Xeon waterkoelings vraagstuk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Topicstarter
Het basis idée van de computer is; Zo min mogelijk geluid. Je moet er met je hoofd naast in slaap kunnen vallen leterlijk. Hierbij wil ik gebruik maken van waterkoeling en als het even kan passief dus zonder fan. Of dit ook daadwerkelijk te realiseren is hangt af van een combinatie van verscheidene factoren.

Nog even voor de goede orde. Het is de bedoeling dat er vet overgeklokt gaat worden met twee
Xeon 3.6 GHz(800 MHz FSB/2MB L2, N0). Deze moeten en kunnen over de 4 Gig geklokt worden.
LET WEL! De warmte die twee van die Xeon's produceren is geen kattepis! Waterkoeling is dan dus niet alleen voor de hobby maar noodzakelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.eftegarie.nl/files/xeon2.jpg

Let wel! Deze overklok is bereikt met zonder waterkoeling met de standaard luchtkoeling, stabiel en nog niet met de allernieuwste 2 mb N0 stepping 3 Xeon krachtpatsers!

Afbeeldingslocatie: http://www.eftegarie.nl/files/xeon1.jpg

Specificaties nieuwe Dual Xeon systeem:

• Antec Titan 550 (Is inclusief voeding en nog een 12 cm fan)
Let op vooral bij overklokken 2x Xeon is veel Amperage nodig zie de label hierna 2x 19 A;

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/192/truepower.jpg

• ASUS NCCH-DL dual xeon raid 1gigabit ethernet, agp 8xpro
• 3 Gig DDR Ram (DDR is 25% sneller dan DDR2, weet iedere freak, windows herkent niet meer dan 3,3 GIG, dus 4 GIG ram is zonde) 2Gig reeds aanwezig 1 GIG extra kopen
• Matrox Parhelia 128MB triple head monitor reeds aanwezig
• twee maal 3.2 Ghz 800fsb, per processor 2 MB L3 Cache
• twee maal maxtor Diamondmax 10 per hd 250 gig 16MB cache
• twee processor sockets, video heatsink voor matrox, heatsink moederbord, alle chipjes krijgen een kleine heatsinkje met adhesive thermal glue.
• fancontroller
• 12cm fan vor kast
• Grote Radiateur Watercool MO-RA 2 passive radiator

Specificaties: Afmetingen (lxbxh): 424 x 385 x 54 mm. Gewicht: 3,4 kg.
In totaal is er 24 meter aan koperbuizen en 3,5 vierkante meter blik verwerkt in deze enorme radiator. Het koelwater stroomt drievoudig parallel door de 60 buisrijen. Door het enorme oppervlak van de radiator en de efficiente geometrie kunnen extreem goede koelprestaties worden gegarandeerd.
De drievoudig parallel geschakelde buisrijen zorgen, ondanks een zeer groot oppervlak, voor een lage stromingsweerstand.
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2159-2176.gif
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2159

Opstelling I: Geen ingaande en uitgaande casefan's alleen de voeding die de restwarmte uit de case afvoert en bovenstaande passieve radiator om de CPU's,NB,VGA te koelen.
Opstelling II A & B: A kastwarmte wordt toch te hoog een uitgaande casefan erbij. B Ook nog een ingaande casefan erbij.
Opstelling III: Passieve koeling niet voldoende er moet toch "Geforceerd" mbv van radfan gekoeld worden. Deze stap geeft meerdere overwegingen omdat je met geforceerde radfan koeling tegelijk de oppervlakte van je rad drastisch kunt verlagen. Of een kleine rad erbij die alleen bij te hoge watertemp aanslaat etc.

En dan nog dit zie tekening;
Afbeeldingslocatie: http://www.eftegarie.nl/files/efficienter%20waterkoeling%20watercooling%20system%20efficient.jpg
Omdat ik iedereen volgens de oude (A) reguliere opstelling zie maar niemand met nieuwe opstelling B mijn vraag is waarom niemand B gebruikt en iedereen A gebruikt?

