zolder men`s paradise (idee, materiaalinkoop , plannen )

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 22:27
hey all

ik denk ik ga dit toch maar eens verspreiden om er meer mensen met ideen bij te roepen :)

het is als volgt

14 oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis ZEER MOOI :P :P :P

we hebben van te voren al besloten dat me vriendin zich het meeste mag bezighouden met de inrichting beneden en op de eerste verdieping
echter ..

als ik de zolder voor mijn rekening mag hebben :D

nou bij deze ik als digi / audio freak mag me nu dus gaan uitleven op de zolder

dat wil zeggen no limits ( ja geld maar voor de rest niet :P )

nou heb ik al wat zitten brainstormen en kwam ik met de volgende toffe ideeen

als eerste hardware aanwezig

* xbox
* gamecube
* oude nintendo consoles ( 16 bit , 8 bit )
* sony reciever str-db780 ( 5 x 100 watt rms )
* 4 speakers + 1 center
* dap P-1200 Vintage ( nog niet gekocht ) ( 2x 400 Watt RMS - 8 Ohm of 2x 600 Watt RMS - 4 Ohm
)
* no name subwoofer die aan vervanging toe is
* vestel breedbeeld tv 72 cm
* samsung dvd speler
* pc meuk teveel om op te noemen ( onderandere media center )
* mooi leren bank
thnx Spike_wolf

fatboy x2 :D om te chillen

=-= het idee =-=

mijn idee was om een complete game / movie room van de zolder te maken
dat wil zeggen

een zithoek ( of kant hoe je het wilt noemen want het is niet in de hoek :) ) waarin de subwoofers mooi zijn ingebouwd ( 2 x 600 watt subwoofers ofzo ) die hoek wordt van dik mdf hout gemaakt en mooi met stof afgedekt

tegen de muur ofzo wil ik een mooie inbouw kast ofzo maken waarin evetuele aparatuur mooi weggewerkt kan worden

doelen waarna ik wil streven

* mooie afwerking
* functionele werking ( zodat ik mooi overal bij kan )

wat zoek ik nu van jullie zullen jullie je af vragen :P

ik zoek zowieso ideeen ( duh :P )
maar ik zoek 2 mooie subwoofers die of normaal of eventueel met het magneet naar buiten geplaats kunnen worden ( magneet naar buiten hoef niet persee omdat het misschien lomp uit steekt )

de woofers mogen geen fortuin kosten en moeten een gemiddeld vermogen hebben van 600 watt rms 4 ohm of 400 watt 8 ohm

tevens wil ik nu eindelijk ook eens een mooie woofer die niet zosnel de geest geeft en tegen een mooie uitslag kan ( die tegen een stootje kan dus ) en het liefst dan onder de 40 hz lijn ( niet zoals de meeste krap woofers )

wie o wie heeft een paar mooie sites die vooral in nederland zitten waar je bijv inbouw versterkers / woofers kunt kopen )

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat moet je met twee 600W subwoofers op een zolder :? Imho zinloos.

Kijk liever eens wat er allemaal bij de bekende adressen als speakerland/speaker en co/remo te vinden is. Check ook ff http://www.diysubwoofers.org/ en vooral ook ff winisd.

[ Voor 58% gewijzigd door voodooless op 28-09-2005 21:21 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Autosubwoofers doen het wel lekker, vooral lekker in films hiero. Loopt tot 25 hertz(heb hier een sony xplod max: 700watt, gemiddeld 300 watt), en ik kan hem al niet op 75% open draaien op mijn 25!! watt versterker, dan krijg ik klachten van de buren(serieus). En mijn versterker voor subwoofer is een cheap-ass geen merk.

Kun je ook heel makkelijk wegwerken he in een wand van mdf.

