Aureon 7.1 Space, digital in NIET rechtstreeks digital out.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 12:03

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Wij hebben hier een media center en maken gebruik van digitale televisie, nu hebben we het beeld via composiet perfect werkend gekregen, we hebben alleen nog een probleempje met het geluid.

We willen het geluid via de optische uitgang doorlussen naar de MCE op een Terratec Aureon 7.1 Space, dit gaat perfect, alleen moeten we in de "control panel" van de terratec aanvinken dat de digitale in rechtstreeks naar de digitale uitgang gaat, dit willen we echter niet, aangezien dit synchronisatie problemen geeft en er opgenomen word zonder geluid.

Is het ook mogelijk dat de digitale in, via de "wave" naar buiten gaat, zo hoeven we ook niet telkens te switchen naar wave als we muziek afspelen via MCE.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 16:39
BlackBurn schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:34:
Wij hebben hier een media center en maken gebruik van digitale televisie, nu hebben we het beeld via composiet perfect werkend gekregen, we hebben alleen nog een probleempje met het geluid.

We willen het geluid via de optische uitgang doorlussen naar de MCE op een Terratec Aureon 7.1 Space, dit gaat perfect, alleen moeten we in de "control panel" van de terratec aanvinken dat de digitale in rechtstreeks naar de digitale uitgang gaat, dit willen we echter niet, aangezien dit synchronisatie problemen geeft en er opgenomen word zonder geluid.

Is het ook mogelijk dat de digitale in, via de "wave" naar buiten gaat, zo hoeven we ook niet telkens te switchen naar wave als we muziek afspelen via MCE.
Als ik het nu goed begrijp, heb jij een Terratec Aureon 7.1 Space werkend gekregen onder WinMCE? Ik heb WinMCE als OS en een TTAureon7.1Space, ik krijg hem TOTAAL niet werkend...

Jouw probleem? Geen idee...Volgens mij begrijp ik het toch niet goed :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
coptician schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:42:
[...]

Als ik het nu goed begrijp, heb jij een Terratec Aureon 7.1 Space werkend gekregen onder WinMCE? Ik heb WinMCE als OS en een TTAureon7.1Space, ik krijg hem TOTAAL niet werkend...

Jouw probleem? Geen idee...Volgens mij begrijp ik het toch niet goed :P
De kaart werkt met optische (digitale) out perfect met wav of mp3 etc.
Echter als we tv gaan kijken moeten we via de control panel software van de kaart op digital in zetten om geluid te krijgen, de digital in, gaat dan rechtstreeks via de digital out naar de versterker.
Hierdoor treed wel een synchronisatie probleem op tussen het beeld en het geluid en kan het geluid wat bij de uitzending hoort niet opgenomen worden.

Ik wil dus dat de digital in, als het ware verwerkt word door mce en dan via de digital out weer naar buiten gaat, zodat we (hopelijk) geen synchronisatie probleem meer hebben en we tv kunnen opnemen met geluid.

Het werkend krijgen van de kaart is niet zo heel moeilijk, alleen als je de optische digital out gebruikt, dan moet je via de control panel software van de kaart de use spdif optie aanvinken. (overigens erg onduidelijke software).
Verder hebben we momenteel de laatste beta drivers in gebruik, deze kun je hier vinden.

• coptician
BlackBurn schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:54:
[...]

De kaart werkt met optische (digitale) out perfect met wav of mp3 etc.
Echter als we tv gaan kijken moeten we via de control panel software van de kaart op digital in zetten om geluid te krijgen, de digital in, gaat dan rechtstreeks via de digital out naar de versterker.
Hierdoor treed wel een synchronisatie probleem op tussen het beeld en het geluid en kan het geluid wat bij de uitzending hoort niet opgenomen worden.

Ik wil dus dat de digital in, als het ware verwerkt word door mce en dan via de digital out weer naar buiten gaat, zodat we (hopelijk) geen synchronisatie probleem meer hebben en we tv kunnen opnemen met geluid.