Voldoende stof tot nadenken.

[ Voor 122% gewijzigd door Youri Carma op 04-10-2005 23:50 ]

Has Balls

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Goeiemorgen... je dacht laat ik ff een boek schrijven over waterkoeling voor mijn pc?
Je moet niet TE uitgebreid posten he... dat schrikt af :+

-Welke pomp ga je gebruiken? Zoek er een die vooral stil is ;)
-Welke WC blokjes voor je cpu? ik zou de Swiftech MCW 6000 aanraden. Koelen heel goed en hebben geen sterke pomp nodig (==stiller)
-Welke NB/Gpu blokjes?

Dat rad trekt het wel denk ik trouwens :)

kijk trouwens eens in dit soort threads voor voorbeelden:
http://www.xtremesystems.....php?t=34877&page=1&pp=25

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 29-09-2005 10:38 ]

• Youri Carma

Youri Carma

Topicstarter
• CPU waterblok word er eentje met drie aansluitingen de Coolermaster AquaTrident CPU Water Block (RL-CUC-CNU1) dat leek mij een goed idee zal de review daarover nog even opzoeken en hier later inmodden:
http://www.coolermaster-e...c27a062b2ec3bf4dbb98c.jpg
http://www.coolermaster-e...ent%20CPU%20Water%20Block

• Pomp wordt in ieder geval een van de Alphacool AGB-Eheim Station serie waarschijnlijk de
Alphacool AGB-Eheim 600 Station. Deze pomp zit in de vloeistof dat zou ook gelijk het geluid moeten dempen maar wie heeft hier ervaring mee?:
http://www.alphacool.de/x...es/popup_images/823_0.jpg
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=823&cPath=5_26_27

• NB waterblok kan er eentje van Coolermaster worden of eentje van Alphacool is nog niet bekend.

• Fan controller: 6 channel switch fan controller
Model No. : SWFC-6-S
Feature : Control 6 system cooling fans with 3 position switches. The fan can be set to low speed (7V), off and high speed (12V).
Anodized Aluminum construction front panel.
Silver front panel fits 5.25" bay
Description : • Three positions switch - high (12V DC), off, low (7V DC)
• Adjust the fan with 2 speeds - high (12V) and low (7V)
• Each port comes with a potentiometer to micro adjust fan speed.
• Fan can be turned off when switch position is set to the middle.
• Controls up to six 12V DC fans.
• Two colored LED (red & green) shows high and low speeds
• 3 pin extension cables are included; no more wire cutting to install your fans.
• The controller is designed to be used with constant speed fans only.
Afbeeldingslocatie: http://www.mitron.com.tw/product/SWFC-6-S.JPG
http://www.mitron.com.tw/...Cat=46&Subcat=232&id=1604

[ Voor 55% gewijzigd door Youri Carma op 30-09-2005 16:35 ]

Has Balls

Verwijderd

volgens mij transporteerd water geluid beter dan lucht of ben ik nou helemaal verkeerd?
Enheim is zeer stil heb een filter voor men aquarium en die hoor ik alleen als ik men oor tegen de filter leg. Ook in pc's heb ik met enheim al goede ervaringen

• Vandread
Wat is je budget trouwens?
Dat pompje lijkt me nogal zwak voor zo'n grote loop (ERG ZWAK)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:28:
volgens mij transporteerd water geluid beter dan lucht of ben ik nou helemaal verkeerd?
Enheim is zeer stil heb een filter voor men aquarium en die hoor ik alleen als ik men oor tegen de filter leg. Ook in pc's heb ik met enheim al goede ervaringen
Hij wil dan ook geen water als geluidsdemping gebruiken ;)
Zorg iig dat je altijd nog een paar 120mm fans op 7v oid je HD's koel laat maken en ook je moederbord van een frisse wind voorziet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_12.jpg

dual xeon 3.4GHz watergekoeld.. binnenkort word ook de mem en chipset watergekoeld. probleem is nu dat de chipset geen goede koeling krijgt waardoor MB temp vrij hoog is..

