Na in een aantal topics op GoT positieve ervaringen over Corba te hebben gelezen ben ik nieuwsgierig geworden naar cross-platform frameworks. Corba leek mij een vrij leuk onderwerp om mezelf in te verdiepen, maar toen kwam ik dit tegen: http://www.zeroc.com/iceVsCorba.html.
Op zich ben ik nogal sceptisch over deze 'objectieve' vergelijking maar wie op Google zoekt naar "Corba Ice" vind niks dan lof over Ice en voordelen ten opzichte van Corba. De GoT search heeft niks over Ice te melden maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen met dit Framework. Kan iemand mij hier meer over vertellen en zijn er ook voordelen voor Corba te noemen? (behalve de momenteel grotere API)
Wat ik op maak uit de zoekresultaten:[list]
• Ice is sneller
• Ice schijnt makkelijker in gebruik te zijn
• Ice is inherently multithreaded (is dat, dat hij zich automatisch forkt?)
• De ICE server is C++ ( Corba is C ? )
Op zich ben ik nogal sceptisch over deze 'objectieve' vergelijking maar wie op Google zoekt naar "Corba Ice" vind niks dan lof over Ice en voordelen ten opzichte van Corba. De GoT search heeft niks over Ice te melden maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen met dit Framework. Kan iemand mij hier meer over vertellen en zijn er ook voordelen voor Corba te noemen? (behalve de momenteel grotere API)
Wat ik op maak uit de zoekresultaten:[list]
• Ice is sneller
• Ice schijnt makkelijker in gebruik te zijn
• Ice is inherently multithreaded (is dat, dat hij zich automatisch forkt?)
• De ICE server is C++ ( Corba is C ? )
"In summary I would recommend anyone, who needs to build a high performance distributed application to have a look at ICE. It's much simpler to develop with than Corba, and it should be at least as efficient."
"I've always been interested in CORBA. I've felt that Web Services (and SOAP) was started because CORBA wouldn't work through firewalls and as a way to (ab)use XML. Also, Microsoft hated CORBA. My prediction is that Web Services will fail to catch on due to its many limitations. But what will fill its shoes? CORBA hasn't made any progress. I'll be watching Ice. The most important features and strengths:
- It's easy to learn and use. Nothing to do with the CORBA "nightmare".
- Well documented.
- Language and platform independent."