Multiple select die er hetzelfde uitziet als select

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 12:31

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik heb een multiple select, met daarin een stuk of 20 opties.
Nu vind ik het lelijk, om hem op hoogte 1 te laten staan, omdat je dan telkens 1 voor 1 door de opties moet scrollen.

Is een multiple select box niet zo te maken, dat je op het pijltje van dropdown klikt, en dat dan de hele lijst in 1 keer verschijnt, waaruit je er vervolgens meerdere kunt aanklikken?

Zoeken op multiple select hier op got in combinatie met select geeft zo ongeveer alleen maar vragen over hoe je het restultaat in php moet opvragen, maar dat is niet mijn probleem.

tjah..

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 19:39
Zou ik door middel van javascript doen;

code:
1
onclick="this.size = this.size == 1 ? 5 : 1;"

ofzo.

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Nee dat doet nog niet helemaal wat ik wil.
Deze maakt de select list 1tje groter, zodra je een optie hebt gekozen.

Ik wil het krijgen in de vorm van een gewone select. Dus je ziet als je op de pagina binnenkomt maar 1 veld. Dan klik je op het pijltje van pulldown. Dan verschijnt de hele lijst, waarin je vervolgens meerdere opties kunt selecteren, zonder dat die lijst weer terug schiet zeg maar.

tjah..

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

code:
1
2
3
4
5
<select name="bla">
  <option value="1">1</option>
  <option value="2">2</option>
  <option value="3">3</option>
</select>

Zo :?

[ Voor 39% gewijzigd door Wacky op 29-09-2005 14:32 ]

Nu ook met Flickr account

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Wacky schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:32:
code:
1
2
3
4
5
<select name="bla">
  <option value="1">1</option>
  <option value="2">2</option>
  <option value="3">3</option>
</select>

Zo :?
en probeer er nu eens doormiddel van ctrl in te houden meerdere aan te klikken TEGELIJKERTIJD.
succes :P

Wat jij post is niets anders dan een doodgewone select. Die layout wil ik inderdaad krijgen, maar dan met de functionaliteit van een multiple select ;)

[ Voor 30% gewijzigd door gizmo9003 op 29-09-2005 14:45 ]

tjah..

• mosymuis
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Je wil dat hij blijft staan nadat er iets gekozen is, of nog iets anders?

code:
1
onfocus="if (this.size == 1) { this.size = this.options.length; }"
[/bla]
Reageerde te laat.

Waarom dan niet gewoon multiple="multiple" toevoegen?

[ Voor 27% gewijzigd door mosymuis op 29-09-2005 14:54 ]

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Waarom dan niet gewoon multiple="multiple" toevoegen?
Als je alleen een multiple toevoegt, dan heeft je "window" waar als je selectopties in staan, een vaste grootte.
Als je deze op 6 zet, zie je standaard 6 opties onder elkaar. Zijn er meer opties, moet je gaan scrollen, wat vrij onoverzichtelijk is.

Wat ik wil:

Je komt op de pagina binnen, en ziet het ding netjes met een hoogte van 1 optie.
Als je vervolgens op het pijltje van pulldown klikt, moet het COMPLETE lijstje naar beneden rollen, net zoals dat bij een gewone select gebeurd.
Als je er hieruit 1tje aanklikt, moet het lijstje niet weggaan, maar blijven staan, zodat je er nog een aan kunt klikken. Net zolang tot je klaar bent.

tjah..

• mosymuis
gizmo9003 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:00:
[...]

Als je vervolgens op het pijltje van pulldown klikt, moet het COMPLETE lijstje naar beneden rollen, net zoals dat bij een gewone select gebeurd.
Probeer mijn laatste script regeltje eens uit anders? ;)
gizmo9003 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:00:
Als je er hieruit 1tje aanklikt, moet het lijstje niet weggaan, maar blijven staan, zodat je er nog een aan kunt klikken. Net zolang tot je klaar bent.
En hoe weet het script wanneer je klaar bent? :?

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
mosymuis schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:08:
[...]

Probeer mijn laatste script regeltje eens uit anders? ;)

[...]

En hoe weet het script wanneer je klaar bent? :?
Ja die regel van jou werkt inderdaad een heel eind. Maar die spuugt pas het hele lijstje uit zodra je 1 van de select opties hebt geselecteerd. Niet als je op het pijltje klikt.

Nog vrij irritant, als er 20 mogelijkheden zijn, om die via de pijltjes 1 voor 1 te doorlopen ;)

Vervolgens blijft hij mooi staan, tot je er zoveel hebt geselecteerd dat je wilt.
Wanneer ik klaar ben, weet dat script natuurlijk niet. Maar dan zou ik doormiddel van op het pijltje klikken de lijst weer in willen schuiven.

TJah, ik ben een pietje precies, ik weet het :P

tjah..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De enige optie is om het in DHTML te maken. Dus wat met JS e.d. rommelen. Ik kan je verzekeren dat dit niet eenvoudig is om crossbrowser te doen: [rml][ css] nep selectbox inline maken over andere elementen[/rml]
Pagina: 1