Toon posts:

Ingame video's opnemen...hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik ben een fanatieke world of warcraft speler, en zie regelmatig verschillende filmpjes over het internet voorbijkomen die mensen hebben gemaakt (ingame).
Ik heb al mailtje gestuurd naar een aantal mensen die dit gedaan hadden met het verzoek mij uit te leggen hoe zij dit doen. Geen 1 reactie.
Bij het googelen op internet kwam ik bij een (zeer oude) videocapturing uitleg met een aparte kaart terecht. Voor de rest is er weinig te vinden. Zoek ik op de verkeerde benamingen? ik weet het niet.
Heeft iemand een site waar ik goede software voor ingame videotaping kan krijgen of een programma zelf, en het allerlliefst. een complete uitleg hoe dit allemaal werkt en waar ik wat moet krijgen. Hieronder even mijn systeem zodat je kan zien dat mijn systeem dit makkelijk zou moeten kunnen trekken.

Mijn complete systeem:
Processor: AMD A64 S754 3700 ghz 1 mb claw B
Harddisk: HDA WD 36 gb sata 1 10.000 rpm
DVD speler:DVD+RW NEC ND-3540 16X DL
Werkgeheugen.DDR valueram 1.0 Gb 400
Videokaart.VGA ASUS PCI-e 256MB EN6800/TD
Geluidskaart.SOUND CREATIVE Live 24BIT PCI BLK
Kast400 W CASE AOPEN
Moederbord.Gigabyte GA-K8NE, nForce4-4X (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
FRAPS

Realtime Video Capture Software - Have you ever wanted to record video while playing your favourite game? Come join the Machinima revolution! Throw away the VCR, forget about using a DV cam, game recording has never been this easy! Fraps can capture audio and video up to 1152x864 and 100 frames per second!

www.fraps.com

[ Voor 98% gewijzigd door stfn345 op 28-09-2005 15:50 ]

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 03:19

j86

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Nou als het zo simpel is :)
Bedankt voor de snelle reacties

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-08 11:46
http://taksi.sourceforge.net/ Gratis alternatief

Verwijderd

Topicstarter
Jullie reacties waren fijn en snel, Alleen het probleem wat ik nu nog tegen kom is dat ik maar 30 seconden kan opnemen. Dit is wel erg weinig. Overigens is het programma verder goed. Heeft er iemand een mogelijkheid om langer op te kunnen nemen zonder dat ik daarvoor hoef te betalen.

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-08 11:46
legaal niet met fraps,
Taksi is een gratis programma, misschien niet zo simpel (zelf niet geprobeerd) maar ik heb er goede verhalen over gehoord

[ Voor 3% gewijzigd door NLChris op 28-09-2005 19:13 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:02
Gamecam wordt ook wel eens gebruikt. Heb er zelf geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
NLChris schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:13:
legaal niet met fraps,
Taksi is een gratis programma, misschien niet zo simpel (zelf niet geprobeerd) maar ik heb er goede verhalen over gehoord
Hoe kom ik aan Taksi?? heb je daar toevallig een site van?
bedankt in ieder geval

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 08:53

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:07:
[...]

Hoe kom ik aan Taksi?? heb je daar toevallig een site van?
bedankt in ieder geval

[ Voor 41% gewijzigd door Dentheman op 28-09-2005 23:13 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
I see, die heb ik geprobeerd maar zelf met mijn systeem begint de game super schokkerig te draaien en is het eigenlijk onspeelbaar geworden. Daar komt nog bij dat je fragment niet opgeslagen wordt.

Verwijderd

Thanx voor die link, * CMG gaat es effe in de source wroeten, wssch. zit vind ik daar hoe ik text in een d3d overlay kan proppen :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zorg dat je de settings lager zet van het opnemen of dat je een snellere computer hebt. Of je bent lui en koopt fraps.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

sdomburg schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:08:
Zorg dat je de settings lager zet van het opnemen of dat je een snellere computer hebt. Of je bent lui en koopt fraps.
Fraps zelf gebruikt ook aardig wat resources hoor. Fps gingen bij de meeste spellen achteruit met 40% +- :)

Oplossing hiervoor is , zoals sdomburg ook al zegt , om gewoon je settings wat lager te zetten als je een filmpje wilt opnemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 29-09-2005 01:28 ]

Raku

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Simmie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:27:
[...]

