Toon posts:

Briljant idee om newbie irritaties te vermijden !

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als het nou mogelijk was dat wanneer iemand een topic wil posten, er automatisch een search wordt gedaan op de woorden uit het topic en dan de resultaten weergeven voor dat het bericht daadwerkelijk gepost wordt! :) Dus bijvoorbeeld, ik wil in het P&WS forum en topic plaatsen met "Wat is PHP" dan wordt er automatisch een search gedaan met WHERE $result LIKE $query en dan zie ik bijvoorbeeld:
Dit is het topic dat je wil plaatsen: Wat is PHP
Bericht: Ik ben een newbie en weet niet wat PHP is...

Gerelateerd aan je topic titel vonden we ook de volgende topics:
- Wat is PHP?
- PHP?!
- Waarvoor die de extensie .php ?
- php newbie...
- etc. etc.

Wil je dit topic nog steeds posten of heb je je antwoord al gevonden in een van bovenstaande topics?

[ POST ] _______ [ Nee, laat maar ]

Verwijderd

Goed idee inderdaad !

Verwijderd

Leuk! Goed idee lijkt me :)

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 15:40
Ja ik weet niet in hoeverre het realiseerbaar is maar lijkt me super plan!?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Leuk bedacht, alleen de serverload zal wel lekker omhoog schieten lijkt me :)

edit:

Nog handiger lijkt me iedere nieuwe aanmelding via de mail GOED DUIDELIJK TE MAKEN dat hij/zij, voor dat hij/zij een topic post, eerst de search raadpleegt.

Verwijderd

Ben ik inderdaad ook een groot voorstander van, alleen is het een nadeel dat er voor elke nieuwe post ook een search querie wordt gedaan, waardoor de load omhoog zal schieten... Maar afgezien daarvan zou het heel idee zijn.

Verwijderd

Hier is over nagedacht! :)

Verwijderd

Topicstarter
Tis vrij makkelijk te doen aangezien het hele forum in PHP gebouwd is. Tis zegmaar de search en de preview feature gecombineerd. dat "LIKE" bestaat echt voor MySQL queries, dus het moet gaan.
Misschien ook een ideetje om mensen die hier al een half jaar of langer komen wel de mogelijkheid te geven in een keer te posten zonder preview. Dit om irritaties van lang wachten voor je kan posten te voorkomen. ... iedereen blij :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zou het niet makkelijker te zijn om een FAQje te maken? En iedereen die een vraag stelt die gewoon in de FAQ staat eraf te flikkeren? Als je toch niet leest dan heb je ook geen vragen.
* Delerium realiseert zich wel dat er eerst overal een FAQje moet zijn.

* Delerium zucht en zou zich wel willen opofferen. [img=15,15]i/s/wink.gif[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:07 schreef Paz het volgende:
Ben ik inderdaad ook een groot voorstander van, alleen is het een nadeel dat er voor elke nieuwe post ook een search querie wordt gedaan, waardoor de load omhoog zal schieten... Maar afgezien daarvan zou het heel idee zijn.
Ach, het is volgens mij ook wel mogelijk om de echt veel gestelde vragen automatisch in een arraytje te pleuren zodat het zoeken niet door de hele DB hoeft. Ook kun je het aantal resultaten beperken tot een stuk of 5 en da's echt peanuts. Het posten van een zinloos topic kost meer bandbreedte en serverload als een query voor 5 topics denk ik. En Who cares about serverload? Heeft Rick ook weer een reden om om nieuwe speelgoed te vragen :D ;)

• LoneGunman
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 17:09 schreef CyberJunk86. het volgende:
Misschien ook een ideetje om mensen die hier al een half jaar of langer komen wel de mogelijkheid te geven in een keer te posten zonder preview. Dit om irritaties van lang wachten voor je kan posten te voorkomen. ... iedereen blij :)
Dan kun je beter de lijn trekken bij een bepaald aantal posts, aangezien iemand in een halfjaar wel 3153600 (zinvolle) posts kan maken (uitgaande van één post per 5 seconden :)).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:14 schreef LoneGunman het volgende:

[..]
Dan kun je beter de lijn trekken bij een bepaald aantal posts, aangezien iemand in een halfjaar wel 3153600 (zinvolle) posts kan maken (uitgaande van één post per 5 seconden :)).
Ja, maar iemand kan ook in een half jaar geen ruk leren,... idd tijd is misschien geen goeie maatstaf. Misshcien dat het dan ook mogelijk gemaakt moet worden voor moderators om per user aan te gevne of deze user wel of niet als newbie aangemerkt wordt en dus op newbie manier moet posten of dat de user slim genoeg is om zelf in te zien wat zinvolle topics zijn. Iemand die dus al lang geregistreerd is die een zinloos topic post (of meerdere) kan meteen weer op newbie status gezet worden. Lijkt me overigens _geen_ goed plan om dit in de profiles te vermelden anders dan gaan mensen daar weer over flamen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik weet niet in hoeverre het GOED realiseerbaar is eigenlijk maar dat is ook niet helemaal mijn zaak gok ik ;)..

Ik moet er niet aan denken dat ik bij het plaatsen van een topic elke keer eerdere topics krijg. Ik bedoel dan kom je aan met "Koetje reageert niet".. Krijg je 50 topics voorgeschoteld waar het woord koe in voorkomt zonder dat er de oplossing bijstaat... Das voor een newbie ook niet echt fijn...

edit:
Heb jij tjid over om van een mannetje of 15.000 te bepalen of ze wel of niet nuttig posten?

• LoneGunman
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 17:12 schreef CyberJunk86. het volgende:

[..]
En Who cares about serverload? Heeft Rick ook weer een reden om om nieuwe speelgoed te vragen :D ;)
I seccond that! Al die reclame opbrengsten kunnen wel geinvesteerd worden in een mooie AlphaServer.

Verwijderd

Op zich voor, maar waar o waar zouden zo snel extra servers vandaan moeten komen? en wie, o- wie, moet ze betalen? sponsors sponsoren niet eeuwig dacht ik >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:17 schreef IceStorm het volgende:
Ik weet niet in hoeverre het GOED realiseerbaar is eigenlijk maar dat is ook niet helemaal mijn zaak gok ik ;)..

Ik moet er niet aan denken dat ik bij het plaatsen van een topic elke keer eerdere topics krijg. Ik bedoel dan kom je aan met "Koetje reageert niet".. Krijg je 50 topics voorgeschoteld waar het woord koe in voorkomt zonder dat er de oplossing bijstaat... Das voor een newbie ook niet echt fijn...

edit:
Heb jij tjid over om van een mannetje of 15.000 te bepalen of ze wel of niet nuttig posten?
Beter lezen IceStorm,
zoals ik het zie is het wel de bedoeling dat je je topic alsnog kunt posten. En 50 lijkt me ietwat overdreven, 5 lijkt me genoeg.
In den beginne mag iedereen van de functie genieten en na een weekje ofzo moet het voor iedereen die er al een halfjaar is (anders kun je dat idd voor iedereen gaan controlleren) mogelijk zijn om het in het preferences menu uit te zetten (Default AAN!) Als later blijkt dat iemand toch beter wel deze feature kan hebben wordt dat door de mod ingesteld en kan de user er zelf niet meer aan komen tot een andere mod de feature weer disabled.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:21 schreef D_Kasemier het volgende:
Op zich voor, maar waar o waar zouden zo snel extra servers vandaan moeten komen? en wie, o- wie, moet ze betalen? sponsors sponsoren niet eeuwig dacht ik >:)
Van de winkel. Door WebAds. :)

We hebben het niet over meerdere servers die nodig zijn, hooguit over een nieuw processortje en nog wat extra geheugen. Ennum, momenteel is de load ook niet echt verontrustend geloof ik.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nog beter idee:

Als een newbie een vraag stelt, kijken of een soortgelijke vraag in de FAQ voorkomt. Tover dan de FAQ tevoorschijn en dan is de Newbie ook tevreden. Kost ook geen serverload.

* Delerium weet alleen wat Femme met ideeën van buitenaf doet ..... [img=15,15]i/s/sadley.gif[/img]

• IceStorm

IceStorm

Ja ik zie wel dat je dan nog steeds je topic kan posten maar dan krijg je toch nog steeds een principe dat niet werkt?
Denk je echt dat een newbie die van te voren niet zelf zoekt dan opeens wel oude topics door gaat lezen om te kijken of zijn vraag al behandeld is? I doubt it sincerely :)...

Ik bedoel... Meeste mensen zijn eigenwijs genoeg om ervan uit te gaan dat hun vraag toch wel errug specifiek is enzo...
Op zich vindt ik het idee echt goed ik heb alleen twijfels bij de uitvoering ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:26 schreef IceStorm het volgende:
Ja ik zie wel dat je dan nog steeds je topic kan posten maar dan krijg je toch nog steeds een principe dat niet werkt?
Denk je echt dat een newbie die van te voren niet zelf zoekt dan opeens wel oude topics door gaat lezen om te kijken of zijn vraag al behandeld is? I doubt it sincerely :)...

