Toon posts:

[Access2000] userdefined function onzichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vakbroeders M/V,

Ik heb een toepassing gemaakt in Access2000 en e.e.a. werkte altijd prima. Ondertussen is er een nieuw netwerkbesturingssysteem geïnstalleerd en office2000 is opnieuw geïnstalleerd op alle PC's en ... één van mijn access-toepassingen werkt niet meer.
Access meldt bij het opstarten al dat 'onbekende functie 'IsCr'' ([Ok] [Help])
Het gekke is dat die functie potdikkie wél bestaat (in 'module'). Ik kan hem ook gewoon aanroepen uit het debugvenster of zelfs vanuit andere VBA-code. De fout ontstaat bij het openen van een form, die gegevens haalt uit een Query waarin ik gebruik maak van die functie.
Ik doe dat vaker (eigen functies gebruiken in Queries) en tot nu toe ging dat altijd goed (sterker nog andere vergelijkbare toepassingen van mijn hand draaien onveranderd prima).

Iemand enig idee?
Dan graag (en met oplossing dan ;) )

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Misschien dat de applicatie corrupt is. Heb je "Compact and repair database" onder het menu "database utilities" al eens geprobeerd?

Eventueel kun je eens proberen je objecten naar een nieuwe DB te verplaatsen (2 apps open en dan slepen). Het klinkt misschien onlogisch maar ik het vergelijkbare problemen gehad.

offtopic:
Nieuw netwerkbesturingssysteem, office opnieuw, Adriaan, Access apps, ik heb het idee dat we elkaar kennen. Mag ik de eerste letter van je achternaam weten?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien even de Jet Engine updaten op die computer? Staan de queries wel allemaal in dezelfde database, of werk je met een SQL server?

Werkt het nog wel op een andere computer?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb het probleem getackled.
Jet-engine was inderdaad het sleutelwoord.

Bij 'verwijzingen' stonden alle goede referenties, maar daartussen zat eentje die Access (in een veranderde setup van de PC) niet kon vinden. Alle (aangevinkte) recources die NA de aangevinkte nietgevonden recource stonden deden het dus niet.
Oplossing: de nietgevonden-recource bij 'verwijzingen' UIT-gezet (vinkje weg) en daarna vond hij mijn UDF (die gebruik maakte van stukjes JET) weer wel.

Dank voor de hulp