watercooling

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01
Heey peepz.
Ik heb al een beetje gesearch maar ken niet echt wat vinden.
Aangezien ik een nieuw pctje aan het bouwen ben ga ik ook over op waterkoeling. Aangezien mijn overgeclockte proccesor als hij aan het werk is zo'n 35 graden is mag dat wel wat lager van mij (H) aangezien ik score's zie van 5 8 of zelfs -5 graden lijkt me dat ook wel chill

Maar kan je procc nog wel draaien op -5 graden?
Wat is voor mij een leuk waterkoelings setje zo rond de 100-200 euries.
ik heb al eene beetje op die aqua site gekeken maar engels en duits ken ik niet zo goed leze als het om termen gaat.

Mijn spec van de pc staan in me signature dus als jullie ff willen kijken.
En die dingen die jullie dan adviseren moet gelieven wel een set zijn.
En hoe kan ik ze het beste opstellen?

MVG Hans

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
Heb je je verdiept in hoe waterkoeling werkt? Dan weet je ook dat je met waterkoeling (zonder extra fratsen) nooit lager dan kamertemperatuur kan gaan. Je proc zal mss 30 graden worden, maar veel minder ook niet. Ik vind 35 graden luchtgekoeld absoluut niet warm.
Wil je koeler gaan, dan moet je kijken naar systemen met een compressor/verdamper enz, zeg maar de onderdelen die in een koelkast zitten.
Heb je weleens gezien dat ze een processor met vloeibaar stikstof koelen om em dan over te clocken? Dat spul is dus < -100 graden Celsius en de proc gaat er alleen maar harder van lopen. Lage temp is dus geen probleem.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Kijk eens in het grote waterkoelingtopic, hier staan veel antwoorden op je vragen.
Een cpu draait zeker nog op -5, en door deze lage temperatuur is het mogelijk om veel harder te overclocken.
@^^ chillers en dergelijke vallen een beetje buiten zijn budget van 100/200euro ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MYST op 28-09-2005 22:02 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je processor zal nog wel draaien onder -5 graden :) getuige dat die van mij dat atm. ook doet :P

Alleen met waterkoeling zal je dat nooit gaan redden :) Ik wil je dan ook aanraden om de FAQ van dit sub-forum goed te gaan lezen :) dan zal je snappen hoe waterkoeling werkt en waarom je niet aan die tempraturen zal komen :)

Deze gaat op slot omdat dit toch wel erg basic is :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.