[ Voor 61% gewijzigd door heracles op 28-09-2005 21:27 ]

• redpen
is 2 x 600 watt beetje overkill dan ?

ik hou er van om een film te voelen en niet alleen te horen
ze hoeven btw niet allebei volop open maar wel lekker laag en stabiel

• Spike_wolf
  • Laatst online: 21-02 10:13

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

okay okay, heel gaaf... maar in een men's paradise mag natuurlijk geen Fatboy ontbreken!!
Zo eentje moet je er uiteraard wel in hebben om lekker in te kunnen chillen terwijl je naar je muziek luisterd 8)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
redpen schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:25:
is 2 x 600 watt beetje overkill dan ?

ik hou er van om een film te voelen en niet alleen te horen
ze hoeven btw niet allebei volop open maar wel lekker laag en stabiel
Uhm, als ik mijn woofer openzet voor zeg 30% die aangestuurt word door mijn 25 watt chinese versteker, dan trilt mijn deur in zijn sponning(zo heet dat toch?), dan hoor ik hem gewoon echt trillen. En bij 75% moeten mijn buren de tv harder zetten. ( Woonsituatie: 2 onder 1 kap, ik heb de slaapkamer het verst van mijn buren af, grenst er dus nog geeneens direct aan)

Van overkill kun je dus wel spreken, nietemin is het heel mooi, en als je er geld voor hebt zou ik het zeker doen, koop er dan ook een goede/sterke versterker bij, en zorg ook dat je fronts en andere boxen tot een leuk geluidsniveau kunnen komen.

[ Voor 17% gewijzigd door heracles op 28-09-2005 21:31 ]

• redpen
Spike_wolf schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:29:
okay okay, heel gaaf... maar in een men's paradise mag natuurlijk geen Fatboy ontbreken!!
Zo eentje moet je er uiteraard wel in hebben om lekker in te kunnen chillen terwijl je naar je muziek luisterd 8)
kijk dat kan ik nou gebruiken SUPER idee :) fatboy moet er inderdaad bij maybe 2
ja inderdaad dat is het topic waar ik het oorspronkelijk idee van heb :) alleen wil ik dat dan met de hele kamer doen :) teminste 1 helft helemaal

[ Voor 33% gewijzigd door redpen op 28-09-2005 21:34 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Het probleem is dat een Watt tegenwoordig zo weinig zegt. Als ze bij pc speakers en car audio of meerdere 100-en watts gaan praten moet je eigenlijk al weglopen.
Een stuk of 100 échte Watts (dus continu belastbaar) met een wat hogere gevoeligheid kan al een stuk harder dan je de rest van de straat aan wil doen.
600Watt per kant in 4ohm daar kun je een kroeg behoorlijk mee voorzien als je over PA-apparatuur praat.

Als het geen fortuin mag kosten zoals je aangeeft zal je helaas wel gebonden zijn aan de merken die strooien met honderden watts in een formaat melkpak speaker. Of je moet van zelfbouw houden, daar kunnen een aantal mensen je heel goed mee helpen hier.
Als je niet wilt zelfbouwen en toch heel hard en diep wilt met een beetje kwaliteit zul je denk ik niet heel goedkoop uitkomen, maar ik weet hier te weinig concrete voorbeelden voor om je te helpen.

Verwijderd

alleen je zou dan wat met neon lichten enz moeten werken dat is pas gaaf en mooie fele kleuren

• redpen
ja subs worden zowieso zelfbouw ik heb er nu 3 gebouwd al in het verleden en deze zijn allemaal heel mooi tot hun recht gekomen :)

de versterker die ik wil gaan gebruiken is een vermogens versteker van dap ( http://highlite.omc.net/i...amplifiers/p_1200_vintage )

de subs mogen dan ook in die range zitten maar de hoofd doelen die ik gewoon graag wil hebben zijn

de subs moeten er mooi uit zien zodat ze geen lelijke opvallers zijn ze mogen opvallen maar dan positief :)

ze moeten het liefst zo laag mogelijk gaan en stabiel blijven

zelfbouw moet ik zowieso doen omdat het ingebouw wordt in de omhuizing als alles volgens dit plan door gaat

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:36:
alleen je zou dan wat met neon lichten enz moeten werken dat is pas gaaf en mooie fele kleuren
Lichtslangen teh pwange! En wat discolampen enzo (ook al houd je er niet van, het ziet er vet uit). Ik zou een bar(retje) bouwen, met een klein koelkastje erin, scheelt lopen. Als je geld overhoudt, voetbaltafel en beertender...

