Serial ATA RAID PCI Card & Maxtor DiamondMax 10

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 156114

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb al veel gezocht naar een oplossing voor mijn probleem, maar kan op 't forum niet precies dezelfde situatie vinden..

Ik heb onlangs een eigen systeem samengesteld (een poging tot). Ik heb een ASRock K7S41 moederbord. Deze heeft geen S-ATA ondersteuning, dus besloot ik er een apart PCI kaartje erbij te kopen, dit is de: Sweex 2 Port Serial ATA RAID PCI Card (FD000060)

Nou is mijn probleem dat mijn harde schijf niet herkend wordt.. de PCI kaart echter wel. Bij het opstarten krijg ik het volgende te zien: "press <CTRL+S> or F4 to enter RAID Utility.."
Als je dit doet --> "No device detected, Utility disabled! Press any key to continue.." :(

Ik heb al geprobeerd met drivers voor deze kaart of harde schijf op diskette bij Windows Setup -> F6 te installeren, wil je hierna echter windows xp installeren, geeft ie nog steeds aan dat er geen harde schijven zijn. 8)7

In de BIOS zie ik nergens een mogelijkheid om Sata schijven te activeren o.i.d.

Iemand een oplossing????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helemaal niemand?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 16:52
Al in de handleiding van de raid kaartje gekeken?

Mischien doet hij het alleen onder windows? Iets van software raid ofzo?

[ Voor 44% gewijzigd door Fernoráto op 05-10-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Je bent in eerste instantie toch zeker dat de schijf opspint? Al verschillende PCI sloten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 17:07

John2B

I Love RAID5..!!

Er zijn meer RAID Controllers die problemen hebben met het detecteren van de DiamondMax 10. Probeer eens de DiamondMax 10 aan je moederbord aan te sluiten en kijken of je moederbord ze in het BIOS herkent/detecteerd. Zo ja, dan heb je een compatability probleem tussen de DiamondMax 10 en je RAID Kaart.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 14:38

CasGas

.

John2B schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:28:
Er zijn meer RAID Controllers die problemen hebben met het detecteren van de DiamondMax 10. Probeer eens de DiamondMax 10 aan je moederbord aan te sluiten en kijken of je moederbord ze in het BIOS herkent/detecteerd. Zo ja, dan heb je een compatability probleem tussen de DiamondMax 10 en je RAID Kaart.
Hij zet er dus bij dat die geen SATA poorten heeft, dat gaat em dus niet worden |:(

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Oeps...bed tijd.

Ik zou in ieder geval de disken eens aan een ander moederbord hangen met SATA aansluitingen en controleren of de disken het doen (vermoedelijk wel)

Na de DiamondMax 9 heeft Maxtor de pin layout gewijzigd en zorgt voor veel problemen met RAID COntrollers en backplanes.

Dus als de disken het gewoon doen op een ander moederbord, dan of een andere kaart kopen of andere disks. Ik zou zelf voor andere disks gaan.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19
Als je SATAkaartje in het RAID bios de schijf al niet detecteerd kun je ook wel stoppen met andere drivers proberen, daar zit het hem dan niet echt in. ;)

Is er misschien een nieuwe firmwareverwsie voor je satakaartje? (Tja, qua support zit je bij sweex fout vrees ik)

En was er geen nieuwe firmware voor DM10 schijfjes?

Ahja, letterlijk uit de OM FAQ dus:
Verder heeft de Maxtor DiamondMax10 ook compatibiliteitsproblemen met andere controllers dan de ICH5(R), zoals de onboard SATA (RAID) controller van nVidia nForce3/nForce4 borden, de Promise FastTrak, de LSI MegaRAID en mogelijk ook andere minder populaire controllers. Om dit te oplossen/voorkomen, heb je minimaal de firmware versie 1B70 voor de DiamondMax10 nodig. Download: 1B70 (740KB). De firmwareversie kun je makkelijk op de sticker bovenop de schijf terugvinden. Aan de linkerkant, boven de bovenste streepjescode, staat een code in de trant van "BANC17M0". Deze is dus ouder dan "BANC1B70".
Let op: sluit voor het flashen uitsluitend Maxtor DM10 schijven aan in je PC en verwijder de overige typen Maxtor schijven (zoals DMP9), anders wordt de Firmware van de andere Maxtor schijven ook overgeschreven.
Je had veel gezocht? In de FAQ staat een situatie beschreven over exact jouw schijf, die had je dan wel mogen vinden opzich. :>

[ Voor 62% gewijzigd door Xander op 05-10-2005 22:47 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

XanderH schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:44:
Als je SATAkaartje in het RAID bios de schijf al niet detecteerd kun je ook wel stoppen met andere drivers proberen, daar zit het hem dan niet echt in. ;)
Inderdaad
Is er misschien een nieuwe firmwareverwsie voor je satakaartje? (Tja, qua support zit je bij sweex fout vrees ik)
Is zeker te proberen, niet geschoten is altijd mis.

En was er geen nieuwe firmware voor DM10 schijfjes?[/quote]

Zie hier boven

[ Voor 60% gewijzigd door John2B op 05-10-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:04
Ik heb ook een dergelijk probleem met de DM10 harddisk, maar dan aan een Promise SATAII150 TX controller. Ik heb er drie DiamondMax 10 schijven aan hangen, maar hij detecteerd ze maar zelden alle drie. Meestal boot de PC alleen als er maar één schijf aan hangt. (En ik heb al de 1B70 firmware.)

Erg k-u-t allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Cheeks op 05-10-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor alle reacties..

In de handleiding van het raid kaartje staat niets over dat ie alleen onder windows zou doen.. Ik heb ook verschillende PCI sloten geprobeerd & hoor dat de schijf 'opspint'.

Ik heb verder geen andere computer met moederbord waarbij ik het even kan proberen op SATA poorten..
Voor het kaartje is helaas geen nieuwere firmware dan ik al heb..
Je had veel gezocht? In de FAQ staat een situatie beschreven over exact jouw schijf, die had je dan wel mogen vinden opzich.
Dit had ik ook al wel gelezen hoor.. en geprobeerd ;) . Maar als het programma wil gaan flashen.. is er geen harde schijf om te flashen. Hij vindt m dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19
Anoniem: 156114 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:10:
Dit had ik ook al wel gelezen hoor.. en geprobeerd ;) .
Dan was het ook handig geweest om dat in de topicstart te vermelden. ;)
Maar als het programma wil gaan flashen.. is er geen harde schijf om te flashen. Hij vindt m dus niet :'(
Tja... enige dat ik nog kan bedenken is eens in een andere computer ergens proberen die nieuwe firmware in je schijf te flashen en dan de schijf terug op je kaartje te hangen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Keej.. zal eens ff rondvragen of k hem bij iemand aan kan sluiten..
Pagina: 1