scanning BIOS in harddrive...

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
ik heb een nieuwe kast aangeschaft, alles even overgebouwt en nu krijg ik deze melding bij het opstarten maar dan lijkt ie niet verder te komen.
ik kom niet in de bios, misschien is dat er nog voor..
bios batterij clearen hielp ook niet.
heb nou alles op het mobo loshangen behalve powersw de harddrive en natuurlijk de stroomkabel op het mobo onboard vga start ie op maar blijft beeld op standby en met een agp kaart blijft het dus bij de text scanning bios in harddrive..
is dit een bekend probleem?
op het internet komt het blijkbaar vaker voor maar reply's op andere mensen zijn vaak het testen van geheugen/mobo/hd/proc op errors wat niks opleverde.
het is een Gigabyte mobo (indien nodig zoek ik ook het type op)
2600+ amd
512 pc3200
120gb maxtor

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je de afstandhoudertjes gemonteerd?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor maxtor heb je? Diamond Max 10? Probeer eens een andere hardeschijf. Vertel ook eens wat voor voeding je hebt (merk, aantal watt, aantal amperes).

[ Voor 34% gewijzigd door The__Virus op 28-09-2005 16:38 ]

• densoN
yup, ook even de setup buiten de kast geprobeerd.. krijg geen kortsluiting
schijf is diamondmax plus 9 120gb ata
de voeding is (schrik niet) een sweex 450watt, maar het vreemde was dat er nog met het systeem van te voren is gegamed.. even snel alles over gezet in een nieuwe kast en nou dit

[ Voor 66% gewijzigd door densoN op 28-09-2005 16:42 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

die voeding is dezelfde voeding als er voor de ombouw naar de andere kast er aan hing, oftewel die heb je mee verhuisd?

Lijkt me anders dat er toch iets van kortsluiting is geweest en dat er daar iets stuk is gegaan ;)
Kijk ook even in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wat je nog kan doen om het probleem te tackelen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoor je iets van piepjes?

• densoN
Die troubleshooter heb ik al doorlopen zonder resultaten helaas.
De voeding is met de kast mee verhuist omdat bij de nieuwe kast een 350watt voeding zat.
ik ga het even proberen met de voeding die bij de kast is geleverd..
en geen vreemde piepjes.. had wel last van piepjes nadat ik de cmos batterij eruit had gehaald en er weer terug in gezet maar dat was na even koud laten staan weer verdwenen.

edit: met de originele voeding die bij de kast hoorde (mercury 350watt) springt mn monitor wel aan maar zie ik alleen maar een underscore knipperen. en als ik nou de sweex weer aansluit blijf de monitor op standby.. misschien als ik hem weer even koud laat staan dat ik die 'scanning BIOS in harddrive' melding weer krijg..

[ Voor 59% gewijzigd door densoN op 28-09-2005 17:32 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat klinken allebei als brakke voedingen. Sweex is iig brak, en Mercury heb ik nooit van gehoord, dus dat zal wel een soortgelijke voeding zijn. Kun je geen goede voeding ergens vandaan halen? Dus geen B-merken en geen Sweex en Q-Tec, want dat is echt bagger.

• densoN
ik zal het proberen moet dan maar in het weekend een coolermaster van iemand lenen. maar beide voedingen werken wel op een ander systeem. denk dat ik maar een hardwaretestkaart erin moet stoppen want ik zou het anders ook niet meer weten :(

nog iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door densoN op 29-09-2005 15:57 ]

Pagina: 1