Het werkend krijgen van de kaart is niet zo heel moeilijk, alleen als je de optische digital out gebruikt, dan moet je via de control panel software van de kaart de use spdif optie aanvinken. (overigens erg onduidelijke software).
Verder hebben we momenteel de laatste beta drivers in gebruik, deze kun je hier vinden.
Jouw probleem zou ik niet kunnen verhelpen, maar is het niet slimmer om voor TV-opnames een analoge verbinding te leggen? Het verschil hoor je helaas toch niet, of je moet HDTV op je MCE-bak ontvangen, dan kan ik het nog in zien. Tuurlijk, het zijn wat kabeltjes, maar je hebt dan geeen softwware-ondersteuning nodig.

Ik ga morgen nog een keer kijken of ik die $#%$#%$ drivers aan de praat kan krijgen, anders ga ik een format plannen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
coptician schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:06:
[...]

Jouw probleem zou ik niet kunnen verhelpen, maar is het niet slimmer om voor TV-opnames een analoge verbinding te leggen? Het verschil hoor je helaas toch niet, of je moet HDTV op je MCE-bak ontvangen, dan kan ik het nog in zien. Tuurlijk, het zijn wat kabeltjes, maar je hebt dan geeen softwware-ondersteuning nodig.

Ik ga morgen nog een keer kijken of ik die $#%$#%$ drivers aan de praat kan krijgen, anders ga ik een format plannen.
Voor het geluid is het inderdaad niet echt intressant, maar het beeld is wel beduidend scherper, vandaar dat we proberen om digitale tv aan de praat te krijgen.

Succes met de herinstallatie, problemen horen we hier wel.

Misschien iemand anders een oplossing voor dit probleem?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb zelf mijn Terratec geflashed naar een Prodigy omdat de drivers daar een stuk beter van zijn. Ik kan het flashtooltje en de instructies wel ff op m'n webspace zetten als je wilt.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Nvidiot schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:24:
Ik heb zelf mijn Terratec geflashed naar een Prodigy omdat de drivers daar een stuk beter van zijn. Ik kan het flashtooltje en de instructies wel ff op m'n webspace zetten als je wilt.
Klinkt wel intressant, dus intresse heb ik zeker, maar zou het ook een oplossing kunnen vormen voor bovenstaand probleem?

Heb overigens nu de analoge input in gebruik en daar krijg ik ook geen geluid uit, erg raar :?

edit:

Als ik nu in de software van de kaart kies voor analoge in, kan ik wel de analoge in horen, maar deze gaat net als de digital in direct naar de output en ik kan er niks aan veranderen.

Ook heb ik zo nog steeds een synchronisatie probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door BlackBurn op 28-09-2005 21:33 ]

• coptician
Nvidiot schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:24:
Daar ben ik ook wel in geïnteresserd! Klinkt als een hele opluchting. maar werkt dit wel voor de 7.1 Space?

Kan je niet analoge audio en digitale video nemen?

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Hmm nu dacht ik slim te zijn en de mic ingang te nemen, maar deze rekent de software ook onder analoge input :|

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Flash tool @ http://www.mhueck.demon.nl/aureon-to-prodigy-7.1.rar

De Terratec 7.1 Sky en Space worden hiermee een AudioTrak Prodigy 7.1. Werkt het niet prettig? Gewoon weer terugflashen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
Als ik de line in gebruik op mijn sky kan ik gewoon opnemen(digital out op wave/analog in maakt niet uit). Alleen als ik de digital out op 'analog in' zet dan hoor ik het geluid ook uit mij speakers komen, bij 'wave' hoor ik dat niet. Als ik graphedit gebruik kan ik bij 'wave' ook wel geluid uit mijn boxen krijgen, maar dat is ook niet echt ideaal i.v.m. met het nog steeds op moeten starten van graphedit. Het synchronisatie probleem zou je met graphedit misschien nog wel kunnen oplossen.

