Ik heb onlangs een RAID 5 configuratie opgezet met een promise fasttrack SX4000 ATA RAID controller en 4 MAXTOR DIAMONDMAX 10 200 GB harddisken.
Het gaat om een PC met de volgende specificaties:
P4 3.0 Ghz
Windows XP pro SP1
512 MB DDR
ASUS P5P800 (is compatible met de fasttrack volgens de promise website.)
Promise fasttrack SX4000 met 256 SDram DIMM
Bij een RAID 5 configuratie horen normaal gesproken de READ waarden hoger te liggen (i.v.m. parity) dan de writes.
Zoals je hieronder kunt (ATTO)zien is dat niet het geval, integendeel de READ waardes zijn ronduit bedroevend. Het vreemde is dat HDTACH wel een redelijke score rapporteerd.
In ATTO is er wel verschil tussen de setting WRITE BACK & WRITE THROUGH....maar in HDTACH totaal niet.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
WRITE BACK

WRITE THROUGH

HDTACH

Wie van jullie RAID guru's kan mij op de goede weg helpen....
P.S. En ja, ik heb gezocht op het forum en op google, maar niks gevonden wat mij heeft geholpen.
Het gaat om een PC met de volgende specificaties:
P4 3.0 Ghz
Windows XP pro SP1
512 MB DDR
ASUS P5P800 (is compatible met de fasttrack volgens de promise website.)
Promise fasttrack SX4000 met 256 SDram DIMM
Bij een RAID 5 configuratie horen normaal gesproken de READ waarden hoger te liggen (i.v.m. parity) dan de writes.
Zoals je hieronder kunt (ATTO)zien is dat niet het geval, integendeel de READ waardes zijn ronduit bedroevend. Het vreemde is dat HDTACH wel een redelijke score rapporteerd.
In ATTO is er wel verschil tussen de setting WRITE BACK & WRITE THROUGH....maar in HDTACH totaal niet.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- BIOS van zowel de fasttrack als het moederbord geupdate naar de laatste versie.
- Nieuwste XP driver voor de fasttrack geinstalleerd.
- Diverse blocksizes geprobeerd, nauwelijks verschil.
- Diverse configuraties, zowel 3 als 4 disk. Zowel RAID 0 als RAID 5. Maar steeds dezelfde bedroevende reads.
WRITE BACK
WRITE THROUGH
HDTACH
Wie van jullie RAID guru's kan mij op de goede weg helpen....
P.S. En ja, ik heb gezocht op het forum en op google, maar niks gevonden wat mij heeft geholpen.