Zelfbouw subwoofer op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 19:28

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Mensen..
Stel nou dat ik een zelfbouw subwoofer (zat te denken aan de PAW-205 / 30 - 3500 Hz, 125 / 250 W, 92 dB ) aan mijn pc wil aansluiten, is dit uberhaupt mogelijk? Dit moet dan wel met een versterker, hebben jullie misschien tips? ik ga em niet egt "hard" en vaak gebruiken.. de subwoofer is meer voor de "leuk". Ik heb nu 4 boxen en een klein subwoofertje op me pc (Subwoofer stuurt 2 boxen aan ) en heb met een plug 2 aansluitingen achter mijn pc dus kan alles nu aansluiten. (subwoofer met 2 boxen heeft 1 aansluiting en de andere 2 boxen hebben 1 aansluiting) Ik wil de subwoofer die ik nu heb dus vervangen door de nieuwe.
Dan moet ik de 2 boxen die met de subwoofer verbonden zijn (d.m.v. de bekende zwart rode draadjes) aansluiten op de versterker (zijn best flinke sony boxen.. geen computer boxen maar waren van een grote stereo) en de subwoofer natuurlijk ook met de versterker. De versterker sluit ik op me pc aan en d.m.v. de plug sluit ik die 2 andere boxen ook aan (zonder versterker).

Is dit uberhaupt mogelijk? en welke versterker raden jullie aan? (neem aan dat ik geen dure nodig heb aangezien het maar voor huis tuin en keuken gebruik is )

Het gaat dus alleen om een nieuwe subwoofer :)

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Heb je niet een line-out en een 'normale' uitgang (die met volumeregeling zeg maar)?
Ik weet niet of het verstandig is met zo'n splitter, maar mijn gevoel zegt dat je in ieder geval de boel goed moet aarden. Anders zou volgens mij een eventueel spanningsverschil tussen de massa's van de 2 versterkers kortgesloten worden in je geluidskaart-uitgang, maar ik kan het mis hebben (ben redelijk elektro-noob)

You are in a maze of little twisting passages, all different.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Nee, ik heb gewoon zo'n splitter (van 2,50 o.i.d.)
Heb verder een gewone geluidskaart (Creative Soundblaster PCI 128, met 3 uitgangen.. groen, blauw, roze .. gewoon standaard.. Line in, line out, microfoon als ik t goed heb )

Verder moet het naar mijn weten gewoon goed mogelijk zijn hoor een versterker op je computer (geluidskaart dus) aansluiten.. 2 boxen (gewone computer boxen dus niet die nu met de subwoofer verbonden zijn) sluit ik gewoon direct aan met die splitter, die gaan niks met die e.v.t. versterker te maken hebben.

Overigens zou ik niet alles aan kunnen sluiten zonder die splitter aangezien er maar 1 uitgang is, en ik 2 stekkers heb (1 voor de "computer boxen" en 1 voor de subwoofer + grote boxen )

[ Voor 53% gewijzigd door koekjah op 28-09-2005 22:28 ]

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Tuurlijk is dat mogelijk!
Je zou zelf een filtertje kunnen maken die het linker en rechterkanaal optelt en de lage frequenties doorlaat. Als je beetje met electronica bekent bent is dit goed te doen.

Of je zou ook een kant en klare versterker voor een subwoofer kunnen kopen, hier zit alles al op. Dan hoef je je geen zorgen te maken over filters.

[ Voor 27% gewijzigd door JuuL20 op 28-09-2005 23:03 ]

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
JuuL20 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:01:
Tuurlijk is dat mogelijk!
Je zou alleen zelf een filtertje moeten maken die het linker en rechterkanaal optelt en de lage frequenties doorlaat. Als je beetje met electronica bekent bent is dit goed te doen.

Je zou ook een kant en klare versterker voor een subwoofer kunnen kopen, hier zit alles al op. Dan hoef je je geen zorgen te maken over filters.
Zijn die niet kant en klaar verkrijgbaar ? O+
Naja ik ga wel naar een winkel hier, kunnen ze me vast ook genoeg informatie geven.

Trouwens, Raden jullie aan om een andere geluidskaart te kopen? of zal deze ook voldoende zijn?
en hoe zit dat eigelijk met die 2 stekkertjes per box (Zwart, rode.. hoe heten die ookalweer? ) is er zo'n aansluiting op de versterker of moet ik daar een verloopstekker o.i.d. voor kopen?

Verwijderd

Of doe wat ik gedaan heb,

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/Got/bose.jpg

:Y) .. oftewel de standaard creative 25 watt subje vervangen door een bose , hij gaat hoorbaar harder en dieper dan de vorige

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Nee ik wil zoiezo een versterker, want de boxen die ik nu heb kunnen veel meer aan dan nu en dat is zonde natuurlijk! Verder is een professionele Subwoofer ook altijd leuk :9

(Waar haal je die trouwens, kant en klare subwoofers? ik kan ze egt nergens op internet en in de buurt vinden.. alleen voor auto's :s of het zijn 5.1 sets o.i.d. maar ik wil een zwaardere subwoofer dan die daar bijzitten)

[ Voor 13% gewijzigd door koekjah op 28-09-2005 23:10 ]

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Conrad heeft er wel wat.

Als je trouwens veel spellen speelt is een 5.1 geluidskaart een aanrader _o_
Je hebt al voldoende boxen volgensmij en een kaartje hoeft niet eens zo heel duur te zijn.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Nee de boxen zijn alleen bedoeld voor muziek..
Als ik spellen speel gebruik ik gewoon mijn computer boxen.. overigens speel ik amper tot nooit spelletjes dus daar zijn ze niet voor bedoeld. 5.1 set hoef ik dus niet.

Ik bedoel is de geluidskaart voldoende als ik deze ga "verbinden" met een versterker e.d. ?
En kan je de rood/zwarte kabeltjes op je versterker aansluiten? of heb je dan een plugje o.i.d. nodig?

Pagina: 1