Hallo,
Ik heb een vreemd probleempje.
Ik ben een applicatie aan het schrijven waarbij gebruik wordt gemaakt van een (vermoedelijk) Com component.
Ik heb een reference aangemaakt naar het dll bestand en locaal gezet.
Ik heb ook een using statement aangemaakt,
Dit werkt allemaal prima.
nu ga ik een object instantieren:
als ik nu "slot." intik krijg ik een memberlist zoals normaal en daar zie ik verschillende methoden en properties.
Bijvoorbeeld de property "Status"
als ik nu een compile doe geeft de compiler een error:
C:\Documents and Settings\ips.WILDHER\My Documents\Visual Studio Projects\Adlizard load test\Form1.cs(129): Property, indexer, or event 'Status' is not supported by the language; try directly calling accessor methods 'ADLObjLib.clsSlotClass.get_Status()' or 'ADLObjLib.clsSlotClass.set_Status(ref int)'
ik moet dus volgens de compiler gebruiken:
Dat werkt idd maar ik snap niet waarom, deze methode komt namelijk helemaal niet voor in de memberlist. Ook als ik de dll in de object browser bekijk zie ik deze methode niet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil graag weten waarom dit is ondanks dat het wel werkt.
ik ben nog vergeten te vermelden dat het via VB.NET wel lukt om die properties te gebruiken....
Ik heb een vreemd probleempje.
Ik ben een applicatie aan het schrijven waarbij gebruik wordt gemaakt van een (vermoedelijk) Com component.
Ik heb een reference aangemaakt naar het dll bestand en locaal gezet.
Ik heb ook een using statement aangemaakt,
Dit werkt allemaal prima.
nu ga ik een object instantieren:
code:
1
| clsSlotClass slot = new clsSlotClass(); |
als ik nu "slot." intik krijg ik een memberlist zoals normaal en daar zie ik verschillende methoden en properties.
Bijvoorbeeld de property "Status"
code:
1
| int x = slot.Status; |
als ik nu een compile doe geeft de compiler een error:
C:\Documents and Settings\ips.WILDHER\My Documents\Visual Studio Projects\Adlizard load test\Form1.cs(129): Property, indexer, or event 'Status' is not supported by the language; try directly calling accessor methods 'ADLObjLib.clsSlotClass.get_Status()' or 'ADLObjLib.clsSlotClass.set_Status(ref int)'
ik moet dus volgens de compiler gebruiken:
code:
1
| int x = slot.get_Status(); |
Dat werkt idd maar ik snap niet waarom, deze methode komt namelijk helemaal niet voor in de memberlist. Ook als ik de dll in de object browser bekijk zie ik deze methode niet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil graag weten waarom dit is ondanks dat het wel werkt.
ik ben nog vergeten te vermelden dat het via VB.NET wel lukt om die properties te gebruiken....
[ Voor 6% gewijzigd door 4of9 op 28-09-2005 16:32 ]
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...