Fraps zelf gebruikt ook aardig wat resources hoor. Fps gingen bij de meeste spellen achteruit met 40% +- :)

Oplossing hiervoor is , zoals sdomburg ook al zegt , om gewoon je settings wat lager te zetten als je een filmpje wilt opnemen :)
Ik bedoelde met lui, te lui om uit te zoeken hoe de instellingen aan te passen, dan is fraps kopen gemakkelijker :P

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:08:
Ik weet niet of je naar mijn systeem specs heb gekeken, maar ik denk dat al genoeg zegt. Mijn pc zou niet eens na hoeven denken als die gaat capturen. Overigens is dat inderdaad wat er gebeurt met fraps. Mijn framerate blijft gewoon draaien zoals ie normaal ook draait. 100fps +/-.
En met die gratis versie heb ik het inderdaad ook de fps al het laagst gezet en dat werkte niet :(
Mensen die een beter programma weten???

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Het ding moet alles in z'n RAM proppen en wegschrijven naar HDD. Dat is het grote probleem. Niet dattie hoeft "na te denken". Vergelijk het met een DVD image van partitie verplaatsen tijdens het gamen.

[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-09-2005 09:16 . Reden: dattie is met 2 t's, niet 3 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 10.000 rpm schijf en een gieg aan geheugen. Dat moet toch geen problemen geven.
En met fraps merk ik niet eens dat ie opneemt. Mijn eerste 10 filmpjes waren mislukt want ik had het niet eens door wanneer die nu wel of niet opnam.

• j86

j86

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:20:
Ik heb een 10.000 rpm schijf en een gieg aan geheugen. Dat moet toch geen problemen geven.
En met fraps merk ik niet eens dat ie opneemt. Mijn eerste 10 filmpjes waren mislukt want ik had het niet eens door wanneer die nu wel of niet opnam.
Als het goed is kun je tijdens het spelen zien wanneer je aan het opnemen benst of niet (dacht dat de gele fps dan rood werden oid, maar weet niet meer zeker).
De nieuwste fraps vreet idd erg weinig geheugen, bij css gaat mn fps er maar hoogstens 5 op achteruit!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies daarom heb ik niets aan die gratis versie
want daar trekt mijn systeem het blijkbaar niet. Maar weet niemand dan een plek waar ik gratis een volledige versie van fraps kan vinden of een vervanger met dezelfde kwaliteiten van fraps??
Ben zelf nu bezig google af te speuren maar vind niks :(

• j86

j86

Gratis volledige versie van Fraps is niet legaal te krijgen (behalve als je hun geld betaald) dus daar mogen we het niet over hebben...
Bij Snagit kon je dacht ik ook filmpjes opnemen, maar daar heb ik geen ervaring mee, verwacht niet dat die zo goed werkt als Fraps!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:40:
Ja precies daarom heb ik niets aan die gratis versie
[...]

want daar trekt mijn systeem het blijkbaar niet. Maar weet niemand dan een plek waar ik gratis een volledige versie van fraps kan vinden
Dat is illegaal en wordt dus niet gewaardeerd op GoT :) Evenwel zijn er vrij veel alternatieven te vinden, toch?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:57:
[...]

Dat is illegaal en wordt dus niet gewaardeerd op GoT :) Evenwel zijn er vrij veel alternatieven te vinden, toch?
Dat snap ik, en mijn intensies zijn ook niet om iets illegaals te doen. Ik heb het er meer over of er legale plekken zijn waar je het kan downloaden. Maar blijkbaar niet. En een gratis, kwalitatief gelijk, capturing software was mijn tweede vraag. In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties. :)
Pagina: 1