Ik bedoel... Meeste mensen zijn eigenwijs genoeg om ervan uit te gaan dat hun vraag toch wel errug specifiek is enzo...
Op zich vindt ik het idee echt goed ik heb alleen twijfels bij de uitvoering ;)
Nah meestal zijn newbie vragen vrijwel identiek qua topic titel, die newbies zijn meestal nog niet zo creatief >:);)
Misschien ook een idee om meteen een korte quote uit het topic te doen. (Oh w8, ik krijg weer een visioen!)
Het zou ook mogelijk moeten zijn voor moderators om bij een topic aan te geven wat het antwoord was, zodat een FAQ-op-Maat kan ontstaan bij bovenstaand plan, dus niet alleen een quote uit het topic (zoals je bij zoekmachines ook hebt) maar ook het antwoord als dat al gemod is. :)

• IceStorm

IceStorm

Ik ben heel benieuwd wat de heren adjes ervan vinden ;)...

edit:
Tom.. hoort daar geen tekst bij :D?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 16 januari 2001 17:30 schreef IceStorm het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat de heren adjes ervan vinden ;)...
Vind het een koel idee jah :) maar vind dat je als je x aantal weken geregistreerd bent, je de mogelijkheid moet krijgen die uit te zetten in je prefs (moet standaard aan IMHO). En de eerste week als iemand geregistreerd is moet er een duidelijke link naar de FAQ komen zodra ie iets wil posten vind ik.

• Bigs
  • Niet online
Ik vind het wel een goed idee (wel met dat idee van Tom erbij, dus dat de mensen die hier al langer komen het uit kunnen zetten).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:33 schreef Tom het volgende:
En de eerste week als iemand geregistreerd is moet er een duidelijke link naar de FAQ komen zodra ie iets wil posten vind ik.
Ja, da's ook wel een goeie. En als dat een forum is met een eigen FAQ (zoals deze) dan moet die ook maar meteen gelinked worden! :)
(We zijn op dreef! Misschien dat we ooit UltraTopics kunnen inhalen :P)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:37 schreef Bigs het volgende:
Ik vind het wel een goed idee (wel met dat idee van Tom erbij, dus dat de mensen die hier al langer komen het uit kunnen zetten).
Nah, was mijn idee ook al hoor :)
[b]Op dinsdag 16 januari 2001 17:22 schreef CyberJunk86. het volgende:[/b
In den beginne mag iedereen van de functie genieten en na een weekje ofzo moet het voor iedereen die er al een halfjaar is (anders kun je dat idd voor iedereen gaan controlleren) mogelijk zijn om het in het preferences menu uit te zetten (Default AAN!) Als later blijkt dat iemand toch beter wel deze feature kan hebben wordt dat door de mod ingesteld en kan de user er zelf niet meer aan komen tot een andere mod de feature weer disabled.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Lijkt me zinvoller om voor ieder forum een specifieke FAQ te maken.

W&L. 1) God bestaat niet
2) Tijdreizen kan niet
etc

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 17:41 schreef ecteinascidin het volgende:
Lijkt me zinvoller om voor ieder forum een specifieke FAQ te maken.

W&L. 1) God bestaat niet
2) Tijdreizen kan niet
etc
Lijkt me niet dat mensen daar veel gebruik van maken, ik zie het hier dagelijks... Zomaar op de FAQ klikken is evenveel moeite als op 't knopje search rammen.

Of misschien dat je bij het invul form voor een nieuw topic een knopje er naast krijgt met "Kijk eerst maar effe of dit niet al es gevraagd is." Maar dat moet alleen optioneel zijn voor long-term-members! Voor newbies verplichten.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kijk ff naar mijn vorige post. Daarin staat dat de zoekopdracht ff de lokale FAQ moest doorspitten en daarvoor is een lokale FAQ nodig.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

Op zich een goed plan, maar ik ben bang dat men de faq niet gaat lezen en dat de 30ste keer dat de faq tevoorschijn komt deze gelijk word weggeklikt, daarom euh moet daar nog iets op verzonnen worden denk ik.

Op zich is het idee helemaal niet verkeerd trouwens.

