Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Veel foutmeldingen in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• KiLLerS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03 18:33

KiLLerS

Status: Smoking

Topicstarter
op het moment dat ik in de pricewatch krijg ik regelmatig pagina kan niet worden weergegeven, op zich niet zo'n probleem opnieuw laden en hij is er weer, maar als je even bijvoorbeeld een rondje maakt naar je perfecte pc en het gebeurd 3 keer is het wel irritant.

ik heb dit met verschillende browsers IE(gewoon standaard van windows xp sp2) en FF.
Op verschillende Computers: werk, thuis, school.

ik weet niet of hier nog meer mensen last van hebben of dat ik de enige ben...

hopelijk staat deze post hier op de goede plek

**EDIT** aan degende die de topic titel verandert heeft bedankt ik wist echt niet wat ik van moest maken maar nu is hij goed :D

[ Voor 12% gewijzigd door KiLLerS op 30-09-2005 15:16 ]

Gaming the one thing i love and do all the time. <-=SpEcS=-> There is nothing you can't do when you put your mind to it!!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ. Dit is namelijk een BZ-probleem en die horen in BZ en niet in FA ;) .

Hoe weet je zeker dat het 404's zijn? En heb je voorbeelden van pagina's waar je hier last van hebt?

• KiLLerS

KiLLerS

Topicstarter
ik kom hem tegen op het moment dat ik in pricewatch zit op de sub navigatiebalk "catagorieën" klik en dan op invoerapparatuur en dan kan hij de pagina gewoon niet weergeven op het moment dat ik heb dan refresh doet hij het weer maar het is irritant dat hij dan niet gewoon doorlaadt.

k zal zoeken naar meer voorbeelden en posten. ;)

**edit** ik heb er nog een gevonden sub navigatiebalk "catagorieën" klik op videokaarten en ga dan naar -nvidia geforce 7 serie (22) laad hij ook niet direct(dus refresh)

[ Voor 23% gewijzigd door KiLLerS op 29-09-2005 09:23 ]

Gaming the one thing i love and do all the time. <-=SpEcS=-> There is nothing you can't do when you put your mind to it!!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Heb PRECIES hetzelfde!
Maar 'vorige' --> opnieuw klikken werkt dan wel.
Heb het op stage met IE 6 en thuis ook (IE 6 en FF)

http://tweakers.net/pricewatch --> Digitale Camera's --> 404
Barebones --> 404

En nog wel een paar, ook soms bij een paar subcategorieen

[ Voor 61% gewijzigd door j86 op 29-09-2005 09:28 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 09:15

mvds

Totally awesome!

Ik heb het ook ja, ook in de pricewatch en bij verschillende onderdelen. GraKa, HD's, Mobo's, Mem. Zo'n beetje random maar wel vaak. Een refresh lost het idd vaak op.

[edit] Trouwens, ik heb geen 404 maar een 500:
Server Error
The following error occurred:

[code=SERVER_RESPONSE_CLOSE] The server closed the connection while reading the response. Contact your system administrator.

[ Voor 45% gewijzigd door mvds op 29-09-2005 09:29 ]

• j86
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Als ik gewoon op de links hierboven klik, werken ze wel...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03
joswillems86 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:47:
Ik dacht ook dat het aan mijn verbinding lag, maar als er een 404 komt dan gewoon refreshen en dan werkt het op een een-of-andere manier wel.

Verwijderd

En als ik geen 404 krijg, dan gebeurt het regelmatig dat het ca 4-5 seconden duurt voordat ik een pagina krijg. Staat de pricewatch misschien op een andere server als de rest van tweakers.net? Als er nog iets op die server staat zou ook dat traag moeten gaan, maar vooralsnog lijkt het er hier op dat het alleen in de pricewatch is idd.

• KiLLerS

KiLLerS

Topicstarter
het is inderdaad heel vreemd. ben wel blij dat ik neit de enige ben met het probleem

maar inderdaad soms heeft hij het bij de ene en soms bij de andere ze vreemd.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
joswillems86 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:47:
Ik heb de lijst door genomen, dus elke category geopend.
Het rare is dat ze het soms wel doen, en soms niet.
Vandaar dat ze het wel bij jou kunnen doen, maar bij andere een fout geven.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37

bloasfist

Slot-A Crew

Ook ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Niet alleen in de pricewatch, maar ook bij de rubriek v&a. Het lijkt zich totaal random voor te doen....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Willen jullie ajb de naampjes gebruiken die het heeft:

404 -> Page not found, dat is altijd een configuratiefout op onze servers
500 -> Internal Server Error, de server kon de boel niet verwerken en meestal is dat een fout in de eigen of serversoftware.

IE's "Server not Found" -> dat is niet per se een probleem met de server, das gewoon IE's "ik kon hem niet bereiken"-melding die te pas en te onpas gebruikt worden, maar ook voor problemen aan de client-side.

Aan de beschrijving die ik geef kan je al zien waarom het zinvol is om het niet plompverloren allemaal maar "404" te noemen, want afhankelijk van de melding die je daadwerkelijk krijgt moeten we op een andere plek in de software of zelfs bij de clients op zoek...

