Eerst even de situatie:
--telefoonkabel--D-link ADSL Ethernet modem -utp- Belkin High Speed mode wireless G router
Aan de router hangen bedraad twee pc's: een windows 2003 server en een windows xp pro.
Draadloos is er nog een laptop met windows xp home in het netwerk.
De modem staat geconfigureerd als Bridge en heeft intern ip 192.168.1.1 (niet bereikbaar vanop het netwerk...). Verder deelt deze een IP uit aan de router in de range 192.168.1.1 - 255 (als ik DHCP uitzet werkt het hele gedoe niet meer).
De router gebruikt de modem om een PPPoE verbinding te maken.
Ik heb verbinding met het internet op alledrie de pc's.
De router deelt via DHCP IP's uit aan de pc's, de lease staat op forever.
Intern heeft de server IP 192.168.2.2, de win xp pro .3 en de laptop .4.
Alle pc's kunnen elkaar vinden en bestanden sharen!
Verder staat er op de router een virtual server geïnstalleerd (port forwarding van 80 naar 192.168.2.2 poort 80).
Het probleem:
Mijn website ( http://kenneman.flabbergasted.be/test.htm voor een testpagina ) is van buiten het netwerk maar sporadisch te bereiken.
Soms kan ik een tiental pagina's laden en dan weer een aantal minuten niet.
Er komt dan gewoon een time-out na lang wachten.
Ik geraak er echt niet uit hoe ik dit kan verhelpen.
De router en modem zijn al een keer terug in fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geïnstalleerd.
Update:
Mmh heb even zonealarm
afgesloten op de server, ondanks dat die gans uit stond (zowel internet als trusted zone op off).
Misschien ligt het daar aan.
Ik ga morgen op mijn vakantwerk nog wat proberen, als het dan weer niet lukt, post ik een update!
(ondertussen is de testpagina valid xhtml 1.1)
--telefoonkabel--D-link ADSL Ethernet modem -utp- Belkin High Speed mode wireless G router
Aan de router hangen bedraad twee pc's: een windows 2003 server en een windows xp pro.
Draadloos is er nog een laptop met windows xp home in het netwerk.
De modem staat geconfigureerd als Bridge en heeft intern ip 192.168.1.1 (niet bereikbaar vanop het netwerk...). Verder deelt deze een IP uit aan de router in de range 192.168.1.1 - 255 (als ik DHCP uitzet werkt het hele gedoe niet meer).
De router gebruikt de modem om een PPPoE verbinding te maken.
Ik heb verbinding met het internet op alledrie de pc's.
De router deelt via DHCP IP's uit aan de pc's, de lease staat op forever.
Intern heeft de server IP 192.168.2.2, de win xp pro .3 en de laptop .4.
Alle pc's kunnen elkaar vinden en bestanden sharen!
Verder staat er op de router een virtual server geïnstalleerd (port forwarding van 80 naar 192.168.2.2 poort 80).
Het probleem:
Mijn website ( http://kenneman.flabbergasted.be/test.htm voor een testpagina ) is van buiten het netwerk maar sporadisch te bereiken.
Soms kan ik een tiental pagina's laden en dan weer een aantal minuten niet.
Er komt dan gewoon een time-out na lang wachten.
Ik geraak er echt niet uit hoe ik dit kan verhelpen.
De router en modem zijn al een keer terug in fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geïnstalleerd.
Update:
Mmh heb even zonealarm
Misschien ligt het daar aan.
Ik ga morgen op mijn vakantwerk nog wat proberen, als het dan weer niet lukt, post ik een update!
(ondertussen is de testpagina valid xhtml 1.1)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 20:28 ]