Bericht hierboven

Verwijderd

wat je natuurlijk ook kunt doen is de faq opnemen in de search list. stel dat je bepaalde onderwerpen die niet mogen/kunnen in de faq zet (dus de faq nog iets uitbreiden met meer voorbeelden van wel/niet), en iemand besluit om zo'n topic te openen, dan is het handig als je gelijk een link krijgt naar de faq (uiteraard bovenaan de search resultaten).

daarnaast: zoals bekend worden sommige vragen/stellingen erg vaak opnieuw gesteld. zoals cyberjunk al eerder zei, is het dan het makkelijkste om de zoekresultaten te beperken tot bepaalde woorden/topics.

maar goed, overall vind ik het een goed plannetje. weet alleen niet of arjen er blij mee zal zijn... (werk werk werk)

• Floor-is
  • Nu online

Floor-is

5.2

Ik weet niet precies hoeveel werk het is, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je er even mee bezig bent. Aan de andere kant is het wel weer iets extra's in je forum natuurlijk :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
In principe...
We hebben al een search, en we hebben ook al div. FAQs en we hebben ook al een preview functie... dat bijmekaar, et voila! :) Ik denk dat het met een dagje of mischien 2 (aka 16 uur) wel gefixed kan zijn. Maar ik heb dit forum niet gebouwd en weet ook niet hoe makkelijk aanvullingen te maken zijn dus dat is een pure gok.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:48

Robert

You have your answer..

ik ben hier een totally voorstander van

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Idee is zeker realiseerbaar (ook qua serverload ed.), moet alleen nog even bedacht worden hoe het uitgezet kan worden. Zal waarschijnlijk wel een preference worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 19:55 schreef Arjen het volgende:
Idee is zeker realiseerbaar (ook qua serverload ed.),
Hartstikke mooi! Waarneer kunnen we deze nieuwe feature verwachten? Kun je je .Plan er even op afstemmen ? :) :) :)
moet alleen nog even bedacht worden hoe het uitgezet kan worden.
Zal waarschijnlijk wel een preference worden.
Ik zie het hogere doel van die preferences niet zo omdat ze niet serverside gecached worden. Lijkt me ook een goed puntje om even aan te werken, dat die dingen gewoon bij je profile in worden opgeslagen... niet moeilijk gewoon effe in PhpMyAdmin wat rijtjes toevoegen :P (BOOLs uiteraard)

• Femme
  • Laatst online: 08:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Of de optie forceren voor users met bijv. minder dan 25 postings en er daarna een uitschakelbare optie in de prefs van maken.

• Arjen
Op dinsdag 16 januari 2001 20:14 schreef CyberJunk86. het volgende:

Ik zie het hogere doel van die preferences niet zo omdat ze niet serverside gecached worden.
De preferences worden wel serverside bewaard, per session. Als je je session verliest, zijn je instellingen dus reset.

• IceStorm

IceStorm

En nou een gemene vraaag ;)

Op wat voor termijn denkt men dat dit realiseerbaar is :)?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 21:04 schreef Arjen het volgende:

[..]
De preferences worden wel serverside bewaard, per session. Als je je session verliest, zijn je instellingen dus reset.
Mja, totaal redundant dus. Je snapt wat ik bedoel hoop ik? ;)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Femme zei:
Of de optie forceren voor users met bijv. minder dan 25 postings en er daarna een uitschakelbare optie in de prefs van maken.
Misschien wel handig om het een inschakelbare optie te maken voor mensen die meer dan 100 (200? 300?) posts hebben, zodat de mensen die er al langer zijn er ook echt geen last van hebben :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Floor-is
  • Nu online

Floor-is

5.2

Als we dan toch bezig zijn, ik zou het byzonder op prijs stellen als modjes en adjes kunnen forceren dat een user die een waarschuwing heeft gehad, bij de eerstvolgende posts weer de faq te zien krijgen.

Bericht hierboven

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Om het nog mooier te maken :D

Ben een Network/Datacom man met e.e.a. aan kennis van PC's ed.

Complete Newbie op bv HTML

Post dus meestal in Networking, Internet en hardware algemeen.

Zou graag zien dat als ik post in bv Webdesign ik dan ook gezien wordt als newbie :) daar het aantal post daar van mij nihil is.

Overlezend > beetje warrig maar de bedoeling is wel duidelijk denk ik.

• Jasper
  • Laatst online: 16-02 15:16
Op dinsdag 16 januari 2001 21:04 schreef Arjen het volgende:

[..]
Hej Aaarjen! :D

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 23:42 schreef HBM het volgende:
Om het nog mooier te maken :D

Ben een Network/Datacom man met e.e.a. aan kennis van PC's ed.

Complete Newbie op bv HTML

Post dus meestal in Networking, Internet en hardware algemeen.

Zou graag zien dat als ik post in bv Webdesign ik dan ook gezien wordt als newbie :) daar het aantal post daar van mij nihil is.

