[Speedtouch 580] ShoutCast port forwarden

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik ben nu al enkele dagen bezit met het uitvoegelen hoe ik de poorten voor ShoutCast kan forwarden in m'n Speedtouch 580 modem/router die ik kreeg bij m'n KPN Direct-ADSL. Het lijkt allemaal heel simpel, en overal staat het overduidelijk uitgelegd.. Inloggen op de modem, bij 'NAPT' de gewenste poorten (8000 en 8001) forwarden naar het juiste interne IP, en op 'save all' klikken. Eitje! Alleen werkt 't niet! :(

De instellingen blijven netjes staan in het NAPT lijstje van m'n modem, enkel blijft de Shoutcast server zeggen dat 'ie geen verbinding kan maken met m'n computer van buiten af...

M'n firewall heb ik al uit gezet, en zelfs even helemaal d'r af gepleurd, maar nog werkt de boel niet. iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit verholpen kan worden?

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Niet toevallig nog windows xp firewall aan ?
Draai je vaker servers? Werken die wel? Probeer eens een ander poort..

• Mexxus
Voorheen heb ik veel gestreamt via m'n routertje toen ik nog bij Chello zat, dus 'k weet wel hoe zoiets geinstalleerd moet worden :). Nu bij Direct-ADSL is alles draadloos en via een andere modem (Speedtouch).

XP Firewall staat ook uit, en een andere poort.. wat heeft dat voor zin?

Verwijderd

ja , probleem had ik ook met poorten van call of duty.
oplossing is dat je ook echt ff je connectie verbreekt en weer connect want dan pas worden
de napt instellingen actief.

• Mexxus
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:56:
ja , probleem had ik ook met poorten van call of duty.
oplossing is dat je ook echt ff je connectie verbreekt en weer connect want dan pas worden
de napt instellingen actief.
De connectie van PC/Router of van Router/Internet?

Verwijderd

in het Speedtouch zelf zit de connect/disconnect optie.

bij mij zit het er dan een beetje uit als dit : http://www.xs4all.nl/~userid/speedtouch.jpg

overigens weet je dat je niet van je eigen pc kan connecten op je eigen ipadres ?
zie : Het Grote Poortmappingsverhaal
Pagina: 1