iig waterblokken van aquacomputer en de grootste passieve innovatek radiator gekozen.. meer info staat in het xeon topic..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Topicstarter
ReseTTim schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:24:
[afbeelding]

dual xeon 3.4GHz watergekoeld.. binnenkort word ook de mem en chipset watergekoeld. probleem is nu dat de chipset geen goede koeling krijgt waardoor MB temp vrij hoog is..

iig waterblokken van aquacomputer en de grootste passieve innovatek radiator gekozen.. meer info staat in het xeon topic..
Zeer fraaie rad wat kost deze rad nu als ik vragen mag?

Ik denk dat als je je CPU's,NB en grafische kaart op de waterkoeling zet (in jouw geval zelfs de mem) dat je de grootste hitte veroorzakers in je kast geelimineerd hebt.
Heb je dan nog wel een ingaande en uitgaande casefan's nodig? De voedingsfan voert immers ook een deel van de warmte uit de kast af. De resterende onderdelen zullen ook wat warmte afgeven maar is dat zo'n big deal? Een heel hoop tweakers zeggen dan Ja je moet altijd wat fan's voor de kastwarmte hebben maar ik stel dat der discussie. Ik denk namelijk dat die warmte niet ernstig is.
Ik zal dat zelf gaan testen dus alleen een uitgaande fan van de voeding; Hoe ver loopt dan de temp van je kast op?

Vergeet niet dat met waterkoeling het grootste deel van de warmte buiten de kast gebracht wordt. Met luchtkoeling van de onderdelen komt deze warmte allemaal in je kast terecht en dat maakt een hemelsgroot verschil.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

tja voeding was ook een watergekoelde.. kortom die haalt ook geen warme lucht weg..

de radiator is te koop voor 200,= euro
ik denk dat er strax haast 1000,= euro aan waterkoeling in dit systeem zit incl. 600Watt voeding (€ 250,= ).

ik raad je aan om toch voor casefans te gaan want je zit toch nog met hitte die hdd's bijv maken enz. deze sluit je desnoods op 5 of 7 volt aan.. of sluit je aan via een reobus oid

vergeet niet dat je het over een xeon hebt. ik dacht hier makkelijk over.. betreft chipset maar in deze case zonder goede koeling voor de chipset werd die gewoon 75 graden. ik heb bij mijn xeon niet zo'n problemen mee met die chipset raar genoeg..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_25.jpg
dit is die van mij :P dual 2.8ghz die van hierboven was een leuk projectje voor iemand anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Youri Carma schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:49:Een heel hoop tweakers zeggen dan Ja je moet altijd wat fan's voor de kastwarmte hebben maar ik stel dat der discussie. Ik denk namelijk dat die warmte niet ernstig is.
Ik zal dat zelf gaan testen dus alleen een uitgaande fan van de voeding; Hoe ver loopt dan de temp van je kast op? Vergeet niet dat met waterkoeling het grootste deel van de warmte buiten de kast gebracht wordt. Met luchtkoeling van de onderdelen komt deze warmte allemaal in je kast terecht en dat maakt een hemelsgroot verschil.
Harde schijven hebben toch wel wat frisse lucht nodig als ze lang mee willen gaan. En voor je mosfeds kan het ook zeker geen kwaad om een beetje lucht stroom te hebben.

Ik heb een watergekoelde AMD XP + 6800GT en er zitten momenteel nog 2 fans in m'n kast: intake en m'n voeding. De voeding is een OCZ 420 watter die minder als 23 decibel maakt en de fan is een goedkoop 80 mm fannetje dat op 5 volt nog net draait en dan heel stil is. M'n kast temperatuur is normaal gesptoken tussen de 35 en de 40 graden. In de zomer is dat tussen de 45 en de 50 graden. Dat is dan dus alleen de warmte van m'n moederbord + mem + 1HD + geluidskaartje + cd brander + dvd brander.