• redpen
hmm minibar ofzo is idd wel stoer idee :) zolder is ver lopen naar onder steeds :P

[jokemode]
een plee in het midden van de kamer :P
[/jokemode]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Koop voor het geld van de DAP liever een echte subamp. Dan heb je meteen een filter erbij, en dat zul je echt wel hard nodig hebben. Dat vermogen heb je sowiso niet nodig. Ik heb hier een 300W sub ampje, en daarmee kan ik zowat een huis afbreken ;)

• redpen
ja maar smaken over hard gaan zijn bij iedereen volgens mij anders de een vindt het hard als zijn deur trilt de andere pas als zijn oren echt gewoon pijn gaan doen of zijn borstkast trilt dat je er misselijk van wordt

die laaste categorie ben ik nu in aangekomen :) de voorgaande stages ben ik al voorbij :) ( doofheid is al gevorderd :P )

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Neem dan liever goede woofers i.p.v zinloos versterker vermogen dat de woofers sowiso niet slikken op die frequenties.

Wat is je budget voor de woofers btw?

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 28-09-2005 22:10 ]

• redpen
ligt eraan wat voor woofers het zijn als ze er mooi uit zien en ze zijn hun prijs waard in prestatie dan wil ik wel wat dieper in de wallet grijpen

dit is de versterk die ik op oog had btw ( Afbeeldingslocatie: http://highlite.omc.net/extension/importxml/xmlimport/bilder/medium/D4135_medium.jpg )

• pizzaboertje
  • Laatst online: 07:07
redpen schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:15:
ligt eraan wat voor woofers het zijn als ze er mooi uit zien en ze zijn hun prijs waard in prestatie dan wil ik wel wat dieper in de wallet grijpen

dit is de versterk die ik op oog had btw ( [afbeelding] )
Versterker ziet er zeker goed uit :) ! Ben op dit moment zelf ook bezig met een project voor de zolder, kreeg ook alle vrijheid van mijn vriendin !! Heb zelf gekozen voor alleen maar versterkers, woofers en speakers die eigenlijk gemaakt zijn voor auto's. Is erg leuk om te bouwen, is goedkoop en gaat enorm hard. Heb zelf gekozen voor een enkele 12" Woofer van Kicker van 750W RMS en 1500W Max. Gaat erg hard op mijn kicker versterker. Voor speakers zijn er ongelooflijk veel mogelijkheden die je het beste zelf kan luisteren. Voor men speakers ben ik bezig om met polyester de B&W Minipods na te maken maar dan met hogere kwaliteit speakers.

• redpen
idd audio spul voor de auto is perfect voor dit soort projecten

ik heb in het verleden ook 3 subwoofers gemaakt ( 2 x 10 inch , 2 x 12 inch , 1 x 12 inch ) allemaal deden ze het super goed ( steeds harder moest het gaan :P )

nu ben ik dus van plan om in mijn relax bank ding geval 2 x 12 inch woofers in te bouwen zelf weet ik nog niet of ik ze zichtbaar wil maken dus dat ze bijv achter de bank uitsteken schuin met wat neon erbij of dat ik ze onder moet maken aan de zeikant ofzo

hierover ben ik nog aan het denken

de versterker vindt ik inderdaad ook mooi en de vorige ( ook van dap ) die nog steeds super klinkt ( 2 x 150 watt rms 4 ohm of 300 watt bridge .. ohm tevens te koop :P )

wat de woofers betreft wordt het 80% de klank en de kwaliteit en 20% de looks :)

• pizzaboertje
Dit is een voorbeeld van de Kicker woofer excl. grill. Heb dezelfde woofer nu ook voor de zolder :) !

Afbeeldingslocatie: http://www.mendykiss.com/IMG_0854.jpg

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En met 80% klank bedoel je dus: mega hard spelen?

• redpen
lol nee kwaliteit

draai 2 x 600 watt rms liever niet open om meerdere redenen :P

belangrijkste het dak moet blijven liggen

die vierkante woofers zijn inderdaad ook mee maar ik vraag me af of er verschil tussen zit of die dus slechter presteren als de normale ronde vorm ?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wil je echt kwaliteit, ga dan voor een hifi woofer. Kijk eens bij bijvoorbeeld Peerless. Veel meer kwaliteit dan menig auto woofer. Kan hard zat en heeft erg weinig vervorming. Met twee van die 12" woofers kom je al een heel eind denk ik

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 28-09-2005 22:57 ]

• pizzaboertje
redpen schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:52:
lol nee kwaliteit

draai 2 x 600 watt rms liever niet open om meerdere redenen :P

belangrijkste het dak moet blijven liggen

die vierkante woofers zijn inderdaad ook mee maar ik vraag me af of er verschil tussen zit of die dus slechter presteren als de normale ronde vorm ?
Ze presteren zeker niet slechter. Ze hebben meer oppervlakte en door 2 spoelen gaat het er zeeeeeeeeer hard aan toe. De bas is heel erg strak te noemen. Ze gebruiken deze in de vs en in nl voor wedstrijden.

