startup item voor X11 software

Pagina: 1
Acties:

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 08:37
Na enige pijn en moeite heb ik eindelijk tora weten te installeren. Dat is een mooi stukje open source software wat ik draai via de met OS X meegeleverde X server.

Als ik tora wil opstarten, moet ik eerste de X-Server opstarten, waarna ik het programma aanroep ( /usr/local/bin/tora.real ) Uiteraard is dit een beetje omslachtig. Het zou handiger zijn als ik hier een icoon aan kon knopen, zodat ik tora vanuit het dock kan aanroepen. Echter ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanvliegen. Kan iemand mij even een zetje in de juiste richting geven?

edit:
Overigens gaat het om OS X Tiger (had ik er best bij mogen zeggen :X )

[ Voor 7% gewijzigd door JaQ op 28-09-2005 22:42 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ik deze hint moet geloven, kun je sinds 10.4 er gewoon op dubbelklikken :). Misschien een alias maken naar je Programma's folder en dan zou je klaar moeten zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JaQ
Daedalus schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:12:
Als ik deze hint moet geloven, kun je sinds 10.4 er gewoon op dubbelklikken :). Misschien een alias maken naar je Programma's folder en dan zou je klaar moeten zijn.
De hint klopt inderdaad voor xclock (en de andere genoemde progsels), maar echter niet voor dit zelf gecompileerde stukje software. Ik krijg netjes de vraag welk programma ik wil gebruiken om het bestand te openen. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat terug kan draaien bij een verkeerde keuze, maar X11.app lijkt de juiste keuze. Enige bevestiging daarin zou prettig zijn ;) (of uiteraard de methode om het terug te draaien)

Dit doet vermoeden dat er geen rechtenprobleem is:
code:
1
2
3
4
klokhuis:/usr/local/bin jacco$ ls -ld /usr/local/bin/tora
-rwxr-xr-x   1 root  wheel  476 Sep 28 23:18 /usr/local/bin/tora
klokhuis:/usr/local/bin jacco$ ls -ld /usr/X11R6/bin/xclock   
-rwxr-xr-x   1 root  wheel  38044 Mar 21  2005 /usr/X11R6/bin/xclock

vraag ik me toch af wat dan wel het probleem zou kunnen zijn...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als je Appel-I op de file doet kan je onder "Open With" instellen waarmee de file geopend moet worden, X11.app lijkt me ook voor de hand liggen, maar als 't hem niet is, kan je de instelling dus zo veranderen...

• JaQ
Het werkt dus inderdaad met X11.

Let wel even op dat je zelf eigenaar van het bestand moet zijn (want er wordt blijkbaar in geschreven, lezen en uitvoeren mag de hele wereld). Het is een wrapper script die wat environment settings zet, dus ik zou dus moeten kunnen lezen wat er gebeurt, maar dat is dus niet zo. Beetje vreemd...

Anyway, iedereen bedankt voor de hulp en moeite.