Dus komt het nog steeds voor? En wat is de exacte melding die je krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 29-09-2005 22:59 ]

• KiLLerS

KiLLerS

Topicstarter
het spijt mij zeer als ik er een 404 van gemaakt heb terwijl het een 500 is.

maar oordeel zelf http://home.hetnet.nl/~jafgot/error.bmp
sorry dat hij zo traag is maar ik had hier niks anders dan paint...

hopelijk kunnen jullie er iets mee

en ja ik krijg hem nog steeds hij is wel minder geworden (komt niet zo vaak meer voor moest gaan zoeken naar de error)

[ Voor 20% gewijzigd door KiLLerS op 30-09-2005 07:10 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

KiLLerS schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 07:08:
het spijt mij zeer als ik er een 404 van gemaakt heb terwijl het een 500 is.
Ik betwijfel zelfs of het een 500 is, vandaar dus graag een copy&paste van de error-tekst die je krijgt, of eventueel een screenshot.
Op dit screenshot krijg ik een 404 van de hetnet-webserver (not found dus ;) ), dus wellicht kan je de link naar het bestand nog even controleren?
sorry dat hij zo traag is maar ik had hier niks anders dan paint...
Ook paint (in XP iig) kan in jpg en png opslaan vziw, dus dat zou al enorm gescheeld hebben in bestandsgrootte :)
en ja ik krijg hem nog steeds hij is wel minder geworden (komt niet zo vaak meer voor moest gaan zoeken naar de error)
Weet je nog welke handelingen je verrichtte toen je de error kreeg, dus welke combinatie van pagina's je opende? Of maakt dat op zich weinig uit?

• KiLLerS

KiLLerS

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 07:47:
Op dit screenshot krijg ik een 404 van de hetnet-webserver (not found dus ;) ), dus wellicht kan je de link naar het bestand nog even controleren?
^^dan had ik dus toch gelijk met mijn 404 :P

dit is een directe link van een catagorie van de pricewatch (ik klik bijvoorbeeld in catagorieën op videokaarten) en dan geeft hij die error

deze geeft hij wel random ik heb hem echt op heel veel verschillende gehad eentje die ik zeker weet dat ik hem vaak gehad heb is invoerapparatuur.
Ook paint (in XP iig) kan in jpg en png opslaan vziw, dus dat zou al enorm gescheeld hebben in bestandsgrootte :)
ja klopt dacht er te laat aan(ikke denken moet snel zijn:P )
Weet je nog welke handelingen je verrichtte toen je de error kreeg, dus welke combinatie van pagina's je opende? Of maakt dat op zich weinig uit?
op zich maakt het eigenlijk niks uit ik krijg hem random

verder wil ik nog toevoegen dat ik hem krijg bij mij thuis(adsl hetnet), op het werk(adsl bizonweb) en op school(grote ict-academie dus waarschijnlijk een aantal sdsl verbindingen)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

KiLLerS schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:05:
^^dan had ik dus toch gelijk met mijn 404 :P
Nee, jouw plaatje kan niet geopend worden! Die geeft een 404 van hetnet. :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb de melding ook een aantal keer gehad van onze proxyserver, "Host not available" is de exacte melding. Een keer F5 drukken lost het probleem weer op.

Ik heb het net (1 min geleden) gehad in de pricewatch op de volgende link: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212/top

Misschien kun je op basis van mijn IP in de logs zien waarom ik die pagina niet kreeg?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• KiLLerS

KiLLerS

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:18:
[...]

Nee, jouw plaatje kan niet geopend worden! Die geeft een 404 van hetnet. :)
vreemd maar je hebt gelijk even kijken waarom hij niet werkt toen ik hem in het begin teste werkte hij wel..

**EDIT** deze moet wel werken http://home.hetnet.nl/~jafgot/errror.bmp per ongeluk een r teveel getypt en eroverheen gekeken :+

^^^en dan is het waarschijnlijk toch een 500

hier heb ik eventueel nog een snellere link

[ Voor 34% gewijzigd door KiLLerS op 30-09-2005 08:32 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 18:30
Yup, dat probleem heb ik ook 7 van de 10 keer als ik in de PW wil rondkieken :/

melding:

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.
Kijk of de instellingen van uw Internet-verbinding worden gedetecteerd. U kunt Microsoft Windows zo instellen dat uw netwerk wordt onderzocht en dat de instellingen van uw netwerkverbinding automatisch worden gedetecteerd (als uw netwerkbeheerder deze instelling heeft ingeschakeld).
Klik op menu Extra en vervolgens op Internet-opties.
Klik op tabblad Verbindingen op LAN-instellingen.
Selecteer Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen en klik vervolgens op OK.
Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk. Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd.
Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen. Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.

Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

Handig :|

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier nog een... Viel me gisteren al op... Dacht dat het een tijdelijke storing ofzo was... Meen mij te kunnen herinneren dat het ook in v/a weleens voorkwam...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Bij het gebruik van een proxy-server kan het natuurlijk ook aan de proxy liggen. Bij mijn vorige werkgever was de proxy-server overdag dusdanig overbelast dat ik daar ook 5 van de 10 keer een error kreeg bij het opvragen van een pagina.

