[Flash] Ster Effect?

Pagina: 1
Acties:

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-04 20:01
Beste Tweakers,

Ik ben 2 weken geleden begonnen met flash en zag op een siet een leuk effect.

http://www.omegagrafix.com/swintro.htm

Hier zie je dat rondje naar beneden gaan en dan veranderd hij even in een ster. Nu wil ik dus die ster gebruiken om hem over het scherm te laten bewegen. Maar ik zou niet weten hoe ik die ster in flash moet maken. Weet iemand hoe dit moet, het hoeft niet precies hetzelfde te zijn maar wel iets wat in de buurt komt.

-Heaget

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40
Wat heb je al gevonden op bijvoorbeeld flashkit.com? :)

Motor onderhoud bijhouden

• Heaget
Op flashkit.com staat maar bar weinig over SWISHmax. Ook niet het effect wat ik zoek.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Werk je nou met SWISHmax of met Flash zelf? Neem een printscreen van de ster, plak het in photoshop inzoomen en even bekijken. Lijkt me dat je dan meteen ziet hoe het is gedaan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Yellow|A op 28-09-2005 17:04 ]

|{ brrr }] |

• Heaget
Ik werk dus met Swishmax, maar dat effect is toch zeker in Swishmax zelf gemaakt en niet met photoshop? Ik wil namelijk weten hoe je dat in Swishmax kan maken.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Dat verandert niet in een ster, maar er gebeuren eigenlijk een paar dingen tegelijk.

- hij verandert van kleur
- een cirkel-gradient die erover heen wordt gelegd heeft een korte fade-in-fade-out (blauw > transparant)
- een transparante cirkel met ongeveer 3 keer die grootte wordt eroverheen gezet.
- een ster (bestaande uit 2 ellipsen die 90° t.o.v. elkaar staan) wordt erover gezet met hetzelfde fade-effect.

Verder gebeurt er eigenlijk weinig.

Het infaden/uitfaden/van kleur veranderen is allemaal basic materiaal, het enige wat je hier echt voor nodig hebt is een beetje fantasie om het effect te doorzien en om het na te maken. Swish is niks anders dan een bibliotheek van effecten en filmpjes die al voor jou zijn gemaakt zodat je zelf niet het werk hoeft te doen om ze in movies/objects te veranderen. Overigens, wat zegt de handleiding erover?

offtopic:
posts hoeven wederom niet te beginnen met "beste tweakers" omdat niet-tweakers toch niet kunnen reageren, en je hoeft je posts ook niet te ondertekenen met je naam omdat die al naast je post staat

[ Voor 28% gewijzigd door Yoozer op 28-09-2005 17:31 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom niet? Neem een plaatje van zo'n 'ster', al dan niet in Photoshop en doe een (snelle) fade-in met na een bepaald interval weer een fade out.
Pagina: 1