Toon posts:

Webserver achter router af en toe bereikbaar...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even de situatie:

--telefoonkabel--D-link ADSL Ethernet modem -utp- Belkin High Speed mode wireless G router

Aan de router hangen bedraad twee pc's: een windows 2003 server en een windows xp pro.
Draadloos is er nog een laptop met windows xp home in het netwerk.

De modem staat geconfigureerd als Bridge en heeft intern ip 192.168.1.1 (niet bereikbaar vanop het netwerk...). Verder deelt deze een IP uit aan de router in de range 192.168.1.1 - 255 (als ik DHCP uitzet werkt het hele gedoe niet meer).

De router gebruikt de modem om een PPPoE verbinding te maken.
Ik heb verbinding met het internet op alledrie de pc's.
De router deelt via DHCP IP's uit aan de pc's, de lease staat op forever.
Intern heeft de server IP 192.168.2.2, de win xp pro .3 en de laptop .4.
Alle pc's kunnen elkaar vinden en bestanden sharen!
Verder staat er op de router een virtual server geïnstalleerd (port forwarding van 80 naar 192.168.2.2 poort 80).

Het probleem:
Mijn website ( http://kenneman.flabbergasted.be/test.htm voor een testpagina ) is van buiten het netwerk maar sporadisch te bereiken.
Soms kan ik een tiental pagina's laden en dan weer een aantal minuten niet.
Er komt dan gewoon een time-out na lang wachten.
Ik geraak er echt niet uit hoe ik dit kan verhelpen.
De router en modem zijn al een keer terug in fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geïnstalleerd.

Update:
Mmh heb even zonealarm 8)7 afgesloten op de server, ondanks dat die gans uit stond (zowel internet als trusted zone op off).
Misschien ligt het daar aan.
Ik ga morgen op mijn vakantwerk nog wat proberen, als het dan weer niet lukt, post ik een update!
(ondertussen is de testpagina valid xhtml 1.1)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 20:28 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:53
Ik probeer van alles, maar hij vanaf mijnplek goed te bereiken hoor. heb je er alleen last van als je vanaf jouw adres het probeert of hebben meerdere mensen al opgemerkt dat het niet 100% werkt?

en ohja er zit een fout op je test pagina op regel 15 :P maar dat had je vast algezien ;)

[ Voor 21% gewijzigd door cossy nl op 28-09-2005 20:14 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
cossy nl schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:12:
Ik probeer van alles, maar hij vanaf mijnplek goed te bereiken hoor. heb je er alleen last van als je vanaf jouw adres het probeert of hebben meerdere mensen al opgemerkt dat het niet 100% werkt?

en ohja er zit een fout op je test pagina op regel 15 :P maar dat had je vast algezien ;)
offtopic:
Hij roept een stukje javascript aan <body onload="laadBegin();"> welke niet bestaat :) vandaar, maar is een testpagina dus lekker belangrijk

Verder werkt het hier ook gewoon goed :S ook na 20 keer refreshen.

• cossy nl
kun je mischien je ip adress posten, (hoeft niet) want het rare is wel dat ik je ipadress niet kan achterhalen, van de site, dus waar hij gehost is :S (kan ook aan mij liggen, maar bij bv google kan ik het wel:S

laat maar, nu opeens wel, er zijn ook geen rare dingen als ik hem met een tracert of met een ping laat na checken, alles lijkt het te doen, behalve afetoe linkt de host hem (volgens mij) hem niet goed foor, daarom kon ik in het begin je ip adres niet krijgen van de host :s

[ Voor 42% gewijzigd door cossy nl op 28-09-2005 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt opgelost.
ZoneAlarm op off is blijkbaar niet zo off als zou moeten...

• cossy nl
dat is zeer mooi _/-\o_
Pagina: 1