Ik heb een vraag over hoe ik 1 profiel kan delen via NAS.
De situatie:
Ik wil mijn documenten van windows delen met die van mijn mac. Ik wil dus dat ik op beide computers de zelfde "mijn documenten" heb.
Daar heb ik dus over nagedacht en gegoogled en zodoende kwam ik bij NAS. ( network attached storage). Wat ik dus wil op zetten is dat windows , de " mijn documenten" map dumpt op die netwerk schijf maar ook de home map van mijn iBook. Dus heb ik straks 1 map met alle documenten , plaatjes en wat ik allemaal daar in dump.
de systemen:
iBook g4 (een maand geleden gekocht en dolgelukkig).
x86 computer met windows XP ( specs doen er niet aan toe denk ik, anders hoor ik het wel)
dit alles is als volgt gedeelt:
-iBook : Wireless
-PC: wired.
Nou zijn mijn vragen:
Hoe zorg ik dat mijn iBook daar zijn files plaatst? (van windows weet ik dit al)
Ik neem aan dat ik FAT32 ervoor moet gebruiken?
Kan ik de iTunes map gebruiken voor beide OS's?
Zijn er nog problemen waar ik tegen aan kan lopen of waar ik mee rekening moet houden?
De situatie:
Ik wil mijn documenten van windows delen met die van mijn mac. Ik wil dus dat ik op beide computers de zelfde "mijn documenten" heb.
Daar heb ik dus over nagedacht en gegoogled en zodoende kwam ik bij NAS. ( network attached storage). Wat ik dus wil op zetten is dat windows , de " mijn documenten" map dumpt op die netwerk schijf maar ook de home map van mijn iBook. Dus heb ik straks 1 map met alle documenten , plaatjes en wat ik allemaal daar in dump.
de systemen:
iBook g4 (een maand geleden gekocht en dolgelukkig).
x86 computer met windows XP ( specs doen er niet aan toe denk ik, anders hoor ik het wel)
dit alles is als volgt gedeelt:
-iBook : Wireless
-PC: wired.
Nou zijn mijn vragen:
Hoe zorg ik dat mijn iBook daar zijn files plaatst? (van windows weet ik dit al)
Ik neem aan dat ik FAT32 ervoor moet gebruiken?
Kan ik de iTunes map gebruiken voor beide OS's?
Zijn er nog problemen waar ik tegen aan kan lopen of waar ik mee rekening moet houden?
[ Voor 8% gewijzigd door wvdburgt op 28-09-2005 16:03 ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl