[alg] Easter eggs in Windows, echt of hoax?*

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik had vandaag mijn eerste les aan de unief van 'gebruikersaspecten van de informatica' en daarin zei de prof als je windows installeert dat je ook die 50 foto' tjes van de nurts die windows gemaakt hebben ook op je hd worden geïnstalleerd. Waar staan die? Ook staat er al een flight simulator op.
Best wel interessant om eens te zien.

Verwijderd

F3 / afbeeldingen?

zoeken op afbeeldingen :Y)

Zelf heb ik dit nog nooit gehoord en gevonden. Zou wel grappig zijn als ze erin zitten :P

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 18:04 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bedoel je deze flight simulator? ;)

Verder zal die foto mss wel ergens als easter egg in zitten, maar die flight sim lijkt me echt onzin :P

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Bij deze je 2e les: www.google.nl :P

.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Tsunami schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:09:
Bedoel je deze flight simulator? ;)

Verder zal die foto mss wel ergens als easter egg in zitten, maar die flight sim lijkt me echt onzin :P
Flight sim zit er wel degelijk in: in EXCEL oo daarvoor kan je de easteregg op google vinden :)

.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Windows XP Easter Eggs are hard to find because a court ruled that Microsoft is forbidden from including any undocumented features with Windows XP, such as Easter eggs. Office XP Easter Eggs are also included in this ruling.

ARME AOW’er

Verwijderd

lijkt me wel lachen dat die pic's erin zitten. vraag ff bij de volgende les waar ze precies staan kwil ze wel eens zien... over die flight simulator die heb ik nog ni gezien
misschien dat windows daarom zo groot is? 8)7

• dieter87
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:15:
lijkt me wel lachen dat die pic's erin zitten. vraag ff bij de volgende les waar ze precies staan kwil ze wel eens zien... over die flight simulator die heb ik nog ni gezien
misschien dat windows daarom zo groot is? 8)7
Ja das juist het punt. Je koopt eigenlijk een tekstverwerkingsprogramma maar je krijgt er dan allerhande 'troep' bij die je niet gevraagd hebt. (die dan wel je hd volproppen)

Volgende les is normaal gezien pas over een week.

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:57

drice

Loading...

btw pinball zit in word geloof ik
En die flightsim ziet er wel aardig uit. Dan kun je ook de namen van enkele programmeurs zien geloof ik

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
Vraag je prof maar waar die staan.
Lijkt me dat hij ook moeite heeft om die te vinden :)

let the past be the past.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
NightFade schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:10:
[...]

Flight sim zit er wel degelijk in: in EXCEL oo daarvoor kan je de easteregg op google vinden :)
Excel != Windows ;) En hij werkt bij mij niet in Excel 2003, kan ook alleen maar referenties naar Excel 97 vinden op Google 8)7

• dieter87
SPee schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:25:
Vraag je prof maar waar die staan.
Lijkt me dat hij ook moeite heeft om die te vinden :)
Dat denk ik niet. Maar het verwondert me dat niemand dit hier op tweakers.net lijkt te weten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben bang dat je je docent niet moet geloven, er zijn wel allerlei easter eggs ([google=easter egg]) dus je kan beginnen om daar eens naar te zoeken :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die prof loopt toch zo'n 8 jaar achter. De namen (niet de foto's) van de ontwikkelaars zaten in Windows 3.1. De flightsim zat in Excel '97. Exchange Server 4.0 had een filmpje van de launch party (in een DLL van 64 Meg verstopt en dat 4 keer: voor i386, Alpha, Risc en PowerPC). Sinds die grap in Exchange server is het voor Microsoft's programmeurs verboden om easter eggs in te bouwen, op straffe van staande voet.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
les 1 als het over easter eggs gaat: www.eeggs.com (linksboven Computer kiezen als je software eggs zoekt)
dieter87 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:22:
[...]