Overlezend > beetje warrig maar de bedoeling is wel duidelijk denk ik.
Onderscheid per forum !
Briljante aanvulling op een briljant idee.

Er zijn bijvoorbeeld best was bezoekers van de Kroeg die maar heel weinig buiten de kroeg posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ennum, wat denken we van lokaal bannen? Dus iemand die alleen maar onzin post gewoon alleen maar in de kroeg laten posten en als zelfs dat te erg is pas bannen? Moet er wel effe melding worden gemaakt want "Je heb de rechten niet om hier te posten... " staat zo verloren. Tis misschien een idee als iederee user in zun profile z'n rechten kan bekijken. Een normale user kan dan bijvoorbeeld zien dattie overal kan posten en lezen en reageren behalve in het admin forum en niet reageren in het stoute users forum.

Verwijderd

Hier staan zeker goeie ideetjes! :)

Verwijderd

Topicstarter
Arjen, ik lees soms ook wellis FAQ's en ik kwam dit tegen:
Tof die usericons! Maarreh hoe groot mag ie maximaal zijn?
Je usericon mag maximaal 60x60 pixels zijn, je kan 'm wel groter maken maar dat heeft geen nut. Let op de inhoud ervan en ook een beetje op de bestandsgrootte, een animated gifje van 1,5mb kan heel mooi zijn maar is natuurlijk niks voor op een forum. Daarnaast kunnen modemers en Casema-abonnees niet zo goed met dergelijke grote bestanden overweg...
Een filesize van 10kB is nog steeds aardig groot, maar te doen. Door goed te optimizen en de afbeelding te comprimeren kun je je plaatje makkelijk klein houden.
In de toekomst moet je je usericon uploaden op de server van Tweakers.net, waarbij een sizelimit van 10kB geldt.
Femme heeft na mijn ietwat ludiek aktie (welke me overigens niet in dank werd afgenomen ;)) toegezegd dat de icons 15KB mogen worden. Kun je dat aanpassen?

Het is trouwens BRILJANT om bij het reageren de icons en de tags weg te laten.. geniaal! :) Ook multiple quote is briljant...alleen bij multiple quote worden quotes in quotes ook gequote en niet vervangen door [...], dat lijkt met niet de bedoeling. Maar verders: Keep up te good work!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik moet nu toch toegeven dat CyberJunk86 hier goede ideen naar voren brengt. Ook over die zoekfunctie, dat je dus zegmaar stukjes uit het topic te zien krijgt, lijkt me zeeeeer handig.

Ik geloof dat deze nog niet is genoemd: Als je zoekt op inhoud (dat kan tegenwoordig) krijg je nu alleen maar de topic titel bij je zoekresultaten. Het lijkt me handig om dan de context van de inhoud waarin het zoekwoord voorkomt ook te laten zien. (ehh.. ik hoop dat dit duidelijk is). Dus zeg maar net als bij zoekmachines als Google,altavista etc.

Soms zoek je bv ergens op, en dan krijg je dus een resultaat, maar dan komt het woord alleen voor in een voorbeeld ofzo, en heb je er dus niets aan.

• Arjen
Op woensdag 17 januari 2001 10:12 schreef CyberJunk86. het volgende:
Arjen, ik lees soms ook wellis FAQ's en ik kwam dit tegen:
[..]
Ook multiple quote is briljant...alleen bij multiple quote worden quotes in quotes ook gequote en niet vervangen door [...], dat lijkt met niet de bedoeling. Maar verders: Keep up te good work!
Waar wordt dat dan niet vervangen? :?
Verder is het 'bannen' van gebruikers per forum al mogelijk. De rest van je ideeen 'verdwijnen' op de TODO list... ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 21:06 schreef Arjen het volgende:

[..]
Waar wordt dat dan niet vervangen? :?
Verder is het 'bannen' van gebruikers per forum al mogelijk. De rest van je ideeen 'verdwijnen' op de TODO list... ;)
Waarom het forum niet in cobol? dan kan ik ook stukjes meeprogrammeren :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 21:24 schreef Llewella het volgende:

[..]
Waarom het forum niet in cobol? dan kan ik ook stukjes meeprogrammeren :P
Ja of in Centura :D ... *sigh ... ;) nog meer goeie ideetjes?! ;)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Op donderdag 18 januari 2001 08:37 schreef CyberJunk86. het volgende:[...] nog meer goeie ideetjes?! ;)
In visual basic? Daar ben ik nu hele dagen mee bezig (op stage) dus daar ben ik het beste in... :P

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 11:34
In theorie een goed idee.
Maar ja de praktijk, he?
Pagina: 1