Verder worden de lijsten van de pricewatch nog opgebouwd mbv javascript (dat gaat binnenkort veranderen); ik kan me voorstellen dat bepaalde virusscanners of content-filtering proxies (zoals die in Norton Internet Security) daarover struikelen cq te lang doen over het scannen.

Intentionally left blank

• P_de_B
  • Niet online
Het is niet de proxyserver, daar ben ik wel aardig zeker van. Immers ik krijg echt nergens anders dan op T.Net in de V&A en PW sectie en er zijn veel meer mensen die het hebben.

Ik heb ook geen adblock of NIS oid geinstalleerd.

[ Voor 17% gewijzigd door P_de_B op 30-09-2005 09:10 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crisp schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:58:
Bij het gebruik van een proxy-server kan het natuurlijk ook aan de proxy liggen. Bij mijn vorige werkgever was de proxy-server overdag dusdanig overbelast dat ik daar ook 5 van de 10 keer een error kreeg bij het opvragen van een pagina.

Verder worden de lijsten van de pricewatch nog opgebouwd mbv javascript (dat gaat binnenkort veranderen); ik kan me voorstellen dat bepaalde virusscanners of content-filtering proxies (zoals die in Norton Internet Security) daarover struikelen cq te lang doen over het scannen.
Heb zelf geen proxy ingesteld staan, dus dan zou het bij de provider (in mijn geval wanadoo) moeten liggen... Verder heb ik ook geen rotzooi als norton internet security geinstalleerd staan...

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 18:30
xs4all hier.
Schone pc, geen adware, geen blockers, geen hostsfile, geen proxy, handmatige DNS. (speedtouchen vinden dns'en zelf invullen soms eng ..)

Lijkt me niet dat xs4all jullie blockt? :)

Verwijderd

Staan V&A en de PW niet toevallig op dezelfde server? Lijkt me iig toch wel een server-side probleempje aangezien iedereen er 'ineens' last van heeft :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:26:
Staan V&A en de PW niet toevallig op dezelfde server? Lijkt me iig toch wel een server-side probleempje aangezien iedereen er 'ineens' last van heeft :)
Heel Tnet draait op dezelfde webserver(s), en de hele frontpage gebruikt ook dezelfde database server.
Daarbij betwist ik dat 'iedereen' er last van heeft aangezien ik het in ieder geval niet heb ;)

Intentionally left blank

• P_de_B
  • Niet online
Toch heb ik het elke paar klikken. Wellicht ten overvloede nog even de foutmelding die ik in FF krijg:
The page cannot be displayed
Explanation: The Web server connection was closed.

Try the following:

[knip]

Technical Information (for support personnel)

* Error Code 64: Host not available
* Background: The connection to the Web server was lost.

• SeatRider
  • Laatst online: 14-11 07:49

SeatRider

Hips don't lie

crisp schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:38:
[...]

Heel Tnet draait op dezelfde webserver(s), en de hele frontpage gebruikt ook dezelfde database server.
Daarbij betwist ik dat 'iedereen' er last van heeft aangezien ik het in ieder geval niet heb ;)
Ik heb het ook. Gebruik thuis chello.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

KiLLerS schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:26:
^^^en dan is het waarschijnlijk toch een 500
Nee, vrij onwaarschijnlijk zelfs. IE geeft die melding imho veel te makkelijk, zonder nou aan te geven wat er precies aan de hand is.

Een gesloten verbinding, een timeout, etc. Het kan allemaal de oorzaak zijn.

Voor webmasters was MS' besluit om die "friendly errors" weer te geven echt niet "friendly" :X

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:23

ThunderNet

Flits!

Ik heb er ook af en toe last van, zowel op stage, als gewoon thuis.
In IE iig, Firefox gebruik ik alleen voor het noodzakelijke (websites controleren :P )

En idd, een non-friendly error zou makkelijker zijn op z'n tijd.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P_de_B schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:22:
Misschien kun je op basis van mijn IP in de logs zien waarom ik die pagina niet kreeg?
Nope, zo te zien is er maar 1 request aangekomen en verwerkt en is de andere ook gewoon echt niet bij ons aangekomen.

• P_de_B
  • Niet online
ACM schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:46:
[...]

Nope, zo te zien is er maar 1 request aangekomen en verwerkt en is de andere ook gewoon echt niet bij ons aangekomen.
Op zicht is dat ook wel logisch natuurlijk, immers mijn browser rapporteert een missende verbinding met de webserver.. Zou het probleem in de loadbalancer kunnen zitten?

Het is in mijn ogen een beetje te toevallig dat veel mensen hetzelfde probleem hebben :)

• Ron!n
  • Laatst online: 13-11 20:31
yup, ik heb het ook constant bij het browsen door de pricewatch.

What's in the case?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 09:15

mvds

Totally awesome!

ACM schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:59:En wat is de exacte melding die je krijgt?
Zie mijn quote :)

Is trouwens FF 1.0.7 (Engels)

[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 30-09-2005 13:16 ]

Pagina: 1