There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Dich bis echt unne foëzen haas
Afwachten dus of de keus van nieuwe provider bevalt. Al niet, dan abo stopzetten en overstappen?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Indien een partij het contract ongewijzigd overneemt dan heb je dat recht niet automatisch, tenzij de algemene voorwaarden van Introweb dat expliciet toestaat.LordNemesis schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:59:
Er is dus wel een mogelijkheid om uit het, voor de duur van drie jaar, afgesloten contract te stappen?
Helaas werkt dat niet helemaal zo. Pas op het moment dat de overnemende dienstverlener iets aan het contract verandert in jouw nadeel kan je direct op stappen.lordsnow schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:07:
Ook dan denk ik dat je kan opzeggen. Je hebt een contract getekend met Introweb, niet met BBeyond (of wie dan ook).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
En in vrijwel alle gevallen gebeurt dat wel in de loop van de tijd. Niet alleen het contract mag niet veranderen, maar ook de dienstverlening mag niet wezenlijk wijzigen, de algemene voorwaarden moeten gelijk blijven, de tarieven, garanties rond betaalde borgbedragen, etc. Er zijn weinig bedrijven die niet-uniforme voorwaarden en diensten willen voeren en daarom nemen ze na een tijdje vrijwel altijd de gok om de boel te harmoniseren waarbij ze hopen dat niet al te veel klanten weglopen. (Zie overname van diverse kabelnetten door UPC.)Mr. Liu schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:09:
[...]
Helaas werkt dat niet helemaal zo. Pas op het moment dat de overnemende dienstverlener iets aan het contract verandert in jouw nadeel kan je direct op stappen.
[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Nemesis op 28-09-2005 19:16 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dan moet je wachten totdat Introweb in gebreke blijft, ze vervolgens sommeren de levering binnen een redelijke termijn te hervatten en als ze dat niet doen mag je opzeggen.LordNemesis schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:14:
En mocht er nou geen bedrijf de diensverlening willen overnemen?
Ik heb sinds december 2003 een contract met Introweb. Ergens begin dit jaar of eind vorig jaar hebben ze de prijzen verlaagt. Ná dat onze jaarbetaling afgeschreven was. Toen hebben ze dit gecompenseerd door toe te zeggen dat wij tot juni 2006 contract hebben.
Nu is dat dus straks misschien wel weg...
Ik ga straks eens bellen met de helpdesk, kijken wat die zeggen.
@ LordNemesis: waar woon je?
[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 29-09-2005 11:48 ]
Ok nog even wachten met ADSL aanvragen dus.Dienstverlening loopt door (29/09/2005)
De dienstverlening van alle IntroWeb diensten is voorlopig niet in gevaar in verband met het faillissement. De curator heeft een "afkoelingsperiode" van 30 dagen aangekondigd voor alle leveranciers. Zowel de hosting- als internet toegangsdiensten lopen hierdoor gewoon door. De onderhandelingen met de curator zijn inmiddels gestart, waardoor de doorstart zo snel mogelijk kan worden gerealiseerd.
Via deze weg willen we ook alle bedrijven en particulieren bedanken voor de steunbetuigingen die we de afgelopen dagen hebben ontvangen.
Bedankt voor het vertrouwen!
[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 29-09-2005 13:27 ]
Bedankt voor de update freakstar. Ik zal die 30 dagen eerst even afwachten, maar ergens hoop ik dat de diensverlening wordt stopgezet zodat ik kan overstappen op ADSL.
* Bakkevener meld *LordNemesis schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:09:
Ik woon in Boornbergum (Friesland, bij Drachten). Ik heb SkyAccess via Rendor (www.rendor.nl) in Bakkeveen.
Bedankt voor de update freakstar. Ik zal die 30 dagen eerst even afwachten, maar ergens hoop ik dat de diensverlening wordt stopgezet zodat ik kan overstappen op ADSL.
Ik ken Rendor (Henk) persoonlijk.
Zou die 30 dagen ook wel willen afwachten, maar stel nou dat dan de stekker eruit gaat.
Het is zo vaag allemaal nu... Gaat het wel door of niet. Ik kan wel ADSL aan gaan vragen nu maar ik heb ook geen zin in een dubbele internet verbinding eigenlijk...
Eerst maar afwachten dus...
Nou afwachten wat er gaat veranderen...Doorstart rond! (30/09/2005)
Vrijdagavond 19:00 is de doorstart een feit geworden! Een deel van het management heeft met steun van een investeerder de deal rond kunnen maken bij de curator.
Binnenkort meer nieuws!
ADSL aanvragen dan maar?Contracten lopen door (03/10/2005)
Bij de doorstart zijn alle contracten met eindgebruikers overgenomen; de dienstverlening hiervan wordt dus ook voortgezet en vooruitbetaalde bedragen hoeven niet opnieuw te worden overgemaakt!