Haha met 2x 600 watt rms moet je inderdaad uitkijken voor je dak. Cabriohuis kan wel leuk zijn, maar niet in nederland :)

• Fido
  • Laatst online: 21-02 17:21

Fido

C:\> park

Ik mis de pooltafel en de biertap!
Verder redelijk compleet.

• redpen
die peerless subs zijn er in mho ( ofzoiets :P ( moetst mijn mening zijn )) een beetje brak uit

de aansluitingen van een auto sub zijn meestal toch wat steviger gemaakt etc ? of zie ik het nu verkeerd ?

wat btw ook een idee is is een sub voor de extreem lage tonen te gebruiken ( range 20 tot 50 ofzo ) en dan een andere te maken voor range 50 tot 250 ofzo ?

vraag is dan alleen of het voor de versterker niets uit maakt als 1 kanaal constant 20 tot 50 hz doet en het andere kanaal de hogere range

de normale range etc wordt dan natuurlijk door mijn andere boxen en versterker geregeld

[ Voor 49% gewijzigd door redpen op 28-09-2005 23:20 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

redpen schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:18:
die peerless subs zijn er in mho ( ofzoiets :P ( moetst mijn mening zijn )) een beetje brak uit
Dat moet je zelf weten natuurlijk, maar brak zijn ze absoluut niet. Draai ze anders met de magneet naar buiten, de korf is immers erg mooi :) Ik vind al die autowoofers eerder brak. Men geeft amper specs vrij, zodat het echt juist inzetten van die dingen erg moeilijk is, en de zien er ook nog eens vrijwel allemaal absoluut niet uit (smaken verschillen natuurlijk).
de aansluitingen van een auto sub zijn meestal toch wat steviger gemaakt etc ? of zie ik het nu verkeerd ?
Ik dacht dat je ging voor geluidskwalitiet :? Aansluiting soldeer je gewoon, dat is echt wel beter dan zo'n schroefaansluiting.
wat btw ook een idee is is een sub voor de extreem lage tonen te gebruiken ( range 20 tot 50 ofzo ) en dan een andere te maken voor range 50 tot 250 ofzo ?

vraag is dan alleen of het voor de versterker niets uit maakt als 1 kanaal constant 20 tot 50 hz doet en het andere kanaal de hogere range
Kan, maar is niet echt zinvol IMHO (<- zo schrijf je dat dus ;) ). Bovendien heb je dan twee actieve filters nodig (je hebt er sowiso een nodig bij die DAP amp).

Daarnaast: als je degelijke speakers hebt, hoeft je sub maar tot 50 tot 80 hz te lopen. Alles daarboven doet je andere speakers namelijk vaak veel beter, en het maakt de sub's ook plaatsbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 28-09-2005 23:32 ]

• redpen
de normale speakers kunnen de range boven de 80 wel laten horen maar deze klinken veel beter uit de subwoofer omdat de speakers geen grote bass speakers hebben

ik heb hier nog een 4tal filters liggen voor subwoofer ( uit vorige projecten )

die peerless sub heb jij daar een voorbeeld van want die ik zag die waren gewoon standaard magneet en verder niets ? geen mooie afwerking etc ? en bij zoon brute zilvere speakers die je wel eens in auto`s ziet zou ik eerder het magneet erbuiten hangen dan bij een normale zwarte

maar bij zoon subwoofers waar de voorkant zeg maar egaal is ( dus zonder zoon klein rondje van de voice coil in het midden ) die vindt ik wel heel mooi en strak !!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

redpen schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:42:
ik heb hier nog een 4tal filters liggen voor subwoofer ( uit vorige projecten )
Active?
die peerless sub heb jij daar een voorbeeld van want die ik zag die waren gewoon standaard magneet en verder niets ? geen mooie afwerking etc ? en bij zoon brute zilvere speakers die je wel eens in auto`s ziet zou ik eerder het magneet erbuiten hangen dan bij een normale zwarte
Wil je nu kwaliteit of niet :?