Ja das juist het punt. Je koopt eigenlijk een tekstverwerkingsprogramma maar je krijgt er dan allerhande 'troep' bij die je niet gevraagd hebt. (die dan wel je hd volproppen)
Bull. Behalve de 64Mb grap van die launch party kosten die eggs amper een paar Kb. En ze zitten niet alleen in MS software, maar in zowat alle software die je kunt bedenken (en ja, ook linux e.d. hoort daar bij). En verwacht niet dat er MS Flightsim 2005 "ergens in Excel" zit gebakken. "Flightsim" is een nogal groot woord voor die paar vectors die ronddansen op je scherm ;)

Granted, het is allicht "groter dan strict noodzakelijk", maar laat 1 van die stomme cliparts, een dikke readme die toch niemand leest of een ander overbodig bestand achterwege en je hebt het "probleem" al opgelost. Je moest eens weten hoeveel "overbodige zooi" er bij software geïnstalleerd wordt terwijl je die functionaliteit wellicht noooooit gebruikt.

[ Voor 112% gewijzigd door RobIII op 29-09-2005 01:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

die flightsim zat toch ook in office2K?
in win98 moest je op bepaalde plaatsen op de tijdzonekaart van de klok klikken voor credits en wat fotos :)

[ Voor 59% gewijzigd door McKaamos op 29-09-2005 01:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
dieter87 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:59:
de prof zei als je windows installeert dat je ook die 50 foto' tjes van de nurts die windows gemaakt hebben ook op je hd worden geïnstalleerd.
Als academicus in opleiding ga je die prof natuurlijk nog vragen of hij zijn stelling wil bewijzen ?
Als het niet reproduceerbaar is, is het niet wetenschappelijk aangetoond })

Abort, Retry, Quake ???

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

aZuL2001 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:20:
[...]

Als academicus in opleiding ga je die prof natuurlijk nog vragen of hij zijn stelling wil bewijzen ?
win98 had fotos afaik ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

FireWurX schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:14:
die flightsim zat toch ook in office2K?
Nee, in 2K zat een soort racespelletje.

Ik ken echt nog veel eeggs uit mijn hoofd :o

Btw, toendertijd allemaal van www.eeggs.com afgehaald.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• dieter87
aZuL2001 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:20:
[...]

Wat moet er dan nog wel wetenschappelijk aangetoond worden? Die eastereggs zaten daar gewoon in. (in excell 97 en windows 3.1)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 15:06

Maasluip

Kabbelend watertje

dieter87 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:19:
[...]

Wat moet er dan nog wel wetenschappelijk aangetoond worden? Die eastereggs zaten daar gewoon in. (in excell 97 en windows 3.1)
Nee, je prof zegt dat ze in "Windows" zitten. Dat noopt je al tot vragen (op tweakers) waar ze zitten, en daar wordt geantwoord dat ze in bepaalde versies van windows (en office) zitten.
Dat kan natuurlijk gezien worden als eigen initiatief, maar voor een academische loopbaan is het een erg magere start. Je hebt namelijk zelf nog niks aangetoond terwijl de prof op zijn best erg onnauwkeurige informatie gaf.

Signatures zijn voor boomers.

• dieter87
Maasluip schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:32:
[...]

Nee, je prof zegt dat ze in "Windows" zitten. Dat noopt je al tot vragen (op tweakers) waar ze zitten, en daar wordt geantwoord dat ze in bepaalde versies van windows (en office) zitten.
Dat kan natuurlijk gezien worden als eigen initiatief, maar voor een academische loopbaan is het een erg magere start. Je hebt namelijk zelf nog niks aangetoond terwijl de prof op zijn best erg onnauwkeurige informatie gaf.
Neen, mijn prof zei degelijk dat er in excel een flight simulator zat en in windows de foto'tjes.
Dit topic mag eigenlijk dicht, want excel 97 heb ik niet en windows 3.11 ook niet! ;)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:59
Naar mijn weten was het verboden geworden sinds de amerikaanse overheid Windows 2000 & xp wouden gebruiken. Er mogen dan geen verborgen programma's aanwezig zijn en vandaar dat ze ook de broncode hebben.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1