Ik heb twee maxtor 120gb schijven. beide schijven hebben nooit problemen gegeven.
Als ik met behulp van de ultimate bootdisk diverse testen uitvoer worden op beide schijven geen
fouten gevonden.
Op de eerste schijf staat mijn werkende besturingsysteem,. de tweede schijf wil ik nu via de promise tx2000 als mirror gaan gebruiken (raid 1). Beide schijven aangeloten en gekozen om de tweede schijf als mirror te gebruiken.
Nu geeft de controller bij het kopieren van de data naar de 2e schijf aan dat er een fout op de schijf zit en dat deze in critical state verkeerd. De schijf moet ik vervangen.
Het volgende heb ik tot nu toe gedaan.
- de kabels nagelopen of deze goed zijn (alles in orde)
- de foutmelding genegeerd en opstarten van maar 1 schijf (dit gaat goed)
- de tweede schijf op een ide poort op mijn mobo gezet testen gedraaid en de volledige schijf laten beschrijven met nullen. (gaat ook goed)
- de MBR van schijf twee leeg gegooid.
Wat kan ik verder nog proberen, naar mijn menig zijn de schijven nl goed.
Als ik met behulp van de ultimate bootdisk diverse testen uitvoer worden op beide schijven geen
fouten gevonden.
Op de eerste schijf staat mijn werkende besturingsysteem,. de tweede schijf wil ik nu via de promise tx2000 als mirror gaan gebruiken (raid 1). Beide schijven aangeloten en gekozen om de tweede schijf als mirror te gebruiken.
Nu geeft de controller bij het kopieren van de data naar de 2e schijf aan dat er een fout op de schijf zit en dat deze in critical state verkeerd. De schijf moet ik vervangen.
Het volgende heb ik tot nu toe gedaan.
- de kabels nagelopen of deze goed zijn (alles in orde)
- de foutmelding genegeerd en opstarten van maar 1 schijf (dit gaat goed)
- de tweede schijf op een ide poort op mijn mobo gezet testen gedraaid en de volledige schijf laten beschrijven met nullen. (gaat ook goed)
- de MBR van schijf twee leeg gegooid.
Wat kan ik verder nog proberen, naar mijn menig zijn de schijven nl goed.