Oke. hier de hifi versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tymphany.com/peerless/data/foto/830845.jpg

Er is natuurlijk ook een car audio versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tymphany.com/peerless/data/foto/830877.jpg
maar bij zoon subwoofers waar de voorkant zeg maar egaal is ( dus zonder zoon klein rondje van de voice coil in het midden ) die vindt ik wel heel mooi en strak !!
Als dat zo is, dan moet je misschien voor dit gaan: Mivoc HCM 12T

Afbeeldingslocatie: http://www.speakertrade.com/graph/Mhcm121_gross.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.speakertrade.com/graph/Mhcm123_gross.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.speakertrade.com/graph/Mhcm122_gross.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.speakertrade.com/graph/Mhcm124_gross.jpg

Ding is een beest. Je moet wel snel zijn, want er worden er nog maar een stuk of 250 van gemaakt. Wil je er eentje, dan moet je nu bestellen. Dan krijg je er rond kerst eentje ;) Ze gaan weg voor 150 euro, en dat is erg goedkoop, want ze hebben eerst meer dan 400 euro gekost. Harder dan de XXLS zal echter niet gaan denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 28-09-2005 23:51 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Is dit geen goede keus? Morel weet toch wel waar ze mee bezig zijn, dus...

Trouwens, die met de grill is de subwoofer. Nog verkrijgbaar in verschillende maten ook.

[ Voor 25% gewijzigd door TomSwinnen op 28-09-2005 23:53 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Fido schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:02:
Idd, samen met een paar barkrukken en dan geregeld een mannenavond houden met film, pool en bier })

• redpen
ja die blauwe is wel een mooie sub
nadeel is dat hij dan niet zoveel op voorraad is

die auto versie en de hifi versie zitten natuurlijk ook veel verschillen in he ?

ik zag een hele tijd terug ook nog een sub voorbij komen maar die had dat rondje in het midden er niet op zitten dat ziet er zoon beetje als die blauwe uit maar dan zwart glad

zit daar ook verschil in dat die bijv alleen in een gesloten kist kan ?

kwa klank kast heb ik geen probleem kan de hele bank gebruiken als klank kast :P :P ( bank is dan het geraamte wat om de bank komt ( mdf hout ) )

lijk me wel vet als ik de normale boxen gewoon op een plank kan zetten met daaronder ( in een kast van mdf verwerkt de sub )

die blauwe is wel heel strak in iedergeval

• redpen
pooltafel komt er ook nog een keer wordt er een die je kunt uitklappen dan ofzo om plaats te besparen anders wordt het heel vol daar :D ( wel geen nep ding :P )

biertender ofzo kan in de minibar komen :D

wat maybe ook een vet RUIG idee is om achter de bank een mdf omhulsel te maken met daarin de woofers onder een plexie plaat verwerkt magneten naar elkaar

dan zie je gewoon een raam van dik plexie met daaronder 2 x zoon dikke woofer met luchtgaten ernaast dat moet een mooi effect geven lijkt mij

of
eventueel schuin erin bouwen dus dat je de magneten omhoog hebt steken in het midden van elkaar af beiden scheef half in de kast gebouwd

[ Voor 56% gewijzigd door redpen op 29-09-2005 00:47 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Is gewoon zilverkleurig in het echt hoor (titanium cone) ;)

De car en std versie zijn vrijwel gelijk (op de looks na). Of je een gesloten op BR kist wil maakt idd wel uit voor de keuze van de woofer.

Hier nog een subwoofer zonder duskcap: http://www.lautsprechershop.de/hifi/alcone_s_en.htm
Ook leuk, maar heel wat anders: Mivoc XAW310:
Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/xaw310hw.jpg
Hier staan er ook nog een aantal die wel acceptabel zijn: http://www.lautsprechershop.de/hifi/omnesaudio_en.htm

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 29-09-2005 00:47 ]

• redpen
mooi heb 3 vette gezien :

deze komen dus magneet boven, 2 richting elkaar of in de zelfde ruimte of appart weet nog niet

