Toon posts:

[pinnacle pctv 50e] media center 2005: cannot find tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 2.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb hier een nieuwe computer met media center 2005 origineel geinstalleerd. Daaraan hangt de USB 2 Pinnacle PCTV 50e. Het is de bedoeling dat ik via "Live TV" in het menu van media center tv kan kijken met dat ding. Op de doos staat dat deze ondersteund wordt door MCE2005.

Het probleem is alleen dat Pinnacle zelf Pinnacle media center meeleverd. Hier werkt ie wel op. Maar niet in Microsoft media center. Daar geeft ie aan dat de tuner neit gevonden kan worden. Onder apparaat beheer staat ook geen driver voor een tuner en geen onbekend apparaat. Nu vraag ik me af of deze wel met "live tv" te gebruiken is, of dat je om tv te kijken, het menu van media center 2005 moet sluiten, media center van pinnacle moet openen, tv moet selecteren, etc... Dat moet toch anders kunnen?

Ik heb me helemaal ziek gezocht, maar ik kom hier NIETS over tegen en begin er een beetje moe van te worden. Wie heeft dit ding werkend of werkend gezien en geeft mij nieuwe hoop? :'(

Verwijderd

Topicstarter
niemand hier zo'n ding?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik snap de specs niet helemaal.
Quote van pinnaclesys
Softwarespecificaties:
Opname formaat:
Real-time MPEG-1-compressie

Minimale systeemvereisten
Windows XP (Home, Professional of Media Center Edition 2005) met meest recente Service Pack
Intel® Pentium® 4, 2,0 GHz, Intel Pentium M, 1,3 GHz of gelijkwaardige AMD® Athlon® XP
256 MB RAM
Naar mijn weten moet een mce tv-kaart real-time mpeg2 doen. Dus ik snap niet helemaal hoe dit ding moet gaan werken. Ik hoop voor jouw dat pinnacle niet een pruts-software-oplossing bedacht heeft voor MCE.
Je had je een hoop ellende bespaart door gewoon een hauppauge of nvidia tvkaart aan te schaffen. Pinnacle staat namelijk ook niet bekend om hun goede driver support.

Ze zeggen trouwens nergens dat de kaart werkt in het MCE gedeelte van windows MCE op de website. In hun eigen software werkt hij natuurlijk wel ook onder MCE alleen niet in MCE. :(

[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 30-09-2005 12:26 ]

Verwijderd

Je bent gewoon een beetje bedot...
Ze noemen hun eigen programma Pinneacle Media Center, tja dat lijkt veel op MCE.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:58

--HYPER--392

Powered by Fiat

kort maar krachtig.

pinnacle tv kaartem werken NIET onder MS MCE

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Verwijderd

Ow die PCTV 40i werkt anders perfect op MCE :)

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 13:27

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

De drivers van de pctv 40i installeren wel in Windows Mediacenter, maar alleen de normale software werkt ermee.

Dus ChrisTV, FLY2000TV e.d.
het mediacenter ziet hem niet zitten

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 22:22

Leejow(saait)

Blater

Pinnacle kaarten hebben pas sinds kort MCE ondersteuning. Uit de doos zullen ze dus niet herkend worden in MCE, maar als je de benodigde drivers bij de site van pinnacle download moet het wel werken.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:37:
Ow die PCTV 40i werkt anders perfect op MCE :)
Sorry voor de kick, maar hoe heb je dat voor mekaar gekregen?

Heb zelf trouwens een pctv 50i, maar ik krijg zo ondertussen de neiging om 'm maar het raam uit te gooien. De support afdeling van Pinnacle werkt ook al niet erg mee.

Ik heb de drivers met MCE support van de website van Pinnacle gehaald, maar het enige wat ik ondertussen in MCE heb gezien was zwart beeld icm haperend geluid en een half hangende MCE.

De Pinnacle software (en andere 3rd party software) werkt verder goed, maar ik wil graag MCE gebruiken.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 22:18
Zit hier met hetzelfde probleem, kan de tuner niet vinden.
heb zelf ook de 50i versie.

iemand?

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Heb je de laatste drivers van de pinnacle site?

