Toon posts:

Vastslaan applicaties. Wat is de oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb een nogal irritant probleem. Internet Explorer, en verscheidene applicaties (WoW)slaan na een bepaalde tijd vast op mijn computer. De computer zelf slaat niet vast maar puur de applicaties. Ik kan niks terug vinden in de eventviewer. Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad alleen toen was het duizend malen erger. Ik heb toen mijn mobo vervangen en dat heeft toen gewerkt. Ik kreeg toen hooguit 1 keer per dag nog een "hanger". Tegenwoordig is dat veel vaker, en dit kan nogal irritant zijn als je lekker aan het gamen ben.

Ik heb het volgende zelf al geprobeerd.
Windows opnieuw geinstalleerd,
Alle updates van alle hardwaredrivers (incl bios) gedownload.
Games nogmaals geinstalleerd.
Temperatuur CPU enz in de gaten gehouden (50 graden)
Via internet nagegaan of er een conflict kan zijn met mijn hardware.
Memtest gedaan. ok ---> overigens ondersteund mijn mobo deze dimm.
Tweakers afgespeurd voor meer mensen met dit probleem. Helaas niet echt.

Hieronder overigens de topic die ik de vorige keer gestart was. Dit probleem was in principe opgelost door het vervangen van mijn mobo.

Geforce 6800 en asus amd k8n4-e werkt niet?

Heeft er iemand werkende suggesties?? En ja heb de juiste voeding, memory, drivers, en dat soort "normale" dingen.

Mijn complete systeem:
Processor: AMD A64 S754 3700 ghz 1 mb claw B
Harddisk: HDA WD 36 gb sata 1 10.000 rpm
DVD speler:DVD+RW NEC ND-3540 16X DL
Werkgeheugen.DDR valueram 1.0 Gb 400
Videokaart.VGA ASUS PCI-e 256MB EN6800/TD
Geluidskaart.SOUND CREATIVE Live 24BIT PCI BLK
Kast400 W CASE AOPEN
Moederbord.Gigabyte GA-K8NE, nForce4-4X (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 13:04 ]

Verwijderd

ik zou toch maar eens een andere voeding proberen, want Aopen is nou niet bepaald het beste merk...

verder heb je inderdaad een heel vreemd probleem. het geheugen al in andere banken gedaan? AGP drivers geinstalleerd?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

Outerspace

Admin General Chat
Heb je drivers van je moederbord wel geinstalleerd (veel mensen vergeten die).
En als je in je logboeken kijkt, zie je daar vreemde dingen :?

En check je voltages even na van je voeding (kan in bios, maar ook met mbm5)

Wauw, een sig!

Verwijderd

aopen voeding zijn prima voedingen ,niets mis mee. Staat zelf in de FAQ!!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je je harddisk gecheckt met de tooljes die je hier kan vinden?
OM FAQ / Beleid

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook al memory van locatie gewisseld. En ook andere dimmetje geprobeerd,

En nee er staat letterlijk geen 1 error of wat voor een foutmelding dan ook in mijn eventviewer

Lijkt me sterk dat het mijn HD is, maar ik zal het wel even proberen,

Voltage was al gecheckt en is perfect.

Wat bedoel je met AGP drivers??? Dat is toch niet nodig omdat ik PCI-E heb?

En nogmaals alle driver updates, bios updates, windows updates, enz. heb ik.
Waar ikzelf aan zit te denken is eventueel de temperatuur. omdat toen ik er weinig last van had stond die bij mijn raam, en sinds kort staat ie ver weg van het raam. Ik zal eens proberen mijn airco er vol op te laten staan zodat ie continu koude lucht heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 14:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:36:
aopen voeding zijn prima voedingen ,niets mis mee. Staat zelf in de FAQ!!
het is net als qtec, alleen is dat nog erger, ik en m'n broer hebben zeer slechte ervaringen met deze merken, m'n broer heeft 2x een voeding van qtec moeten bestellen, omdat de 1e na een half jaar al kapot was (systeem viel af en toe echt uit, niet goed voor je hardware) en die andere voeding ook na een half jaar, aopen maakt zeer veel lawaai, en is oko niet echt stabiel.

klasgenoot van me heeft de Qtec 650 watt voeding voor 40 euro gekocht ongv
ikzelf heb de Coolermaster 450 watt Realpower van 85 euro... mijne is qualitatief echt stukken beter...

edit

Ah, ff vergeten dat je Pci-e hebt, sorry
Ik zal eens proberen mijn airco er vol op te laten staan zodat ie continu koude lucht heb.
weet niet of dat wel zo handig is, omadt de lucht die daar uit komt, natter of droger is (weet ik niet meer precies) dan normale lucht, geen idee hoe je systeem hier op gaat reageren...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er een afvoer is van water in mijn airco is de lucht dus veel droger en dat zou geen kwaad moeten kunnen,
(anders zouden niet in alle server-ruimtes airco's staan)
toch bedankt, ga misschien toch even(voor de zekerheid) een nieuwe veel krachtigere voeding kopen.
Al ga ik dat alleen doen omdat het zoiezo beter is, en zal dit probleem niet opgelost zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb het volgende ontdekt. Mijn oude moederbord had nog drivers geinstalleerd op deze pc.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn problemen. Kortom zijn er mensen die ditzelfde hebben gehad. Wat is overigens de beste manier om de ouder drivers te verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens net een Guru3d 2005 test gedaan. En ik kreeg een score van 4007 puntjes.
Maar moet ik met dit systeem niet gigantisch veelmeer kunnen halen. Ik lees reacties van mensen die behalen 12000 met een veeeeeel langzamer systeem. Wat is er fout?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:46

BCC

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:35:
Okee ik heb het volgende ontdekt. Mijn oude moederbord had nog drivers geinstalleerd op deze pc.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn problemen. Kortom zijn er mensen die ditzelfde hebben gehad. Wat is overigens de beste manier om de ouder drivers te verwijderen?
Windows compleet opnieuw installeren

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1