hey all
ik denk ik ga dit toch maar eens verspreiden om er meer mensen met ideen bij te roepen
het is als volgt
14 oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis ZEER MOOI

we hebben van te voren al besloten dat me vriendin zich het meeste mag bezighouden met de inrichting beneden en op de eerste verdieping
echter ..
als ik de zolder voor mijn rekening mag hebben
nou bij deze ik als digi / audio freak mag me nu dus gaan uitleven op de zolder
dat wil zeggen no limits ( ja geld maar voor de rest niet
)
nou heb ik al wat zitten brainstormen en kwam ik met de volgende toffe ideeen
als eerste hardware aanwezig
* xbox
* gamecube
* oude nintendo consoles ( 16 bit , 8 bit )
* sony reciever str-db780 ( 5 x 100 watt rms )
* 4 speakers + 1 center
* dap P-1200 Vintage ( nog niet gekocht ) ( 2x 400 Watt RMS - 8 Ohm of 2x 600 Watt RMS - 4 Ohm
)
* no name subwoofer die aan vervanging toe is
* vestel breedbeeld tv 72 cm
* samsung dvd speler
* pc meuk teveel om op te noemen ( onderandere media center )
* mooi leren bank
thnx Spike_wolf
fatboy x2
om te chillen
=-= het idee =-=
mijn idee was om een complete game / movie room van de zolder te maken
dat wil zeggen
een zithoek ( of kant hoe je het wilt noemen want het is niet in de hoek
) waarin de subwoofers mooi zijn ingebouwd ( 2 x 600 watt subwoofers ofzo ) die hoek wordt van dik mdf hout gemaakt en mooi met stof afgedekt
tegen de muur ofzo wil ik een mooie inbouw kast ofzo maken waarin evetuele aparatuur mooi weggewerkt kan worden
doelen waarna ik wil streven
* mooie afwerking
* functionele werking ( zodat ik mooi overal bij kan )
wat zoek ik nu van jullie zullen jullie je af vragen
ik zoek zowieso ideeen ( duh
)
maar ik zoek 2 mooie subwoofers die of normaal of eventueel met het magneet naar buiten geplaats kunnen worden ( magneet naar buiten hoef niet persee omdat het misschien lomp uit steekt )
de woofers mogen geen fortuin kosten en moeten een gemiddeld vermogen hebben van 600 watt rms 4 ohm of 400 watt 8 ohm
tevens wil ik nu eindelijk ook eens een mooie woofer die niet zosnel de geest geeft en tegen een mooie uitslag kan ( die tegen een stootje kan dus ) en het liefst dan onder de 40 hz lijn ( niet zoals de meeste krap woofers )
wie o wie heeft een paar mooie sites die vooral in nederland zitten waar je bijv inbouw versterkers / woofers kunt kopen )
ik denk ik ga dit toch maar eens verspreiden om er meer mensen met ideen bij te roepen
het is als volgt
14 oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis ZEER MOOI
we hebben van te voren al besloten dat me vriendin zich het meeste mag bezighouden met de inrichting beneden en op de eerste verdieping
echter ..
als ik de zolder voor mijn rekening mag hebben
nou bij deze ik als digi / audio freak mag me nu dus gaan uitleven op de zolder
dat wil zeggen no limits ( ja geld maar voor de rest niet
nou heb ik al wat zitten brainstormen en kwam ik met de volgende toffe ideeen
als eerste hardware aanwezig
* xbox
* gamecube
* oude nintendo consoles ( 16 bit , 8 bit )
* sony reciever str-db780 ( 5 x 100 watt rms )
* 4 speakers + 1 center
* dap P-1200 Vintage ( nog niet gekocht ) ( 2x 400 Watt RMS - 8 Ohm of 2x 600 Watt RMS - 4 Ohm
)
* no name subwoofer die aan vervanging toe is
* vestel breedbeeld tv 72 cm
* samsung dvd speler
* pc meuk teveel om op te noemen ( onderandere media center )
* mooi leren bank
thnx Spike_wolf
fatboy x2
=-= het idee =-=
mijn idee was om een complete game / movie room van de zolder te maken
dat wil zeggen
een zithoek ( of kant hoe je het wilt noemen want het is niet in de hoek
tegen de muur ofzo wil ik een mooie inbouw kast ofzo maken waarin evetuele aparatuur mooi weggewerkt kan worden
doelen waarna ik wil streven
* mooie afwerking
* functionele werking ( zodat ik mooi overal bij kan )
wat zoek ik nu van jullie zullen jullie je af vragen
ik zoek zowieso ideeen ( duh
maar ik zoek 2 mooie subwoofers die of normaal of eventueel met het magneet naar buiten geplaats kunnen worden ( magneet naar buiten hoef niet persee omdat het misschien lomp uit steekt )
de woofers mogen geen fortuin kosten en moeten een gemiddeld vermogen hebben van 600 watt rms 4 ohm of 400 watt 8 ohm
tevens wil ik nu eindelijk ook eens een mooie woofer die niet zosnel de geest geeft en tegen een mooie uitslag kan ( die tegen een stootje kan dus ) en het liefst dan onder de 40 hz lijn ( niet zoals de meeste krap woofers )
wie o wie heeft een paar mooie sites die vooral in nederland zitten waar je bijv inbouw versterkers / woofers kunt kopen )
beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
)