Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Op foto 2 na alles scherp!
Vooral nr3 is echt heel erg mooi, die is zo scherp en perfect belicht!
Meer
[ Voor 8% gewijzigd door EasyJet op 28-09-2005 19:42 ]
The sky is the limit
Overigens ziet de masaifoto er niet scherp uit omdat er tussen hem en mij een zandvlakte lag waardoor de hitte het uitzicht "blurde". Dat hoort dus zo.
Hier zijn er nog een paar voor de liefhebber.
nr 17.
nr 18.
nr 19.
nr 20.
Vast en zeker moeilijk ok een goed camerastandpunt te vinden.. Je kan natuurlijk niet vragen of die leeuw even blijft liggen terwijl jij een 10 meter opzij hobbelt om een beter standpunt te vinden
Mooie foto's verder hoor
In de eerste plaats was ik gebonden aan de 4x4 waarin ik zat aangezien je in die parken niet mag uitstappen. Ik stak dus uit het dak waar een paneel uit was gehaald en heb de foto's met een beanbag op het dak genomen.
Daarnaast ben je gehouden aan de lichtinval van dat moment. Ik stond er dan ook op dat we in de gouden uurtjes op gamedrive gingen. Dus daar 's ochtends tot ongeveer 10.00 en in de namiddag van 16.30 tot 17.30 ongeveer. Maar goed daartussen kom je natuurlijk ook veel moois tegen.
Het laatste frustrerende is dat je te maken hebt met beesten. Dus net je wat tegenkomt weigert zo'n beest zijn hoofd te draaien. En dat kunnen ze tientallen minuten volhouden. Maar als je dan een mooi plaatje hebt is de voldoening erg groot.
3, 9 en 18 zijn mijn favoriet
"Stilte, een gat in het geluid...."
Verwijderd
Hee ik kan deze vogelsoort niet vinden in mn vogel encyclopedie
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 22:50 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Mee eens.Frogmen schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:06:
Op je foto's valt opzich weinig aan te merken persoonlijk denk ik alleen wel dat je met croppen er nog veel meer uit kan halen. Het vogeltje staat er toch wat klein op laat alles wat niet boeit eens weg. Zeker omdat je gewoon gebonden bent voor je standpunt enzo kan je in de nabewerking er toch nog net iets meer van maken.
Wat me ook opvalt is dat het er op een aantal foto's nogal bewolkt / donker uitziet. De contrasten zijn niet zo hoog, terwijl andere platen veel meer van het beeldscherm afspringen.
Ik ben net een boek aan het lezen over Kenia / Massai-krijgers, en deze platen passen daar echt perfect bij. Erg mooie onderwerpen, en ze verdienen het gewoon dat je er nog even voor gaat zitten om er het uiterste uit te halen
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
[ Voor 50% gewijzigd door Silent Thunder op 29-09-2005 17:11 ]
Verwijderd
Had er een die ergens lam op een tak lag te maffen, probleem wat de afstand, maar dat maakte de foto's alleen maar specialer. Mocht je geïnteresseerd zijn, linkje naar mijn foto-site staat in mijn profiel.
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
|>
Dankje. Ik ben de geposte foto's echter nog eens nagelopen maar ik zou niet weten hoe ik de compositie anders zou hebben "moeten" nemen dan dat ik nu heb gedaan. Ik vind het zelf niet storend maar dat is natuurlijk altijd subjectief.koraks schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:13:
Heel mooi, maar je had er nog 10x zoveel uit gehaald als je niet op werkelijk elke foto het onderwerp in het midden had geplaatst.
De meeste foto's zijn beeldvullend en ik heb juist getracht (voor zover dat kon) om een uitspringend object uit het midden te plaatsen. Bijvoorbeeld de masai in het rood (foto 2) en de gnoe op de achtergrond achter de nijlpaarden (foto 15). De leeuw op foto 11 had misschien meer naar links of rechts gekund. Die heb ik trouwens ook. Foto 4 en 9 hebben geen referentiepunten op de achtergrond dus die moesten wel in het midden.
#10 vind ik overigens een plaat die juist wél goed geslaagd is. Doordat de olifanten bijna gereduceerd zijn tot silhoutten en je een wijds landschap op de achtergrond in beeld hebt gebracht, drukt deze plaat de 'wijdsheid' van het landschap goed uit!
Verder ben ik het met meerderen in dit topic eens dat de kleurtjes wel wat levendiger mogen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik ben me ervan bewust dat ik nogal Velvia-gefixeerd ben
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Maar goed ieder zijn mening uiteraard.
Misschien dat mijn monitor dan anders staat afgesteld want dat van die kleuren zie ik hier echt niet.
Overigens heb ik die wel ook wel met (voor)poten.
[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 01-10-2005 15:10 ]