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/oa_sw1201pc.jpg

31 cm bass driver with paper cone
power handling (continuous/programme) = 350/600 W
resonance frequency fs = 31,6 Hz
impedance R = 4 Ohm
sound pressure level SPL = 89,4 dB (2,83V; 1m)
DC resistance Re = 3,2 Ohm
force factor BL = 15,1 N/A
voice coil inductance L = 2,39 mH
effective piston radiating area Sd = 479 cm2
effective mechanical mass incl. air load 126 g
equivalent volume of compliance Vas = 64,3 l
total Q factor Qts = 0,34 (Qms=9,49, Qes=0,35)
maximum peak linear excursion vibration xlin = +/- 12 mm
mounting diameter d = 285 mm
overall diameter d = 325 mm
mounting depth (not countersunk) t = 155 mm

149 euro

of deze

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/oa_sw1202pc.jpg

30 cm bass driver with paper cone
power handling (continuous/programme) = 300/500 W
resonance frequency fs = 29 Hz
impedance R = 4 Ohm
sound pressure level SPL = 88,4 dB (2,83V; 1m)
DC resistance Re = 2,8 Ohm
force factor BL = 13,81 N/A
effective mechanical mass incl. air load 141 g
equivalent volume of compliance Vas = 78 l
total Q factor Qts = 0,39 (Qms=4,99, Qes=0,42)
mounting diameter d = 275 mm
overall diameter d = 323 mm
mounting depth (not countersunk) t = 133 mm

98 euro

de bovenstaande lijkt mij een mooie omdat hij tevens een lage fs heeft

en de laatste

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/oa_sw1201ac.jpg

30 cm bass driver with aluminium cone
power handling (continuous/programme) = 350/600 W
resonance frequency fs = 34,4 Hz
impedance R = 4 Ohm
sound pressure level SPL = 87,8 dB (2,83V; 1m)
DC resistance Re = 3,2 Ohm
force factor BL = 15,2 N/A
voice coil inductance L = 1,53 mH
effective mechanical mass incl. air load 153 g
equivalent volume of compliance Vas = 44,8 l
total Q factor Qts = 0,42 (Qms=5,42, Qes=0,46)
mounting diameter d = 280 mm
overall diameter d = 318 mm
mounting depth (not countersunk) t = 152 mm

149 euro

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En nu met winISD aan de gang om te simuleren. Neem voor de grap ook ff die andere mee. Die Xmax (Xlin) van die drie woofers is wel wat overdreven hoog. Je moet hier eerder aan 9 tot 10 mm denken, maar dat is nog steeds best goed.

• redpen
die 3 bovenstaande zijn die nou slechter als die wat jij noemde die peerles ?

Afbeeldingslocatie: http://www.tymphany.com/peerless/data/foto/830845.jpg
deze

want kwa design zou ik dan de inbouw mogelijkheden bekijken als ik voor de bovenstaande zou gaan zou ik ze onder plexiglas willen maken beide naar boven richten met de cone als ik 1 van die 3 zou kiezen zou ik de magneten naar buiten steken

ik wil zo laag mogelijk gaan en zo stabiel mogelijk dus niet dat je een film kijkt en inees dat ding klappert

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 19:09
Hoe ga je het oplossen met TV? Een beamer, flatscreen of een "oude"? Verder vind ik het wel cool dat je nu al zoveel gameconsole's hebt, zou ik zeker wat mee doen :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• redpen
over een tijdje wil ik ook nog mijn oude ps1 repareren ( lens is versleten ) en daarna de ps2 of eventueel 3 zelfs kopen ( vriendin vindt die sing star etc leuk :P

voor de xbox heb ik btw ook 2 dansmatten dus dat is ook zwaar ruig als je zoiets op de beamer kunt doen :)

beamer lijkt me op dit moment heel moeilijk aangezien we net starten met het nieuwe huis en ik dus nog een heleboel moet doen :P

maar ik zal zeker speciaal voor de beamer alvast een plaats vrij houden aan de muur waar de bank komt te staan en dan plaats voor zoon uitrol scherm aan de andere kant

zodat je dan op een scherm van 2 meter duckhunt kunt spelen :P ( of het werkt is een 2de maar het is wel lache )

maar voorlopig doe ik het nu nog even fijn met mijn 72 cm tv die doet het nog goed zat (binnenkort even garantie claimen krijg om de zoveel tijd op dezelfde plaats ene groene vlek die weg trekt )

ps.
moet je je voorstellen super mario door je kamer rennen :D

[ Voor 24% gewijzigd door redpen op 29-09-2005 01:20 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

redpen schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:06:
die 3 bovenstaande zijn die nou slechter als die wat jij noemde die peerles ?
Ja, absoluut!

