Toon posts:

pas na 15 minuten internet op WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het probleem dat ik pas na 15 minuten via het draadloos netwerk op het internet kan.

Ik heb een asus router wl530g, en een asus netwerkkaartje.

Het probleem gaat als volgt. Ik start mijn computer op de draadloze verbinding wordt gemaakt, maar zodra ik mijn firefox of IE open krijg ik dat de pagina niet gevonden kan worden. Als ik het dan een kwartier later probeer kom ik er ineens wel op.

-ik heb wel goede verbinding met de router (kanwel meteen gewoon in de instellingen komen via 192.168.1.1 in internet explorer te tikken))
-Heb volgens het knopje status in menu van de router gewoon verbinding met internet
-Heb volgens mij DHCP goed ingesteld, ik zie bij "DHCP leases" in het menu van de router mijn computer staan met aantal secondes erbij dat ik nog op het netwerk kan.

-heb nog een normale (met draad) netwerk kaart in mijn computer zitten maar die heb ik uitgeschakeld

Wie kan mij helpen!

• Willem Smith
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Hallo,

Kan je wel via een IP-adres iets van het internet bereiken?
b.v. http://66.249.93.99/ (Google)

Ik heb zelf het probleem dat ik soms een site niet via z'n naam maar wel via z'n IP-adres kan bereiken. Dit is dus een DNS probleem. Het gekke is dat dit alleen optreedt bij de XP-machines in mijn netwerk.
WIn 2000 en Win 98 hebben er geen last van!

Hoe zit jouw netwerk in elkaar?

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Hoe zwaar is je encryptie? Zware encryptie betekend lange wachttijden :)

SvennieG

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kan je ons trakteren op een output, van het pingen van www.tweakers.net?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59

lier

MikroTik nerd

Kan je een ipconfig /all geven ?

Waarschijnlijk heeft het met DNS te maken. Misschien kan je bij wijze van test je DNS server IP adres opgeven in de DHCP server van je router ? Of deze handmatig invoeren in je pc ?
Hoe zwaar is je encryptie? Zware encryptie betekend lange wachttijden :)
Pardon ?

[ Voor 19% gewijzigd door lier op 29-09-2005 08:46 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing