Toon posts:

nVidia TV-out en games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
BF2 gamen en beeld ook doorsturen naar mijn 100Hz. 16:9 toestel van PHILIPS,.. daar gaat het over.
Beeld is OK en aangesloten met een s-vhs kabel maar .....

in BF2 gebruik ik 1280x960 als resolutie,.... hoe krijg ik dat nu gearrangeerd op mijn TV dat ik, ondanks de hogere resolutie op mijn monitor dan dat de TV-out kan voorzien,.. 1024x768 dus,.. ik toch het volledige beeld, welke ik op mijn monitor krijg,.. te zien krijg op mijn TV en niet een deel ervan :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 00:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, wat bedoel je precies?
je wil een resolutie van 1280*960 in 1024*768 pixels stoppen? Dat gaat natuurlijk niet. Dan moet je de reso gewoon naar beneden schroeven naar 1024*768.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dus gewoon om desondanks ik in 1280x960 BF2 game toch het volledige beeld ervan op mijn TV zichtbaar te krijgen.
Bestaat er daar echt geen trucje voor of kan ik niet anders dan mijn game-resolutie aan te passen naar 1024x768 om een volledig beeld op mijn TV te krijgen:?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
Anders dn een (kostbare) hardwarematige oplossing is er niet nee. Een tv heeft geen scaler in zich en die zijn - naar wat ik weet - redelijk prijzig. Ik weet ook niet of zo'n ding zo heet trouwens :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:24:
Mijn vraag is dus gewoon om desondanks ik in 1280x960 BF2 game toch het volledige beeld ervan op mijn TV zichtbaar te krijgen.
Bestaat er daar echt geen trucje voor of kan ik niet anders dan mijn game-resolutie aan te passen naar 1024x768 om een volledig beeld op mijn TV te krijgen:?
Nee, dit kan niet. Je kunt niet meer pixels kwijt dan dat er zijn. Dat is hetzelfde als 1,5 liter water in een 1 liter fles doen, dat kan gewoonweg niet.
Dus je moet gewoon je reso naar 1024*768 zetten, dan zal het gewoon werken (bedenk ook dat je het verschil toch niet ziet op je TV).

Verwijderd

Je moet het spel terug zetten naar 1024x768, je tv zal toch niet meer aankunnen dan deze resolutie (en het voordeel van op tv spelen is; lagere resolutie, grotere pixels, ziet er nog vrij goed uit, en draaid dus ook perfect)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon de bedoeling dat ik game achter mijn PC-scherm en mijn vrouwtje kan meevolgen op het TV-scherm.

Dan maar eens proberen op 1024 x 768 met wat AA op want anders zal het er wel wat gekarteld uit zien vrees ik :|

Kan TV-Tool hier eventueel geen oplossing brengen :?
Ik ben een geregistreerde gebruiker ter info,.. alle opties van dat programma liggen open voor mij ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 17:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:56:
Het is gewoon de bedoeling dat ik game achter mijn PC-scherm en mijn vrouwtje kan meevolgen op het TV-scherm.

Dan maar eens proberen op 1024 x 768 met wat AA op want anders zal het er wel wat gekarteld uit zien vrees ik :|

Kan TV-Tool hier eventueel geen oplossing brengen :?
Ik ben een geregistreerde gebruiker ter info,.. alle opties van dat programma liggen open voor mij ;)
ik heb zelf ook tvtool geinstalleerd maar dat beviel me voor geen meter, was niet echt compatible met de tv en m'n kaart, (vaag beeld) ik heb het kunnen fixen met de standaard software van nvidia die bij de nieuwste driver inzit

Verwijderd

Topicstarter
Hier ook nog iets gemerkt,.. BF2 wil zelfs niet eens meer opstarten als TV-Tool actief is |:(

Anderzijds met BF2 op 1024 x 768 lukt het mij prima om alles mooi op mijn TV te krijgen,.... jammer dat het niet hoger kan :/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:52:
Hier ook nog iets gemerkt,.. BF2 wil zelfs niet eens meer opstarten als TV-Tool actief is |:(

Anderzijds met BF2 op 1024 x 768 lukt het mij prima om alles mooi op mijn TV te krijgen,.... jammer dat het niet hoger kan :/
Waarom is dat jammer?
Je TV kan toch niet meer aan dan wat je nu doet? Dus ook al gooi je die resolutie hoger, beter gaat het er toch niet uitzien.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Terw_Dan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:59:
[...]

Waarom is dat jammer?
Je TV kan toch niet meer aan dan wat je nu doet? Dus ook al gooi je die resolutie hoger, beter gaat het er toch niet uitzien.
Hij bedoelt dat hij zelf gamed op zijn monitor, en dan is een hogere reso natuurlijk mooier. De tv dient ervoor om anderen mee te laten kijken :)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:02:
[...]

Hij bedoelt dat hij zelf gamed op zijn monitor, en dan is een hogere reso natuurlijk mooier. De tv dient ervoor om anderen mee te laten kijken :)
Yep,.. dat bedoelde ik ;)

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 09:59
er zijn van die tools waarmee je de resolutie van iedere beeldscherm aangesloten kan instellen als het goed is.
Ik zag het vaag bij de pc van mn oom ( ik keek ff naar schermeigenschappen en zag het toevallig)
Pagina: 1