Maareh, die filters die je hebt, wat is dat voor iets :?

• redpen
die filters zijn zoon klein print plaatje met een condensator en een spoel als ik het zo goed uit het hoofd herinner

die peerles subs 2 x wat zou dat kosten 12 inch minimaal en dan rond de 300 a 400 watt 8 ohm of 600 watt rms 4 ohm

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

redpen schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:12:
die filters zijn zoon klein print plaatje met een condensator en een spoel als ik het zo goed uit het hoofd herinner
Weg ermee. Dat soort dingen hebben niks in een subwoofer te zoeken!
die peerles subs 2 x wat zou dat kosten 12 inch minimaal en dan rond de 300 a 400 watt 8 ohm of 600 watt rms 4 ohm
De 4 Ohm versie: http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=3529
of de 8 Ohm versie: http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=3528

Maar ik zou eerst ff een kast simuleren, daar heb je veel meer aan dan aan watts.

• redpen
welke is stabieler die 8 ohm versie ? die zal minder gevoelig zijn toch ?

deze woofer lijkt me een leuke woofer voor mijn project

enigste wat ik dan nog moet maken of kopen is 2 filters voor die woofer
en natuurlijk hoe ik de kist ga maken of ze beiden in de zelfde ruimte komen of 2 apparte kamers

en natuurlijk hoe ik ze erin ga bouwen

[ Voor 26% gewijzigd door redpen op 29-09-2005 12:20 ]

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Fido schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:02:
Vergeet de flipperkast niet.

• redpen
nou dat worden dan 2 x 12 inch 8 ohm peerles woofers :D

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

redpen schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:43:
nou dat worden dan 2 x 12 inch 8 ohm peerles woofers :D
Check nu eerst eens de simulaties, misschien is de 4 ohm wel veel beter geschikt...

• redpen
deepspace heb je msn ?

voeg me ff toen redneck@d33f.nl

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Op mijn werk niet, daarnaast staan mijn msn gewoon in mijn profiel.

Kijk btw ook eens naar wat bestaande (X)XLS ontwerpen. Btw misschien leuk om te wegen: De peerless woofers zijn identiek aan die van het car audio merk Genesis.

[ Voor 57% gewijzigd door voodooless op 29-09-2005 14:28 ]

• redpen
is dit geen mooie woofer ?

weet alleen niet hoe je een dubbel spoels etc moet aansluiten

http://www.caradio.nl/aw151t.htm

of deze is ook zeer ruig en aantrekkelijk in prijs is die 2de wat waard ?
http://www.pimtensen.nl/w12pro.htm

• TomSwinnen

TomSwinnen

Volgens mij zijn de meeste van die Caraudio woofers weinig waard. En goed uit zien... nu ja, dat is smaak.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, woofer puur uitzoeken op looks, en hoeveel watt er misschien in zou kunnen in imho gewoon zinloos. Ga liever simuleren, daar heb je echt veel meer aan dan plaatjes en te weinig tot niks zeggende specs.

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:27:
Tja, woofer puur uitzoeken op looks, en hoeveel watt er misschien in zou kunnen in imho gewoon zinloos. Ga liever simuleren, daar heb je echt veel meer aan dan plaatjes en te weinig niks zeggende specs.
Nog 10 keer en het dringt door, deepspace ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:42:
[...]

Nog 10 keer en het dringt door, deepspace ;)
Zou het....

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 30-09-2005 00:45 ]

• redpen
ik vraag toch of die wat waard zijn ?

http://www.caradio.nl/aw151t.htm
http://www.pimtensen.nl/w12pro.htm

zijn beide in mijn prijs classe en ze zien er ook nog eens mooi uit

dan zou het ook super zijn als ze dan goed klinken

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik kan alleen maar mezelf quoten:
deepspace schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:27:
Tja, woofer puur uitzoeken op looks, en hoeveel watt er misschien in zou kunnen in imho gewoon zinloos. Ga liever simuleren, daar heb je echt veel meer aan dan plaatjes en te weinig tot niks zeggende specs.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zal ik ook eens? Dan zullen we al aan 5 zitten :+

Pagina: 1