde niet normaal draaien.

Alles was op stock spanning en snelheid.

Ik dacht dat ik met systeemherstel eventueel iets zou kunnen oplossen, maar het resultaat was dat het systeem niet meer bootte. Er kwam een melding dat een opstartbestand ontbrak.

Vervolgens wilde ik dan maar na wat vruchteloze pogingen om het te repareren, WinXP maar opnieuw installeren.

Dat lukt dus totaal niet meer.

Het eerste deel lukt, maar als het systeem dan re-boot, komt er of weer die melding dat er een startbestand ontbreekt, of wordt er tijdens het installeren aangegeven dat ie de driver door de floppydrive en CDROM niet kan installeren.

Ik heb ook XP 64Bit en die geeft dezelfde problemen.

Ik heb geen idee wat er nu weer aan de hand is, kan de SATA-drive defect zijn?

Iemand enig idee?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

kan best je sata drive zijn, maar dat weet je pas als je hem getest hebt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je geeft al aan dat de Windows setup de drivers van de floppy niet leest.
Ik neem aan dat de Dekstar 80GB een S-ATA schijf is?

Kopieer op een andere systeem de drivers over of vervang je floppy drive.
In de bios wordt er wel een floppy herkend, check je bios even op settings.

edit
Omdat je systeem van te voren zo vreemd deed onder gamen, zou ik het volgende even uitvoeren.
Download bij Hitachi even een diagnostic tool, laat deze de schijf even checken op foutjes.

Als je genoeg tijd hebt zal ik je aanraden Low Format te laten lopen (denk aan 5 uurtjes).

[ Voor 35% gewijzigd door matinez op 29-09-2005 08:31 ]

• Ackermans1973
Bedankt, ik zal dat vanavond eerst eens gaan doen.

En dan maar de format uitvoeren, als er geen fouten gevonden zijn door DFT.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je? En je moet NIET de SATA-drivers installeren, dat is totaal overbodig en zorgt juist vaak voor problemen. Je moet ze alleen gebruiken als je evt. RAID gebruikt, maar zo te zien draai je dat niet.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 21:13
Dat geeft niet hoor

Ik kan m`n benen niet in m`n nek leggen

we hebben allemaal onze gebreken :)

Heb je geprobeerd om nieuwe drivers te downloaden van de site van je hddfabrikant?

Maakt je hdd rare geluidjes, zoals tikken enzo, dan zou ie stervende kunnen zijn

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

Yofresh_750 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:12:
Dat geeft niet hoor

Ik kan m`n benen niet in m`n nek leggen

we hebben allemaal onze gebreken :)

Heb je geprobeerd om nieuwe drivers te downloaden van de site van je hddfabrikant?

Maakt je hdd rare geluidjes, zoals tikken enzo, dan zou ie stervende kunnen zijn
idd, ik denk dat ie stervende zou kunnen zijn.

jah, we hebben onze gebreken. ik kan mn benen ook niet in mn nek leggen. Ik kan wel mijn vuist helemaal in mijn mond stoppen tot de pols :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Ackermans1973
Ik heb DFT gedraaid, en die vindt geen problemen, smart staat good, drive helemaal erased, geen fouten gevonden.

Maar nog steeds wil CP niet installeren. Na de eerste reboot krijg ik nu een blauw scherm.

Wat ook aan de hand is, is dat ik nu stroom voel staan op de backplate. Ik denk dat ik de hele kast maar weer een RMA ga laten doen, en dan eisen dat die voeding vervangen wordt. Ik geloof dat die er de eerste keer toch wel voor gezorgd heeft dat het Mobo kapot gegaan is.

Verwijderd

in de reeds aangehaalde faq staat dat je je mobo buiten de kast moet testen...

• Ackermans1973
Niet iedereen heeft meerdere PC's thuis staan.

Ik heb een andere maar dat is een P-3.

• Ackermans1973
Dit systeem is nu bij 4Launch ter RMA. Ze hebben mij gisteren gebeld dat het ze wel lukt om via XP op CD alles te doen en laten wat ze willen zonder problemen.

Ze zeiden toen ook dat het aan de CD's kan liggen. Nu heb ik een XP Pro via werk gedownload met een legale licentie, en een XP 64 bit cd via 4Launch gekocht.

Maar het kan toch niet zo zijn dat er niks met het systeem aan de hand is en je toch XP niet kan installeren?

Ik heb diezelfde XP (32bit) op m'n P3 geïnstalleerd toen de P4 dus ter RMA ging, en daar installeert ie gewoon zonder problemen.

Iemand enig idee wat er dan aan de hand kan zijn?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Als er stroom op je backplate staat, zou het kunnen zijn dat er kortsluiting gemaakt wordt. Meestal start een systeem niet op, maar misschien heb je een te brakke voeding, waardoor de pc wel aangaat alleen dan instabiel loopt. Correct me if I'm wrong...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aangezien er bij 4Launch geen problemen worden gedetecteerd, zou het eventueel ook nog in je aarde kunnen zitten. Heb je je PC op een geaard stopcontact aangesloten, eentje die ook echt is aangesloten op een aardleiding (alleen in een stekkerdoos aansluiten waar wel een aardaansluiting op zit, maar die verder niet is aangesloten heeft geen nut natuurlijk). Kan echt wonderen doen...

• Ackermans1973
Nee, er zit geen geaard stopcontact in de buurt van waar ie staat, maar zou dat dan uitmaken tussen een P3 en P4 systeem?

MAar het gekke is, het heeft een aantal dagen gewoon goed gedraaid, en toen begon de 6800 te sputteren. En daarna begonnen de problemen met de schone installatie.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Staat op je kast zelf ook spanning? Naart het schijnt staat er spanning op de kast als je die niet aard (zo'n 115V) En waarom kan dat geen verschil geven op een P!!! ten opzichte van een P4? Is toch een heel ander systeem. Ander moederbord enz. Misschien dat die onderdelen er gewoon beter tegen konden. Probeer maar eens op een geaard stopcontact.

Electronica is niet altijd logisch, De kleinste invloeden van buitenaf kunnen je hele systeem beinvloeden. Maar het kan een hele tijd goed gaan en dan oppeens de ene fout na de andere. Mijn laptop ging soms maanden aan een stuk zonder probleem maar dan plots sloeg het op en had ik het ene blauwe scherm na het ander. Hij ligt hier nu gewoon, windows start niet meer op, dvd doet niks meer waardoor ik windows niet meer kan installeren. Terwijl hij 2 maand terug rete stabiel was 8)7 Nog erger als het weer hier in belgië

[ Voor 48% gewijzigd door kluyze op 08-10-2005 15:10 ]

• Ackermans1973
Ik ga vandaag m'n CD's afgeven, eens kijken wat er dan uitkomt.
Pagina: 1