Een kleinbeetje luchtstroom heb je dus waarschijnlijk wel nodig (in de zomer) maar heel veel is dat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 30-09-2005 14:17 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Topicstarter
[quote]ReseTTim schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:59:
tja voeding was ook een watergekoelde.. kortom die haalt ook geen warme lucht weg..
Tsja, zag ik naderhand, ja das dan weer anders.
ik raad je aan om toch voor casefans te gaan want je zit toch nog met hitte die hdd's bijv maken enz. deze sluit je desnoods op 5 of 7 volt aan.. of sluit je aan via een reobus oid
Zit inderdaad aan twee 92 zeer low noise Nexus casefan's te denken omdat deze nu eenmaal makkelijk in de front van de Antec Titan 550 passen. Minder airflow 27 CFM maar ook zeer weinig noise 19.2 dB(A). Uitgaande casefan mag dan wel meer airflow hebben en word trouwens bijgeleverd bij de Antec Titan 550.
vergeet niet dat je het over een xeon hebt. ik dacht hier makkelijk over.. betreft chipset maar in deze case zonder goede koeling voor de chipset werd die gewoon 75 graden. ik heb bij mijn xeon niet zo'n problemen mee met die chipset raar genoeg..
mmm....dat geeft stof tot nadenken.
[afbeelding]
dit is die van mij :P dual 2.8ghz die van hierboven was een leuk projectje voor iemand anders :P
martijn_tje schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:16:
Harde schijven hebben toch wel wat frisse lucht nodig als ze lang mee willen gaan. En voor je mosfeds kan het ook zeker geen kwaad om een beetje lucht stroom te hebben.

Ik heb een watergekoelde AMD XP + 6800GT en er zitten momenteel nog 2 fans in m'n kast: intake en m'n voeding. De voeding is een OCZ 420 watter die minder als 23 decibel maakt en de fan is een goedkoop 80 mm fannetje dat op 5 volt nog net draait en dan heel stil is. M'n kast temperatuur is normaal gesptoken tussen de 35 en de 40 graden. In de zomer is dat tussen de 45 en de 50 graden. Dat is dan dus alleen de warmte van m'n moederbord + mem + 1HD + geluidskaartje + cd brander + dvd brander.

Een kleinbeetje luchtstroom heb je dus waarschijnlijk wel nodig (in de zomer) maar heel veel is dat niet.
Zeer leerzaam tnx misschien een goed idee; Alleen een low noise intake casefan. Ga ik overe nadenken.

[ Voor 32% gewijzigd door Youri Carma op 30-09-2005 14:37 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

zodra die chipset watergekoeld is zal ik de resultaten hier plaatsen.. ik verwacht dat ik die ergens volgende week ga monteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:59:

de radiator is te koop voor 200,= euro
ik denk dat er strax haast 1000,= euro aan waterkoeling in dit systeem zit incl. 600Watt voeding (€ 250,= ).

[afbeelding]
Zit jij hier nu ook al te patsen met die Xeon's van je Tim :P

Voor vragen etc. over dual Xeon's kan je wellicht ook in [rml][ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4[/rml] terecht Youri :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:37:

Voor vragen etc. over dual Xeon's kan je wellicht ook in [rml][ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4[/rml] terecht Youri :)
haha :P :D
vergeet niet waterkoeling en casemodding is wel mijn onderdeel.. tja en dat ik toevallig ook nog xeon gek ben dacht laat ik hem is helpen :P

tis ook nooit goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:37:
[...]

1 Eerder het woord "enthousiasme" dekt hier de lading. Ok was een geintje bedankt B)
2 Waarom moeten alle schapen in een wei staan? Waterkoeling is te specifiek om ook weer onder het kopje Xeon te gooien. Bovendien is de kennis door deze discussie opgedaan ook voor andere systemen toepasbaar.
3 Totaal offtopic

[ Voor 34% gewijzigd door Youri Carma op 30-09-2005 16:28 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:58:
[...]