Uitzondering hierop vormen de draadloze diensten SkyAccess Office (voor zakelijke klanten) en SkyAccess Home (voor consumenten). Over de toekomst van deze diensten zullen wij deze week meer informatie geven.
[ Voor 11% gewijzigd door Beekforel op 04-10-2005 09:40 ]
Zou ik nog niet doen, mogelijk komen ze met een aantrekkelijk overstap aanbod voor skyacces gebruikers. Dus wacht het nog even af zou ik zeggen.
Handelsregister KVK:
Introcom BV
Status: Faillissement
Introweb BV
Status: Faillissement
Ik heb alleen geen idee hoe actueel deze gegevens zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door slaay op 04-10-2005 10:27 ]
Dat is de nieuwe B.V., ze zijn doorgestart door Robi Holding dus. Heeft iemand daar ooit van gehoord?Introweb Nederland
Naam: Robi Holding B.V.
Vestigingsadres: Welbergweg 30
Vestigingsplaats: 7556PE Hengelo Ov
KvK-nummer: 08078011 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Adres in Klarenbeek terwijl KvK geen BV kent of heeft gekent op de dat adres.
Er worden dus een aantal plaatsen afgestoten, vermoedelijk wordt hier de internet verbinding gevoed door BBNed/BBeyond. Ik heb net even met de helpdesk gebeld en voor hun was het ook onduidelijk. Hij kon me niks anders vertellen dan af te wachten.SkyAccess Home stopt (18/10/2005)
Zoals we in eerdere berichten reeds hebben aangegeven heeft IntroWeb Nederland de activiteiten rond SkyAccess niet overgenomen na het faillissement van IntroWeb BV. Desondanks zijn we er tot nu toe in geslaagd het SkyAccess netwerk operationeel te houden.
Voor een aantal plaatsen zal dit echter in de loop van deze week niet langer kunnen. Een van de leveranciers van de achterliggende verbindingen heeft namelijk aangegeven op zeer korte termijn te zullen stoppen.
De SkyAccess gebruikers die aangesloten zijn op onderstaande zenders zullen per aangegeven datum hun internetverbinding kwijt raken:
- Dinsdag 18 oktober : Haarle en Laren
- Woensdag 19 oktober : Heeten en Holten
- Donderdag 20 oktober : Overdinkel en Albergen
- Vrijdag 21 oktober : Denekamp
We adviseren deze gebruikers om zo snel mogelijk een alternatieve internet verbinding aan te vragen.
Rond een eventuele overname van het SkyAccess netwerk hebben we tot op heden geen nieuwe informatie van de curator ontvangen. We kunnen dus ook nog geen duidelijkheid geven wat betreft SkyAccess in andere dan hierboven genoemde locaties.
@ LordNemesis: heb jij nog actie ondernomen?
Via mail is doorgegeven dat 19 oktober, vandaag dus ook voor ons de stekker eruit gaat. Versatel heeft de huurlijn in beheer die hier voor de verbinding zorgt en Versatel wil geld zien. M'n internet werkt nog, de reseller gaat nog contact zoeken met Versatel begreep ik en verder heb ik XS4ALL aangevraagd.
[ Voor 10% gewijzigd door Beekforel op 19-10-2005 00:17 ]
Ik wacht tot de verbinding eruit klapt, en ga dan lekker over op een ADSL verbinding. Op het moment werkt de verbinding nog steeds, maar ik ga ervan uit dat het een dezer dagen gebeurt is. Ik zal rendor even mailen. Mocht ik nuttige info krijgen, dan zal ik dat hier even posten.
[ Voor 6% gewijzigd door RainofDeath op 05-02-2008 21:28 ]
Zo te zien zal Bakkeveen er uit gaan volgende week.Bakkeveen: (25 oktober 2005)
Eindelijk goed nieuws! Vanavond is uiteindelijk de beslissing genomen dat een investeerder de locaties in DRACHTEN/OUDEGA en SELLINGEN gaat overnemen. De huidige dienstverlening wordt voorgezet met dezelfde abonnementsgelden en zal worden uitgebreid met o.a. bellen via internet (Voip). Dit gaat u een aanzienlijke besparing leveren op uw maandelijks terugkerende telefoonnota. De doorstart is uiteindelijk gelukt door de vele positieve reacties van klanten van het systeem. De toekomst ziet er met de nieuwe technologische ontwikkelingen die het bedrijf wil gaan introduceren goed uit en het loont absoluut de moeite om klant te blijven. De locatie Bakkeveen zal mogelijk volgende week uit de lucht gaan.
Zodra meer nieuws is wordt het op deze website geplaatst.
Dit heb ik trouwens van de site van Rendor.
No signature found
Nu 3MBit KPN ADSL verbinding aangevraagt!
Schriftelijk bevestiging hoop ik voor je?LordNemesis schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:01:
Van Rendor (bakkeveen) hoorde ik dat de incasso was stop gezet, en ik kon switchen naar ADSL.
Nu 3MBit KPN ADSL verbinding aangevraagt!