Binnenkort ga ik een dedicated servertje huren om een (in de eerste instantie) 4 tal sites onder te brengen waarvan er twee van mij zijn en twee van bekenden. Nu probeer ik uit te vissen hoe ik kan zorgen dat ieder een eerlijk deel van het dataverkeer betaald (en ook betaald als er over het limiet heen is gegaan). Nu kan ik apache wel met virtualhosts en door middel van de log files bereken hoeveel eenieder gebruikt heeft.
Het alleen natuurlijk ook mogelijk om via php een ftp connectie of iets dergelijks op te zetten en op die manier verkeer te genereren. verder wil ik ook het ftp, sftp, ssh verkeer meerekenen. Hoe kan ik dit per gebruiker/domein doen?
is hier kant een klare software voor of heeft iemand een ander idee hoe ik dit kan aanpakken?
Het alleen natuurlijk ook mogelijk om via php een ftp connectie of iets dergelijks op te zetten en op die manier verkeer te genereren. verder wil ik ook het ftp, sftp, ssh verkeer meerekenen. Hoe kan ik dit per gebruiker/domein doen?
is hier kant een klare software voor of heeft iemand een ander idee hoe ik dit kan aanpakken?