Toon posts:

Gepiep uit kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een heel raar probleem.
Sinds een tijdje komt er als een spel begin te spelen telkens gepiep uit mijn pckast.
Het is alleen bij games het geval want verder hoor ik het nooit.
Het is bij elk spel het geval, ik heb vele geprobeerd.
Het is een kort piepje, soms heel af en toe soms ook om de 2 seconde(zeer irri :( )

Ik heb meerdere geluidskaarten erin gehad maar dan blijft het probleem zich voordoen dus de geluidskaart is het probleem niet.
Ook heb ik bij apparaatbeheer de systeemluidspreker uitgeschakeld, maar het probleem houd niet op helaas...

Ik heb geen idee hoe ik dit vage piepje moet laten stoppen, het is zeer irritand dus hoop dat iemand voor mij een oplossing heeft!

Alvast bedankt.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:00
Wat zit er verder nog meer voor hardware in je kast ?

Anders moeten wij maar op de gok weten te vertellen wat er kan piepen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je het beste kunt doen is kijekn wat de oorzaak is van zo'n irritant piepje.
Als je gaat gamen, zijn de temperaturen dan niet veel te hoog? Of zakt een voltage wellicht in doordat er meer van het systeem gevraagd wordt?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Is het geen muis

Heb je je casefans al ooit schoongemaakt misschien zit er stof tussen de lagers.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

BeaM-R

Powerrrrr

Dus als ik het goed begrijp is het geen electronisch piepje maat iets wat aanloopt o.i.d.?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Misschien de spoelen of de speaker op je videokaart of zo?

zie ook videokaart sist/piept

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 17:28 ]

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

arnova

weet veel, maar niet alles

Is het niet het piepertje wat op het moederbord zit? Kan zijn dat ie aangeeft dat een fan niet goed draait of dat je cpu/mb te warm wordt. Die fan detectie op bv. oudere Asus moederborden geeft overigens nog wel eens problemen dat ie vindt dat de cpu fan niet goed draait, terwijl er nix aan de hand is. Waarschijnlijk kun je dit allemaal in je BIOS uit zetten...

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Vertel inderdaad eerst eens wat specs van je pct. Mobo, videokaart, temps.

Mijn enige ervaring met irritante piepjes was trouwens een temp. probleem. Asus probe begon ineens lawaai te maken. Instelling aanpassen en later betere koeler waren de oplossing.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Zoals gezegd: controleer je voltages.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet een pc gemiddeld voor een temp. hebben?
Current System Temp is 54 Graden C.

en waar check ik of mijn voltages ect. correct zijn? :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb even het programma SiSoftware Sandra Standard gedownload.
Even alles gecheckt en ik krijg de melding dat mijn moederbord te warm is.

"Warning W2518 - Mainboard temperature is too high (i.e. over 50ºC). This should appear only if the mainboard has a temperature-monitoring sensor installed."

Zou dit de reden kunnen zijn voor gepiep?
En weet iemand hoe ik dit goed kan fixxen? thnx

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

arnova

weet veel, maar niet alles

Het zou inderdaad goed kunnen dat dit de oorzaak is van het "gepiep". 50 graden is wel wat aan de hoge kant ja. Hier is mijn kast (alleen met 1 extra case fan), 37 graden. Maar ik kan het ook weer niet extreem hoog noemen. Je zou eens een extra case fan in de buurt van je cpu kunnen toevoegen, dit wil meestal al een boel schelen...

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:47:
Heb even het programma SiSoftware Sandra Standard gedownload.
Even alles gecheckt en ik krijg de melding dat mijn moederbord te warm is.

"Warning W2518 - Mainboard temperature is too high (i.e. over 50ºC). This should appear only if the mainboard has a temperature-monitoring sensor installed."

Zou dit de reden kunnen zijn voor gepiep?
En weet iemand hoe ik dit goed kan fixxen? thnx
Als dat ding te warm wordt is het een kwestie van koelen.
Kijk eerst goed WAT te heet wordt (want progs waarmee je het uitleest kunnen zich best vergissen in sensors en het kan hierdoor dus zijn dat bijv je chipset of cpu te heet wordt ipv het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Sry dat ik zo laat reageer, maar ben er eindelijk achter dat het piepje van mijn videokaart af komt 8)7 |:( .
Ik heb een Geforce 4 ti 4600 maar ik word helemaal gek van dit piepje...
Het fannetje op deze kaart heb ik helemaal schoongemaakt want die was behoorlijk smerig, maar dit helpt niet tegen het piepje.

Iemand een idee hoe ik dit piepje kan laten stoppen??? Vind het namelijk wel zonde want op dit moment zit er een oudere kaart in.

thnx,
Danman

Verwijderd

Andere VGA-cooler er op zetten (er van uitgaande dat het piepje hier vandaan komt)?

Verwijderd

Hou even de fan van je videokaart even stil, het geluid kan net zo goed van een volt regulator af komen. Vooral bij geockte hardware komt dit voor.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor jullie hulp.
Ligt idd aan de fan erop.
Nieuwe cooler erop zetten? daar ben ik niet echt super in :?
Ik ga dus voor een nieuwe kaart, ti 4600 is natuurlijk ook niet meer de nieuwste...!
Ik ga dus ff de andere fora door spitten.

Grt Danman

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar het speakertje op de ti4600 zit?
Of is dat er helemaal niet...

Als die er is kan ik het speakertje eraf slopen? of gewoon ervoor zorgen dat die stil is?
Want om een nieuwe te kopen, ben ook maar een arme student he... :'(

http://home.planet.nl/~vos08278/ti4600.jpg voor fototje van mijn kaart, thnx

Verwijderd

zit er geen muis in? :D

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 19:42

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:01:
Weet iemand waar het speakertje op de ti4600 zit?
Of is dat er helemaal niet...

Als die er is kan ik het speakertje eraf slopen? of gewoon ervoor zorgen dat die stil is?
Want om een nieuwe te kopen, ben ook maar een arme student he... :'(

http://home.planet.nl/~vos08278/ti4600.jpg voor fototje van mijn kaart, thnx
Allereerst zal het er wel op neerkomen dat je , danwel een nieuwe videokaart, danwel een nieuwe koeler voor je kaart moet aanschaffen wil je van het piepje afkomen. Voor zover ik weet heeft de mainstream kaartenreeks nooit een speakertje gehad. Op je moederbord zit er wel een, om je errorcode's zonder beeldscherm door te kunnen geven.

Zalman heeft een tijdje terug een koelblok gehad wat aan 2 kanten bedekte, en dat was geeneens zo heel duur. Misschien kun je even zoeken of die compatible is jouw videokaart,en die dan aanschaffen. Geluidsproductie is dan 0 dB omdat het ineens passief gaat.

En anders zijn er zat handleidingen en Got-topics te vinden waarin staat hoe je een koeler vervangen kunt.

Suc6 :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1