Directe download

http://apps.pinnaclesys.c...leID=31498&productid=2664

Driver overzicht
http://www.pinnaclesys.co...n+2005.htm?mode=documents

Ben trouwens benieuwd of de ab van de 50i wel werkt met MCE, want ik zit erover te denken om de 50i aan te schaffen.

Verwijderd

Iemand ooit wel eens een oplossing hiervoor gevonden ? Ik heb namelijk hetzelfde probleem ! :(

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 11:17
Nou ik heb het eindelijk aan de praat met een pinnacle PCTV 50i.

Ga nu MCE 2005 nog een keer installeren als ik het dan ook nog aan de praat kan krijgen :)

Voor de mensen die het willen weten dit heb ik gedaan:

1. Installeer MCE 2005
2. Installeer Pinnacle MCE driver van de site http://www.pinnaclesys.co...+-+Updates?mode=documents
3. Installeer Decoder software (ik heb hier een decoder van Nvida gebruikt, hier is wel een beetje lastig aan te komen)

En toen werkte het :)

MCE 2005 is nu aan het installeren als het ik het weer aan de praat krijg dan hoor je dat.

The ones with the greatest power protect those who don't.

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 11:17
En ja hoor het werkt ook de 2e keer :) :) :9~

The ones with the greatest power protect those who don't.

Verwijderd

beste mensen deze topic is vet dit werkt ook met pctv stereo van pinnacle
mijn windows MCE2005 werkt nu perfect met die pinnacle rommel

thx

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:45:
beste mensen deze topic is vet dit werkt ook met pctv stereo van pinnacle
mijn windows MCE2005 werkt nu perfect met die pinnacle rommel

thx
heb hier toch nog een klein probleempje het beeld loopt achter
ik heb mce2005
+drivers van pinnacle voor mce2005
nvidia puredecoder

iemand een oplossing

Verwijderd

Hebben jullie rollup 2 gedownload.

Ik zie ook dat de patch van pinnacle, de oude is, er is een nieuwe van november 2006 (PCTV Installer for Windows XP Media Center Edition 2005 (Version 2.0.00.35))

Ik heb een pinnacle pctv 100i en deze werkt ook niet perfekt, nl. geen teletekst, opname is slecht, blijft soms hangen, beeld is alles behalve in WMC.

In pinnacle MC kreeg ik hem beter aan de praat maar was nog alles behalve.

Ik probeer een volledige nieuwe installatie en doe de stappen hierboven.
Heeft er iemand een linkje naar die nivda decoder, ik gebruik momenteel PowerDVD.

Ik laat iets weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 11:34 ]

Verwijderd

Ik heb de Hauppauge PVR 500. Ik heb een installatie gevolgd waarin stond om eerst alle drivers te installeren, behalve die van de TV kaart, dan alle updates van Windows en als laatste de tuner drivers.

Mijn MCE 2005 ziet mijn PVR 500 niet.

Is het misschien een oplossing om voor eerst MCE2005 te installeren (zonder de online updates) dan de hardware drivers, incl die van de PVR 500, en dan pas alle updates?

Zie ook mijn andere post: Hauppauge PVR500MCE niet gevonden door MCE2005 (register)

• Boeme
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
blueline schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:00:
Nou ik heb het eindelijk aan de praat met een pinnacle PCTV 50i.

Ga nu MCE 2005 nog een keer installeren als ik het dan ook nog aan de praat kan krijgen :)

Voor de mensen die het willen weten dit heb ik gedaan:

1. Installeer MCE 2005
2. Installeer Pinnacle MCE driver van de site http://www.pinnaclesys.co...+-+Updates?mode=documents
3. Installeer Decoder software (ik heb hier een decoder van Nvida gebruikt, hier is wel een beetje lastig aan te komen)

En toen werkte het :)

MCE 2005 is nu aan het installeren als het ik het weer aan de praat krijg dan hoor je dat.
Ik zit momenteel ook te sukkelen met het installeren van zo'n 50i kaartje in MCE2005, ik heb exact dezelfde werkwijze als jou gevolgd, maar ik krijg hier maar een schokkend beeld waarop ik minstens 10 minuten moet wachten.

Welke systeem specificaties heb jij?
Pagina: 1