Die AudioTrak Prodigy 7.1 flash klinkt ook wel interessant. Wist nog dat het ook met een 5.1 sky versie kon.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
[
cool_zero schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:46:
Als ik de line in gebruik op mijn sky kan ik gewoon opnemen(digital out op wave/analog in maakt niet uit). Alleen als ik de digital out op 'analog in' zet dan hoor ik het geluid ook uit mij speakers komen, bij 'wave' hoor ik dat niet. Als ik graphedit gebruik kan ik bij 'wave' ook wel geluid uit mijn boxen krijgen, maar dat is ook niet echt ideaal i.v.m. met het nog steeds op moeten starten van graphedit. Het synchronisatie probleem zou je met graphedit misschien nog wel kunnen oplossen.

Die AudioTrak Prodigy 7.1 flash klinkt ook wel interessant. Wist nog dat het ook met een 5.1 sky versie kon.
Het probleem is niet zozeer dat we geen geluid krijgen, maar dat we verplicht moeten kiezen welk "input" signaal we willen horen, dus, wave(computer), digital in of analog in.
Nu is het zo dat als we de line in of digital in gebruiken we een keuze moeten maken tussen welk geluid we willen horen, echter kunnen we na deze keuze geen mp3's of andere audio bestanden meer beluisteren.

We willen dus eigenlijk dat de digital in of line in, ook echt door de computer word verwerkt en niet rechtstreeks word doorgelust, want dan ziet windows het signaal niet.

edit:
Kan iemand ook de voordelen opnoemen om de kaart om te flashen naar een prodigy?

[ Voor 6% gewijzigd door BlackBurn op 29-09-2005 08:04 ]

• cool_zero
BlackBurn schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:03:
[...]

Het probleem is niet zozeer dat we geen geluid krijgen, maar dat we verplicht moeten kiezen welk "input" signaal we willen horen, dus, wave(computer), digital in of analog in.
Nu is het zo dat als we de line in of digital in gebruiken we een keuze moeten maken tussen welk geluid we willen horen, echter kunnen we na deze keuze geen mp3's of andere audio bestanden meer beluisteren.
Maar als je gewoon wave kiest dan hoor je niets maar kun je wel opnemen. Om het geluid dan weer te laten horen kun je graphedit gebruiken. Hier is een voorbeeld daarvan: Dolby pro logic II realtime decoderen op pc -> gelukt
We willen dus eigenlijk dat de digital in of line in, ook echt door de computer word verwerkt en niet rechtstreeks word doorgelust, want dan ziet windows het signaal niet.
Bij mij ziet windows het signaal wel als ik hem op analog in zet, maar ik zou hem gewoon op wave laten staan.
edit:
Kan iemand ook de voordelen opnoemen om de kaart om te flashen naar een prodigy?
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd. Vooral hoe het nu werkt met sensaura. Kun je nu kiezen in zeg maar winamp of iets anders of je met of zonder sensaura wil draaien zonder opnieuw te hoeven opstarten?
De review ziet er goed uit: http://www.digit-life.com/articles2/audiotrak-prodigy71/

• coptician
Nvidiot schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:43:
Flash tool @ http://www.mhueck.demon.nl/aureon-to-prodigy-7.1.rar

De Terratec 7.1 Sky en Space worden hiermee een AudioTrak Prodigy 7.1. Werkt het niet prettig? Gewoon weer terugflashen :)
Helaas, de link lijkt niet te werken...

• cool_zero
De link werkt hier gewoon goed.

• coptician
Raar, ik heb hem in IE, Avant Broswer en Firefox geprobeerd te openen (net even Firefox geïnstalleerd :P), ik probeer het nog even op een andere PC...

• cool_zero
Anders kun je hem nu hier vandaan ook downloaden:
aureon-to-prodigy-7.1.rar

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Pff..het probleem is opgelost!

Erg stom van me, dat ik het geluid niet gewoon op de ingang van de tv-kaart heb gepropt, geen wonder dat MCE het niet kon vinden. :D

Pagina: 1