[Studio 9 en PcTV] - Kan audio en video niet gelijk opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
Ik heb hier een videoband met beelden die ik graag wil opnemen op mijn pc.

Maar om de één of andere reden loopt het geluid heel erg achter op het beeld.
Alleen in het begin van de film (die 1,5 uur duurt) is het geluid goed.

Ik heb een Sharp stereo videorecorder, daar vandaan heb ik een scart-kabel naar de computer lopen, het videosignaal naar de Pinnacle PcTV kaart en de audio naar de onboard geluidskaart. Hierbij gebruikte ik Pinnacle Studio 9 om op te nemen.

Omdat bovenstaande niet goed afliep dacht ik dat het misschien lag aan de geluidskaart, dat wellicht het signaal een te grote "omweg" moest maken. Dus zodoende probeerde ik het met een coax kabel. Deze keer nam ik op met het opname programma van de tv-kaart zelf (PC-TV Vision).

Na 1,5 uur ongeduldig wachten kwam ik wederom tot de conclusie dat de audio compleet verkeerd liep t.o.v. het beed. In het begin lopen ze nog wel synchroon, maar naar gelang je verder gaat neemt het verschil heel erg toe. En dat verschil is echt in minuten uit te drukken.

Wat me heel erg opviel waren de twee tijdsaanduidingen, eentje op de videorecorder, en de andere in het programma PcTV Vision. Uiteraard had ik ze gelijktijdig gestart, en na 1,5 uur zag ik dat op de video ook 1,5 uur stond, maar in PcTV Vision nog maar 1 uur en 1 minuten.

En nog iets, als ik iets van tv opneem, en die beelden omzet naar een mpg, dan loopt het geluid wel synchroon met het beeld.

Ik vind dit heel vaag, waarom kunnen beeld en geluid vanaf de videorecorder niet correct samen blijven?

Wie heeft suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 29-09-2005 05:12 ]

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Hmm vorig jaar heb ik dit probleem ook al eens gepost... Video speelt na capture versneld af

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Niemand?

Dit is toch gewoon kolder, de avi speelt prima af als ik het opneem van tv (dus via de coax), maar gaat onherroepelijk mis als ik iets opneem van de videorecorder. En nee, hij staat niet op longplay, immers het geluid is wel goed. :?

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Helemaal niemand? Ben ik dan de enigste klaploper hier die videobeelden captured naar z'n computer?

Mijn YouTube Channel

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Al eens geprobeerd met een andere geluidskaart? Wellicht dat het probleem daar aan ligt. :)

Signature

• Snowwie
Het opgenomen geluid is wel goed, het beeld loopt gewoon veel te snel..

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1