1 Ik hoor hier een zweem van jalouzie doorheen en dat staat mij eerlijk gezecht niet aan.

[...]

2 Waarom moeten alle schapen in een wei staan? Waterkoeling is te specifiek om ook weer onder het kopje Xeon te gooien. Bovendien is de kennis door deze discussie opgedaan ook voor andere systemen toepasbaar.

[...]

3 Totaal offtopic
@ 1: Niet om jaloers op te zijn, /me heeft al een jaar zijn eigen dual Xeon staan..
Deze is uitgerust met passieve koelers, werkt prima en is stil (overigens heb ik die koelers nu gemod, omdat ik mijn systeem 24/7 @ 100% load laat draaien).

En bovendien; ResetTim weet denk ik wel wat ik bedoel, ik heb al eerder zijn systemen becomplimenteerd in dat andere topic. Een soort van "ons-kent-ons-geintjes" zijn vlgs jou dus niet mogelijk @ GoT schijnbaar :/

@ 2: Klopt, maar je kan best ook andere vragen gaan krijgen over je systeem (anders dan alleen de koeling) Bijvoorbeeld dat een NCCH-DL moeite geeft met de AGP als je tegelijkertijd ook het PCI-X slot gebruikt.

@3: Dus niet offtopic.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
@ Youri Kan je wat meer enters doen? Houd het overzichtelijker ^^

Zjeez wat een reactie.
Kijk eens bij de specs van GMC ... dual xeon 3,06ghz.... he's just freaking joking dewd :+

Trouwens voltage regulators kunnen enorm HEET worden zonder enige airflow.
Airflow is een MUST.

edit: ik ben f*****n langzaam omdat ik aan de bel zat :P

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 30-09-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

owja gewoon alles lekker achter elkaar koppelen.. op mijn xeon's heb ik geen enkele graad verschil gezien.. en van die ene graad meer ga je ook niet dood van ;)

[edit]
maandag ga ik het al inbouwen... dus dan kan ik je meer vertellen of het heeft geholpen om de mem en chipset te waterkoelen..

[ Voor 32% gewijzigd door ReseTTim op 30-09-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ok gisteren dus ram koeling en chipset koeling aangebracht op de asus NCT-D

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_26.jpg

de temp ging wel richting de 50 graden maar raakte niet de 70 zoals voorheen. ik denk nu dat de MB temp sensor dus niet de chipset zelf meet maar op een bepaalde plek.. nu is daar dus weinig airflow vandaar de hoge temp. ik vind dit best raar ivm ik er neit zo'n last van heb..

ram koeling raad ik je af.. hoop geklooi enzo.. en wij waren dus de eersten ong met het bestellen van die ram koeling waardoor er toen op de site nog geen thermaltape bij stond.. die moet je dus nog los bestellen.. ideaal dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Volgens mij is een water chiller echt wel iets voor jullie xeon-gaste :>

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Topicstarter
Sinds September 2005 heb ik niks van mij laten horen dus het leek mij niet meer dan billijk om het uiteindelijke, ik mag wel zeggen, zeer onverwachte resultaat te laten zien. Later zal ik hier verder commentaar bij leveren maar eerst maar eens zien wat jullie opvalt aan deze configuratie.

http://www.eftegarie.nl/files/whisper_dualxeon.html

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02
LUCHT iewl

-edit-
Jammer dat je uiteindelijk niet voor waterkoeling bent gegaan. Ik ben momenteel ook bezig om mijn Xeon MP's te waterkoelen en hoopte een beetje bij je te kunnen afkijken.

[ Voor 91% gewijzigd door arnoman op 06-02-2006 14:12 . Reden: Iets minder HK achtig gemaakt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Topicstarter
Dit verhaal krijgt onverwacht toch een vervolg. Mijn Xeon 3.2 GHz(800 MHz FSB/1MB L2) worden met de overklok naar 3,6 GHz toch te heet en blijft naar mijn smaak te vaak hangen.

