jetdiect via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04 14:02
hoi tweakers,
ik heb een router plus een jetdirect (500x)in elders in nederland liggen, en wil printen vanaf een andere plaats via het wan ip addres maar nu vraag ik mij 1 ding af. Moet ik op de router ook 9101(poort 2 van de pserver) en 9102 (poort 3 van de pserver ) forwarden naar de prinserver of kan dit anders. Op de client instaleer ik als volgt de printer toevoegen tcp/ip poort en dan geef ik het wan ip van de andere locatie aan en bij naam zet ik iets verschillend neer want als ik dit gelijk laat dan kan ik de raw poort niet veranderen wat dan verandert alles voor de andere poorten ook mee.maar misschien doe ik het hier al fout alles gebeurt onder windows 2000. misschien iemand een verklaring dan wel een oplossing. 8)7

Verwijderd

poort 9100 forwarden is genoeg.
geef ff je ip :) kunnen we je print-spammen!

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04 14:02
Maar hoe kan ik dan de andere poorten aanspreken. Poort twee en drie want daar word ook een priner aangesloten. het is volgen mij zo dat als je 9100 forward dat hij alleen naar poort 1 toe gaat.

Verwijderd

Dan moet je ook 9101 en 9102 forwarden in de router en op de client maak je 3 verschillende TCP/IP printer poorten aan. Dus...

Poortnaam - IP Adres - Poort
WanPrinter1 x.x.x.x 9100
WanPrinter2 x.x.x.x 9101
WanPrinter3 x.x.x.x 9102

Ik zie het probleem eigenlijk niet. :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ook niet, forward 1 port en kijk wat er gebeurd; forward vervolgens nog een port en kijk wat er dan gebeurd.
We zijn toch tweakers :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.