[MCE 2005] Problemen met Sorteren MP3's en lelijke iconen

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:00
Hallo,

Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar daar kon ik niks vinden. Heb 2 vragen namelijk over Media Center.

1) Ik heb soms na even door het menu te bladeren heel irritant beeld. Sommige iconen vervormen, letters staan dubbel over elkaar, en dat lost zich pas op als ik media center afsluit en opnieuw opstart. Hieronder heb ik een screen gemaakt van hoe dit soms uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hakkinen/mcek.jpg
Is hier iets tegen te doen?

EN ik heb een vraag over het menu: Mijn Muziek. Ik heb heel wat albums op mijn PC staan. Maar zodra ik deze invoer, worden ze niet onder die map opgeslagen die ik toevoeg (bij Hitzone 32, wordt verdeeld onder Hitzone 32, Various en Hitzone 32 Various etc) en als ik toevallig eens een map heb wat hij wel goed toevoegd, dan staan de nummers niet in goede volgorde, terwijl ze kwa naam allemaal beginnen met 01,02,03 etc. Ik heb een idee dat dit ligt aan MediaPlayer 10. Is hier iets tegen te doen? Bedoel, dit is niet echt gebruiksvriendelijk als ik steeds alle nummers moet gaan verplaatsen in 1 goeie map, en de volgorde helemaal handmatig opnieuw moet instellen. Dit zal toch wel gemakkelijker gaan niet dan? Of is er een plugin progje ofzo, die het beter kan? Maakt me allemaal niks uit.

Ow, en heeft iemand toevallig een link naar alle internet radio's die je kunt toevoegen aan Media Center?

[ Voor 3% gewijzigd door Raikkonen_WC op 28-09-2005 21:14 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:40
1. Je hebt "verkeerde" drivers, sowieso geven de niet MCE-gecertificeerde drivers dit effect. Maar de laatste wél MCE-gecertificeerde driver bij mij óók. Ik gebruik Forceware 66.93 (ik neem aan dat je nvidia gebruikt, gezien het logo'tje) waar het geloof ik niet gebeurd.

2. MCE maakt inderdaad gebruik van de ID3-tags via Media Player en laat je volledig zitten voor de rest. Dus als je filenamen netjes zijn, maar titels een rotzooi heb je een groot probleem.
Voor de volgorde van de bestanden word dus niet uitgegaan van de filenaam, maar van het getal ingevuld bij #tracknr in je ID3-tag.
En het niet bij elkaar brengen van albums: MCE gebruikt een "eigen"-tag voor dat, namelijk de "Album Artist". Met Tag&Rename kun je deze makkelijk pe map aanpassen. Daar staat het onder de naam "Orchestra or band" onder Edit all supported tag fields -> Additional.

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door OnTracK op 28-09-2005 21:28 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Raikkonen_WC
Ik heb zelf een Geforce 4 4200 TI, en in de laatste drivers van NVIDIA wordt deze niet gevonden (en ik denk dus ook niet ondersteund). Dus dan zal ik dit probleem dus blijven houden? Ik ga wel eens even zoeken naar de drivers die jij aangaf, eens kijken of het dan wel goed blijft.

edit:
Deze drivers werken tot nu toe super! Alleen nog even de TV-OUT testen, kijken of deze ook werkt.......

Optie 2 ga ik dan eens proberen. Maar ook dit blijkt dus normaal te zijn bij Media Center? Beste is dus AL mijn mp3's kwa albums en dergelijke helemaal opnieuw in te delen?

Kun je trouwens het #tracknr in je ID3-tag in 1 keer bij een album aanpassen? Of moet je liedje voor liedje selecteren. Bedoel, als het per album in 1 keer kan, dan zijn het maar 200 albums. En anders zijn het meer dan 5000 liedjes...... Niet echt leuk om dat handmatig bij alles te doen.

En anders een vervanging voor de mediaplayer 10? Kan dat ook?

[ Voor 37% gewijzigd door Raikkonen_WC op 28-09-2005 22:04 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:40
Vervanging voor WMP zal niet gaan, MCE is zo'n beetje gebouwd bovenop WMP. Sterker nog, als je WMP opent, en daarna in MCE een liedje afspeelt, en dan MCE minimized, zie je dat WMP het liedje gewoon afspeelt.

Over die tags, probeer dus Tag&Rename eens uit, het werkt echt prima, je bent alleen een tijdje bezig ál je tags aan te passen zodat ze goed gelezen worden. Jammer dat dat in MCE niet zo flexibel werkt zoals bij WinAmp.

T&R heeft vrij krachtige functies, zoals het uitlezen van je filenames en aan de hand daarvan je tags aanpassen, je kunt dan ook kiezen om alleen de tracknr's te laten veranderen, als je filenames altijd op dezelfde manier geordend zijn, gaat het allemaal vrij snel.

[ Voor 28% gewijzigd door OnTracK op 29-09-2005 11:54 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
hier idem: tag&rename does the trick, kost je even tijd, maar daarna heb je een hele mooie collectie

• Raikkonen_WC
Dank je voor de reacties.

Alles werkt nu perfect heb 1/8 deel van de collectie nu omgezet, en dat gaat nu fantastisch. Nu alleen nog Afbeeldingen toevoegen aan de mappen en dan is alles goed.

Thnx allemaal
Pagina: 1