Mijn droom van de 4,0 Ghz met deze processor zal ik dus op deze manier niet kunnen verwezenlijken. Dus:

TOCH WATERKOELING.

Deze zeer mooie koeling HDD Water Block kost 20 euro. Maxtor 10 wordt ZEER heet (ook uit test gebleken, niet alleen in mijn kast dus.)
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=19801
Zo'n mooie koeler kun je echt niet meer zelf maken voor dat geld.

DUS NU dnek ik weer aan waterkoeling. lagere temperaturen is nu een must als ik mijn droom alsnog wil waarmaken Dual hyper threading vier processoren onder Win 2003 á 4.0 Ghz.

Alles is veel goedkoper omdat er zoveel spelers zijn. Xeon oplossingen zijn nog steeds zeer primitief en zeer lomp (heerlijk!)
http://www.swiftnets.com/...s/MCW5000/dual604x630.jpg
http://www.swiftnets.com/...s/MCW5000/mcw5000x630.jpg

En kost nog altijd 55 euro per blok
http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=2386

Twin radiator 72 euro
Voorin te plaatsen bij koude lucht inlaat. Past in mijn extreem diepe kast Antec Titan 550
http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=4060

1x singel radiator ad. 32 euro te plaatsen acher in de kast vlak voor lucht afzuiging.
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=21965

Pomp 71,00 Euro
De allerbeste Pomp is softwarematig in te stellen / aan te sturen!
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=18917

zie onderaan hier:
http://www.vapochill.com/main/page.asp?sideid=740

Met fucking mooie display
http://www.vapochill.com/...ponents12V/LCDdisplay.jpg

Nieuwe wish list
2 x cpu coolers : 2 x 55 euro
2 x hd collers ( voor die 20 euro kan ikz e niet laten!) : 2 x 20 euro
1 x twin 12cm fan interne 1 x 72 euro
1 x single 12cm fan interne 1 x 32 euro
slangen ca 15 euro
connectoren en bruggen va 15 euro
grote resevoir 25 euro
va koelblok Parhelia 30 euro
moederbord koelblok 10 euro (wellicht niet nodig op mijn bord)
pomp 71 euro

Totaalsom waterkoeling set: 420,00 euro
(vorige keer kwam ik uit op 280 euro voor mijn dual xeon, nu op 420, dat komt: nu duurdere pomp, en hardisc koeling erbij gerekend)

Gewenst: Pomp + 3 x 12 cm fans moeten samen even weinig of minder geluid produceren dan mijn huidige twee giant blocks en twee 17,6 db 80 cm Nexus fans op de twee koeltorens (passive: aan en uit schakelbaar).

Met als vraag:
in hoeverre kunnen de 3 ventilatoren op de (2 op de twin radiator en 1 op de de singel radiator) uigeschakeld worden. indien dat kan blijft de pomp als enige over. deze kan dan 'snachts aan blijven en 'sochtends worden de drie 12cm fans weer op full throtlle .

Vul je CPU gegevens in en Voila - Physik / Wärmelehre - wie viel Abwärme so ein Prozessor eigentlich abgibt?
http://www.meisterkuehler.de/cms/cpu_verlustleistung.html

Zeer futuristische Koeling oplossing - Man kann mit elektromagnetischen Wellen auch Energie transportieren (Mikrowellen)
http://www.meisterkuehler.de/cms/perfekte_kuehlung.html#1281

Radiatoren - DAS WASSERKÜHLUNGS-FAQ
http://www.meisterkuehler.de/cms/190.html#353
http://www.meisterkuehler.de/cms/wakue-faq.html

Zelf lekker met koperen buis aan de gang:
http://www.meisterkuehler.de/cms/170.html

[ Voor 100% gewijzigd door Youri Carma op 27-03-2006 23:51 ]

Has Balls

Pagina: 1